Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:00:02 GMT

تماس تلفنی امیر قطر با بن سلمان بعد از ۳ سال

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۱۶۳

تماس تلفنی امیر قطر با بن سلمان بعد از ۳ سال

خبرگزاری فارس: «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر یکشنبه شب به صورت تلفنی با «محمد بن سلمان عبدالعزیز آل سعود»، ولی‌عهد عربستان سعودی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رویترز انگلیس گزارش داد که دو طرف در مورد تحولات منطقه رایزنی کرده‌اند. این اولین تماس تلفنی بن حمد و بن سلمان بعد از آشتی و مصالحه ریاض و دوحه بعد از سه سال تنش و کدورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت قطر در تحولی جدید امروز عملیات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضعی در عربستان سعودی را «شدیداً» محکوم کرده است. این اقدام قطر طی بیش از سه سال گذشته بی‌سابقه است.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع شد و تا اینکه آن‌ها با فشار دولت ترامپ دی ماه گذشته در چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس مصالحه کردند.

به رغم این حمایت بی‌سابقه از ریاض در برابر عملیات تلافی‌جویانه موشکی و پهپادی یمن به خاک عربستان، دوحه تا این لحظه هیچ موضعی درباره گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که ولی‌عهد سعودی را دست داشتن در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار مقتول در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اتخاذ نکرده است.

شبکه الجزیره قطر به دلیل روابط این کشور با ترکیه، از زمان وقوع قتل خاشقچی در استانبول بیشترین حملات را علیه ولی عهد سعودی داشته و سعودی‌ها گفته بودند از همه خطاها و اشتباهات دوحه بگذرند از رویکرد الجزیره در این مسئله نخواهند گذشت.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر قطر بن سلمان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست