Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، میکروتئاتر کمدی عروسکی «آدی و بودی» به کارگردانی «فاطمه برومند» و «رعنا زیادلو» هنرمندان گرگانی در هجدهمین دوره جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک حضور دارد.

این جشنواره از روز گذشته (۱۰ اسفندماه) آغاز به کار کرده و به مدت هفت شب ادامه دارد.

آدی و بودی زن و شوهر پیری هستند که در خانه روستایی خود زندگی آرامی را سپری می کنند، روزی آدی و بودی برای دیدار با دختر خود (اختر) که در شهر زندگی می کند و زندگی مرفه ای دارد، تصمیم می گیرند راهی شهر شوند و دختر خود را ببینند، اما در طول مسیر و همچنین در خانه دختر خود با اتفاقات غیر منتظره ای روبه رو می شوند که.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

فاطمه برومند، کارگردان تئاتر آدی و بودی به خبرنگار مهر گفت: اجرای نمایش آدی و بودی با استفاده از تکنیک میکروتئاتر انجام شده که در این نمایش لوکیشن های داستان را ماکت ها تشکیل می دهند، به این گونه که به صورت زنده از ماکت ها تصویربرداری شده و همزمان به روی پرده ویدئو پروجکشن نمایش داده می شود.

وی افزود: شیوه کار (میکروتئاتر ) جدید بوده و در سطح کشور این تکنیک بسیار محدود اجرا شده است.

برومند گفت: همگی این فرایند ها از قبیل تصویربرداری از ماکت ها، عروسک گردانی، صداپیشگی، نوازندگی و غیره به صورت زنده اجرا می شود و تصویر عروسک ها هم به صورت زنده به روی پرده نماینگر شده و مخاطب تمامی این موارد را به صورت همزمان مشاهده می کند.

وی با بیان این که جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک یکی از معتبرترین جشنواره های نمایش عروسکی است، گفت: هجدهمین دوره جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به صورت غیرحضوری و مجازی از طریق سایت های تیوال، هاشور، نمایش نِت و تلویزیون تئاتر ایران به دبیری مهدی حاجیان برگزار می شود.

برومند توضیح داد که ابتدا تئاتر برای دبیرخانه ارسال شده و بعد از ارزیابی و تأیید در این جشنواره حضور دارد.

گفتنی است «رعنا زیادلو» و «رضا وحیدی فرد»، نویسندگان این نمایش، «رضا پورتراب زاده» طراح و دراماتورژ و «هومن صالحی» مشاور کارگردان است.

راوی؛ «یاسین رضوانی» و «هومن صالحی»، «زهرا محمدنیا»، «فاطمه برومند»، «مجید عراقی»، «رعنا زیادلو» و «رضا پورتراب زاده» صداپیشگان آن هستند.

«زهرا تبرسایی»، «شقایق زمانی» و «مهدیه محمدی» عروسک گردانی تئاتر را به عهده دارند.

«معین قنادان» تصویربردار، «ایمان معصوم» صدابردار، «فاطمه برومند»، «رعنا زیادلو» و «دیبا حسینی» ساخت ماکت و آکساسوار، «هانیه میرمجیدی» ساخت عروسک و «جعفر صادقی» تدوین را بر عهده داشتند.

همچنین «رضا پورتراب زاده» تهیه کننده و سرپرست گروه و طراح صحنه و پوستر بوده است.

کد خبر 5158613

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان کارگردان تئاتر تئاتر عروسکی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد بوشهر گرگان شیراز زلزله بارش برف کرونای انگلیسی اردبیل عکس استانها جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران فاطمه برومند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان