Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نیسان اعلام کرد سیستم هیبریدی خودروهایش را ارتقا می‌دهد و بازده حرارتی آن را به ۵۰ درصد می‌رساند تا از انتشار دی اکسید کربن بکاهد.  

نیسان اعلام کرد در نسل بعدی فناوری هیبریدی e-Power خود به ۵۰ درصد بازده حرارتی دست یافته است.

طبق گزارشی جدید بازده حرارتی بیشتر موتورهای بنزینی نوین حدود ۴۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر ۴۰ درصد از انرژی که این موتورها با سوزاندن سوخت تولید می‌کنند به حرکت تبدیل می‌شود. بقیه انرژی ایجاد شده به شکل گرما و گازهای گلخانه‌ای هدر می‌رود. به این ترتیب فناوری نوین نیسان به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر خواهد شد.

این خودروساز در اصل با توسعه سیستم e-Pwer توانسته بود به بازده حرارتی بالاتری دست یابد ، زیرا این سیستم مانند موتورهای بنزینی معمول کار نمی‌کند. به طور دقیق‌تر سیستم مذکور خودرو را به کار نمی‌اندازد و در عوض مانند یک ژنراتور برق مخصوص برای فناوری پیشرانه الکتریکی عمل می‌کند. این بدان معنا است که موتور در تمام مدت فعالیت بیشترین بازده را خواهد داشت به این ترتیب سوخت بهتر می سوزد.

توشیهیرو هیرای نایب رئیس ارشد بخش مهندسی خودروی برقی و پیشرانه نیسان در این باره می‌گوید: ۵۰ سال طول کشید تا بازده حرارتی موتورهای معمولی از ۳۰ به ۴۰ درصد برسد. اما ما با سیستم e-Power طی چند سال این بازده را به ۵۰ درصد رساندیم.

نیسان قبلاً اعلام کرد تا اوایل ۲۰۳۰ میلادی یک نسخه برقی از تمام مدل‌های جدید خود در بازارهای بزرگش عرضه می‌کند و امیدوار است تا ۲۰۵۰ میلادی انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط خودروهایش را متوقف کند.

 

مهر/

برچسب ها: نیسان ، خودروسازی ، خودرو نیسان ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N5s

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نیسان خودروسازی خودرو نیسان بازارنیوز بازده حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ واژگونی کامیون در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان یک مصدوم، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محور دامغان - سمنان ۴ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم، واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم، واژگونی سمند در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به دامغان ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان