Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:56:54 GMT

دست و پا زدن شرکت ها در اتاق تاریک!

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۳۲۶

دست و پا زدن شرکت ها در اتاق تاریک!

ایسنا/کردستان معاون فرمانداری بیجار به مزایای دانش بنیان شدن شرکت ها اشاره کرد و گفت: بیشتر شرکت های ما در اتاق تاریک در حال دست و پا زدن هستند و از صادرات و فروش اطلاعی ندارند.

کاظم کاظمی امروز یکشنبه (10 اسفند) در جلسه کمیته توسعه اشتغال شهرستان بیجار با اشاره به نقش کمکی فرمانداری شهرستان اظهار کرد: خود ادارات باید ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به لزوم انجام کار در این حوزه عنوان کرد : هدف و چشم اندازمان باید مشخص باشد؛ برنامه ها باید مشخص باشد و از کلی گویی صرف نظر شود.

معاون فرماندار افزود: بهتر است کارها تخصصی انجام شود و بخش ها در قالب کار تخصصی نقاط قوت و ضعف و ظرفیت را مشخص کنند.

کاظمی با اشاره به ظرفیت دانش بنیان شدن شرکت ها گفت: در خصوص تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان هیچ سقفی وجود ندارد؛ به جز دو شرکت بقیه شرکت های ما در اتاق تاریک در حال دست و پا زدن هستند و از صادرات و فروش اطلاع دقیقی ندارند.

راحله شریفیان مدیر جهاد دانشگاهی بیجار به وظیفه جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: توضیح دادن مزایای تبدیل به شرکت خلاق و دانش بنیان شدن وظیفه  جهاد دانشگاهی است که با مشاوره و راهنمایی این اقدام صورت می گیرد.

شریفیان ضمن اشاره به مزیت شرکت های دانش بنیان بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در صورتی که محصولی داشته باشند که بر اثر واردات ضربه ببیند می توان ورود کرد و از واردات آن محصول جلوگیری کرد.

وی افزود: در صورتی که شرکتی قابلیت تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان را نداشته باشد امکان تبدیل آن به شرکت خلاق وجود دارد که مزایای آن معافیت مالیاتی، طرح سرباز، طرح تهسیلات کم بهره ، بی بهره و بلاعوض  است.

شاهین اصفهانی مجری طرح های اشتغال زایی اجتماع محور ضمن اشاره به دیدار معاون فرماندار و معاونت بنیاد برکت گفت: این دیدار خیلی خوب و مثمر ثمر بود و باعث مطرح کردن شهرستان در سطح کشور شد.

وی ضمن اشاره به فعالیت های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: بنیاد در خصوص صندوق های خرد روستایی فعالیت داشته است.

اصفهانی به طرح های مشارکتی بنیاد اشاره کرد و عنوان کرد: تسهیلات مختلفی در حوزه های گوناگون وجود دارد.

فرزاد خدامرادی کارگزار اشتغال با اشاره به اهمیت جدا نشدن از صنعت گفت: معتقدم صنعت و خودباوری موجب رشد شهرستان می شود و اگر می خواهیم از مشاغل خرد و خانگی ارزش افزوده داشته باشیم باید همگام با صنعت باشد.

وی با اشاره با کفش کلاش و رب انار به عنوان تولیدات استان کردستان تصریح کرد: به جز چند مغازه ای که  در منطقه  اورامانات فروش دارند هیچ ارزش افزوده و صادراتی نداشتیم.

خدامرادی گفت:منطقه ما صرفا دروازه ای برای ورود واردات است و این به صنعت ضربه می زند.

وی به مفهوم پیچیگیدی اقتصادی اشاره کرد و عنوان کرد: در پیچیگیدی اقتصادی این موضوع مطرح می شود که منطقه در تولید تعداد محصولات تا چه اندازه با تکنولوژی هم پوشانی دارد.

خدامرادی ضمن اشاره به رتبه101 کشور ایران در پیچیدگی اقتصادی گفت: ایران به دلیل خام فروشی نفت، کشاورزی بدون تکنولوژی در این رتبه قرار گرفته است.

وی در ادامه به استان اصفهان و تنوع محصولات آن اشاره و افزود: اصفهان تک محصولی نیست و این استان با یک صنعت خاص شناخته نمی شود و دارای پیچیدگی اقتصادی بالایی است  اما استان کردستان با کشاورزی دیم و دامداری و کولبری شناخته می شود.

خدامرادی با اشاره  به لزوم استفاده از یک شرکت به عنوان پیشران گفت: فعلا می توان طرح های پیشران را جلو فرستاد و پشت سرآنها شرکت های سطح دوم را به عنوان پشتیبان آنها استفاده کرد.

وی ضمن انتقاد به عدم محاسبه دقیق محاسباتی شرکت ها ادامه داد: اکثرشرکت ها در خصوص گرفتن وام مبالغ رندی را تقاضا دارند که این نشان دهنده عدم محاسبه و برآورد دقیق است که این مورد باعث می شود در بازپرداخت رسید ها با مشکل مواجه شوند.

معاون فرماندار در پایان جلسه  ضمن تشریح نقش تک تک اعضای کمیته یادآور شد: هر روز پیگیر این کار هستیم،ضرب الاجل تعیین می کنیم و در پایان باید به طرح جامعی برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ضمن اشاره دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟

علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درگفت‌وگو با خبرنگار آنا در مورد نقش شرکت‌های دانش بنیان در این سازمان توضیح داد: جلسه هم‌اندیشی مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان با بعضی از شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد. می‌توان گفت سازمان بنادر و دریانوردی در بحث مراجعه به شرکت‌های دانش بنیان از سازمان‌های پیشرو بوده است.

صفایی گفت: سازمان  بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف مخصوصا تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز عملیات دریایی و بندری و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی از توان و دانش متخصصان شرکت‌های دانش بنیان بهره‌گیری کرده است.

بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی اعلام کرد:سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان پیشرو با الگو برداری از تجارب موفق بنادر دنیا در بکارگیری فناوری‌های نوین همواره نگاه مثبتی به بهره‌گیری از خدمات بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و در حفظ و صیانت از زیر ساخت‌ها و تجهیزات ارزشمند دریایی و بندری موجود و توسعه و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه بندری و دریایی تلاش می‌کند.

معاون وزیر راه در پاسخ به این پرسش که چند درصد توانستید از این ظرفیت استفاده کنید، گفت: آمار دقیقی در دست نیست اما بیشتر متمرکز در واحد معاونت مهندسی و امور زیربنایی است و تعداد قراردادهایی که بسته شده کاملا در آنجا موجود است.

صفایی اعلام کرد: به‌طور کلی قراردادهایی در این حوزه داریم و حتی به مرحله تولید هم رسیده است.

تامین قطعات یدکی و تجهیزاتی بندری و دریایی توسط شرکت‌های داخلی

به گفته مدیرعامل این سازمان؛ ۷۶۸ قطعه یدکی و تجهیزاتی بندری و دریایی توسط شرکت‌های داخلی تأمین شده و در نیازسنجی تازه، این سازمان به تأمین ۵۳۴ قطعه از جمله قطعات مخابراتی و الکترونیکی نیاز دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟