Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@23:14:00 GMT

ورود یک ناو نیروی دریایی روسیه به بندر بور سودان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۶۸۵

ورود یک ناو نیروی دریایی روسیه به بندر بور سودان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در حالیکه روسیه قصد دارد یک پایگاه دریایی در سواحل دریای سرخ در سودان تاسیس کند، یک ناو این کشور وارد یکی از بنادر سودان شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» ناوچه «آدمیرال گریگروویچ» یکشنبه وارد بندر «بور سودان» شد. این اولین کشتی جنگی روسیه بود که وارد بندر سودان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه نوامبر اعلام کرد که در سودان یک مرکز پشتیبانی لجستیکی و محل استقرار پرسنل نظامی تاسیس می‌کند. طبق جزئیات منتشر شده در وبگاه دولت روسیه، ظرفیت تأسیسات دریایی روسیه اسکان ۳۰۰ پرسنل نظامی وغیرنظامی و استقرار چهار فروند کشتی از جمله کشتی‌های هسته‌ای است. این پایگاه در حومه شمالی بندر سودان قرار خواهد گرفت.

روسیه همچنین حق حمل و نقل اسلحه، مهمات و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت پایگاه را از طریق بنادر و فرودگاه‌های سودان بدست خواهد آورد. قرار است این معامله ۲۵ سال ادامه داشته باشد به شرطی که هیچ یک از طرفین به تمدید آن اعتراض نکنند. مسکو در سال‌های اخیر همزمان با تجدید نفوذ ژئوپلیتیکی، چشم خود را به آفریقا معطوف کرده است. روسیه یک سال قبل اجلاسی با مشارکت ده هزار نفر از بیش از ۵۰ کشور آفریقایی برگزار کرد و گذشته از آن ارتش روسیه توافقنامه‌های همکاری با برخی کشور‌های قاره سیاه امضا کرده است.

روسیه همچنین در راستای توسعه نفوذ خود در قاره آفریقا، هر از گاهی مستشاران نظامی به کشور‌های آفریقایی اعزام می‌کند. علاوه بر روسیه، قطر نیز تمایل دارد پایگاهی در دریای سرخ احداث کند. ترکیه نیز در سپتامبر ۲۰۱۷ یک پایگاه بزرگ نظامی در جنوب موگادیشو پایتخت سومالی افتتاح کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آزادراه غدیر حادثه سراوان شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم دریای سرخ موگادیشو سومالی پایگاه نظامی آزادراه غدیر حادثه سراوان شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند