Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:35:57 GMT

آخرین جزئیات تلفات پرندگان در میانکاله و خلیج گرگان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۷۲۰۸

آخرین جزئیات تلفات پرندگان در میانکاله و خلیج گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای غم‌انگیز در بهشت پرندگان وارد سی و یکمین روز شده و همچنین تب و تاب محیط‌بانان و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرشان برای جلوگیری از تلفات پرندگان ادامه دارد.

اوایل بهمن ماه امسال که خبر مرگ مشکوک پرندگان در میانکاله شنیده شد و باتوجه به تجربه سال قبل بحث آزمایش‌های پیچیده در دستور کار قرار گرفت که کماکان نیز این آزمایش‌ها ادامه دارد و همچنان بوتولیسم جان پرندگان را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعیه شماره ۲۹ درباره تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی روز یک‌شنبه ۱۰ اسفند ماه ۹۹  نیز با اعزام اکیپ‌های از محیط‌بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام که ۸۲۶ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی، کشیم و  آبچلیک تلف شده از سطح ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

گفتنی است طی ۳۱ روز گذشته مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان به عدد ۱۹ هزار و ۵۹ قطعه رسیده است.

عملیات جمع‌آوری لاشه پرندگان تلف شده توسط چندین گروه با استفاده از قایق، تراکسور و تراکتور و همچنین به‌صورت قایق در ضلع شرقی و جنوبی در داخل تالاب و خلیج انجام شد.

همچنین در عملیات امروز ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندر ترکمن نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست مازندران تلفات پرندگان میانکاله جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، تورج صادقی اظهار داشت: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم‌گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود: وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب بین المللی شده است.

وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی‌های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کشیم بزرگ (نام علمی: Podiceps major) نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

کد خبر 849028 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم تالاب حیوانات - پرندگان مجله زندگینامه مربیان فوتبال جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم