Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:24:17 GMT

ماجرای ساخت مجموعه فرهنگی مذهبی در کاشان که حاشیه‌ساز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۷۱۵۷

ماجرای ساخت مجموعه فرهنگی مذهبی در کاشان که حاشیه‌ساز شد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در ماه‌های اخیر در خصوص مسائل عمرانی شهرستان اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد؛ عده‌ای از ساکنین در بلوار دانش کاشان در چند وقت گذشته با اعتراض مانع ساخت‌وساز مسجدی با ارتفاع نزدیک به ۴۰ متر در این منطقه شده بودند.

بنابر اظهارات مردم و ساکنین منطقه، این مسجد ارتفاع بیش از ۶۰ متر داشته است که پروانه آن را سال ۱۳۹۲ صادر کرده‌اند که ارتفاع آن به ۴۱ متر کاهش پیداکرده است، اما با این ارتفاع و گنبدی عظیم حریم کوچه و منازل رعایت نشده و اعتراض ساکنین منطقه رو به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ساکنین محله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان بابیان اینکه این بنا از شخصی است که وضعیت مالی مناسب و خوبی در شهرستان دارد اظهار کرد: زمینی این شخص بر خیابان بوده و با خرید چند قطعه زمین دیگر جز مسجد داده است و در حال ساخت مسجد با گنبدی بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه با ساخت این مسجد هیچ حریمی برای کوچه و همسایگان رعایت نشده است، افزود: به شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و... مراجعه کرده‌ایم و اعتراض خودمان را به گوش مسئولین رساندیم.

پروژه پروانه ساخت دارد

محمد عطوفی کارشناس فنی شورای اسلامی کاشان با حضور در محل تجمع همسایگان بابیان اینکه، این مسجد پروانه دارد و کاری از دست ما ساخته نیست گفت: کار خاصی نمی‌توان انجام داد چرا این مکان پروانه دارد و کسی نمی‌تواند پروانه را باطل کند.

وی بابیان اینکه اگر ساخت مسجد مشکل داشته باشد به کمیسیون ماده ۵ می‌رود: افزود: اگر غیرمجاز باشد در کمیسیون تصمیم‌گیری می‌کنند.

 علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی کاشان نیز در این باره گفت: با صحبتی که با شهردار داشتیم قرار شد پروژه متوقف بشود تا به ارتفاع مناسبی برسد.

وی بابیان اینکه به شهردار گفتیم این پروژه متوقف بشود تا تکلیفش مشخص شود، افزود: اگر پروانه دارد باید پروانه اصلاح بشود، همسایه‌ها هم از این ارتفاع ناراضی هستند و باید ارتفاع آن اصلاح بشود.

احمدشاه بالایی شهردار منطقه 2 کاشان نیز در این باره اظهار دشا: در سال‌های گذشته پروانه گرفته است و ارتفاع برای مساجد در قانون بلامانع است، افزود: ممکن است خیری گنبدی با ارتفاع بلندی بسازد اما چون محدودیتی به لحاظ قانونی برای آن مشخص نکرده‌اند محدودیتی در این خصوص ندارد.

وی با اشاره به اینکه مالک از قبل پروانه ساخت را دارد، گفت: با خیر صحبت کردیم و در مقطعی 15 متر ارتفاع آن کم شده است.

وی گفت: همسایه‌ها در چند روز گذشته به شهرداری منطقه مراجعه کرده‌اند و مراتب نگرانی خود را رسانده‌اند اما مالک پروانه ساخت دارد و باید از طریق رابطه با خیر مسائلشان را حل‌وفصل کنند.

شاه بالایی گفت: برای ساخت‌وساز در بافت‌ها ضابطه داریم، اما اینجا چون برای مراکز مذهبی است محدودیت ارتفاع وجود ندارد.

 

 

ساخت مسجد آبروی شهرستان کاشان است

سید علی‌اکبر حسینی مالک پروژه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان بابیان اینکه ساخت مسجد فرهنگی آبروی شهرستان است، اظهار کرد: به‌هرحال مردم اعتراض کرده‌اند و دنبال حق هستند اگر بنده کار ناحقی کرده باشم قانون وجود دارد و اگر حق با من باشد کار را پیش خواهیم برد.

مالک پروژه بابیان اینکه، آدم سیاسی نیستم، افزود: یکی دوست دارد منزلش کنار حسینیه و یا مسجد باشد و یکی دوست ندارد اما به‌هرحال این زمین و پروانه درگذشته گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه، دادستان و هر مرجع قانونی به‌هرحال برای این پروژه استعلام خواهند گرفت و قانون حق را مشخص خواهد کرد، گفت: زمانی که ما زمین را خردیم قیمت‌ها بازمان حال متفاوت بود، به‌عنوان‌مثال میلگرد را کیلویی 700 تومان خریدیم اما در حال حاضر کیلویی 14 هزار تومان است.

وی با اشاره اینکه هدف ما این است با ورود مردم به مسجد روحیه آن‌ها عوض شود، خاطرنشان کرد: در ایام محرم و فاطمیه در منزل مراسم عزاداری می‌گرفتیم چون فضای آنجا کوچک بود تصمیم گرفتم حسینیه‌ای فرهنگی مذهبی درست کنیم تا همه عموم از آن بهره‌مند شوند.

حسینی بابیان اینکه اهل رسانه‌ای شدن نیستم و هر کاری می‌کنم برای رضای خدا است، تصریح کرد: مردم باید صبر کنند تا ساخت مسجد به اتمام برسد، اگر برای مسجد پروانه تجاری گرفتیم دلیلش این بود که هزینه‌های مسجد از پول کرایه مغازه‌ها تأمین شود.

به گزارش فارس، زمانی که مالک قصد ساخت مسجد را داشته است هیچ ساخت و سازی در آن منطقه نبوده است و پروانه ساخت مسجد را گرفته است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشان مسجد ارتفاع دانش پروانه ساخت ساخت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی

قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند