Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم شهردار قم اجرای پروژه‌های شهری با محوریت نشاط اجتماعی را از برنامه‌های ویژه شهرداری قم در ایام پایانی سال دانست و بر اهتمام تمامی مجموعه‌ها در انجام این پروژه‌ها تأکید کرد.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایانی سال و لزوم اتخاذ تدابیر حفظ شور و نشاط اجتماعی محیط شهری به ویژه با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: نشاط، شادابی و زنده بودن محیط شهری نباید در هیچ شرایطی مورد غفلت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایام هفته درختکاری را مورد توجه قرار داد و افزود: سعی مجموعه شهرداری قم در سال‌های گذشته موجب افزایش سرانه فضای سبز شهر قم به بیش از ۲۰ متر مربع شده است که این امر نقش بسزایی در شادابی و نشاط محیط شهری دارد.
سقاییان‌نژاد با دعوت از شهروندان جهت مشارکت در برنامه‌های این هفته، گفت: یکی از فرصت‌هایی که شهروندان می‌توانند همراهی و مشارکت با مجموعه شهرداری را داشته باشند هفته درختکاری و مشارکت در کاشت درختان و افزایش کمی و کیفی فضای سبز شهر خواهد بود.
شهردار قم اجرای پروژه‌های با محوریت رفاه و تفریح شهروندان را از برنامه‌های اصلی شهرداری قم دانست و اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ پروژه‌های زیادی برای این بخش در نظر گرفته شده بود که با توجه شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا امکان استفاده از آن‌ها برای شهروندان میسر نشد و شهرداری قم خود را موظف می‌داند به محض بهبود شرایط، تمهیدات بازگشایی و افتتاح این پروژه‌ها را در اسرع وقت اجرا نماید.
وی شهربازی بوستان علوی، مجموعه باغ پرندگان، بوستان طبقاتی شهیدان زین‌الدین، بوستان‌های منطقه‌ای و محله‌ای و سالن‌های ورزشی مناطق را از جمله پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال ۱۳۹۹ عنوان کرد و افزود: شهربازی بوستان غدیر، تله‌سیژ بوستان علوی، فاز نخست بوستان بزرگ زائر و بوستان حنانه مراحل پایانی بهره‌برداری را طی می‌کنند و تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت و همچنین عملیات اجرایی شهربازی معارفی و شهربازی فدک نیز آغاز خواهد شد.
سقائیان‌نژاد فضاسازی شهری در ایام سال جدید را از دیگر برنامه‌های شهرداری قم عنوان کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه خدمات شهری و زیباسازی، اقدامات ویژه‌ای در ایام پایانی سال را در شهر قم شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم شهردار قم شهرداری قم پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.   

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.  

شهریار افندی‎زاده تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها  نیاز است در کنار هم  برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند. 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند. 

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت