Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت یمن: توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف سعودی و کمبود سوخت در بیمارستان‌های یمنی موجب توقف خدمات درمانی در برخی بخش‌های بیمارستان‌ها و به خطر افتادن جان هزاران یمنی شده است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت در دولت نجات ملی لبنان اعلام کرد که به دلیل کمبود سوخت، خدمات پزشکی در بخشی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی این کشور متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مطهر المرونی» رئیس دفتر وزیر بهداشت یمن گفت: «ادامه توقیف کشتی‌های حامل نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی ائتلاف عربی پیامدهای فاجعه باری برای بخش بهداشت و سلامت یمن داشته است و در شرایط شیوع همه‌گیری کرونا این وضعیت جان صدها هزار کودک، زن و بیمار را تهدید و با خطر مرگ حتمی مواجه کرده است».

او تاکید کرد: «بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی عمدتا به سوخت متکی هستند».

این مقام یمنی از سازمان بهداشت جهانی ، یونیسف و بقیه سازمان‌های بین المللی فعال در زمینه بهداشت  خواست  با مبادرت به تامین فرآورده‌های نفتی برای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، نسبت به تداوم ارائه خدمات پزشکی به شهروندان یمنی اطمینان خاطر ایجاد کنند تا  از بروز یک فاجعه انسانی در یمن جلوگیری شود.

رئیس دفتر وزیر بهداشت یمن، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی، سازمان ملل و جامعه بین المللی را در قبال پیامدهای فاجعه بار توقیف نفتکش‌ها بر بخش بهداشت یمن کاملا مسئول دانست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن فرآورده های نفتی کشتی بهداشت یمن سازمان بهداشت جهانی ائتلاف سعودی بیمارستان ها بهداشت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان