Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:00:39 GMT

نخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی تزریق کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۱۹۳

نخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی تزریق کرد

نخست وزیر مجارستان در صفحه فیس‌بوک خود طی پیام و عکس‌هایی از تزریق واکسن کرونای چینی به خود خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان به گفته خود واکسن کرونای چینی را تزریق کرده است. وی در صفحه فیس بوک خود تصاویری را منتشر کرد که او را در حال دریافت واکسن کرونای چینی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عکس دیگری یک بسته با نوشتار چینی قابل مشاهده است. چندی پیش اوربان اعلام کرده بود که می خواهد واکسن چینی را بزند.

کرونا در اروپا| از اعتراضات خشونت بار ضد قواعد کرونایی تا تشدید محدودیت‌ها در ایتالیاکرونا در اروپا| از تداوم افزایش آمار مبتلایان تا ادامه روند تشدید و تمدید محدودیت‌ها

کشور مجارستان تا به حال حدود 680 هزار نفر از شهروندان خود را علیه کرونا واکسینه کرده که اکثر این واکسن ها تولید کشورهای غربی بوده است. البته بر اساس اطلاعات رسمی که روز یکشنبه اعلام شده است حدود 114 هزار نفر در 24 ساعت گذشته در مجارستان واکسینه شده اند که بیشتر آن ها واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این واکسن هم مانند واکسن اسپوتنیک5 روسی هنوز در اتحادیه اروپا تاید نشده است.

بنا بر گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» چین و همچنین خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان با انتشار یک عکس اعلام کرد که برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، واکسن «سینوفارم» ساخت چین را تزریق کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در صفحه فیس بوک خود ضمن انتشار لحظه تزریق واکسن سینوفارم نوشت: «واکسینه شدم».

مجارستان از واکسن چینی سینوفارم 5 میلیون دوز و از اسپوتنیک 5 دو میلیون دوز سفارش داده است. از واکسن چینی تا به حال 550 هزار دوز و از واکسن روسی تا به حال 145600 دوز وارد این کشور شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ویکتور اوربان با توجه به کمبود واکسن در اروپا امیدوار است که با تولیدات واکسن شرقی بتواند تحول مثبتی را در مبارزه با بحران کرونا در کشورش رقم بزند.

اقدام اوربان در استفاده از واکسن چینی در شرایطی انجام شده که شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در مجارستان رو به افزایش است.

دولت و کارشناسان در این کشور انتظار وقوع موج سوم کرونا را دارند. در روز یکشنبه نهادهای بهداشتی در مجارستان از ابتلای 4469 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند . این در حالی است که یکشنبه گذشته تعداد مبتلایان روزانه 2912 نفر بود. از ابتدای شیوع بحران کرونا در مجارستان در این کشور با حدود 10 میلیون سکنه تا به حال حدود 15 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی واکسن چینی تا به حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور