Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حدود یک ماه پیش بود که انتشار خبر پرداخت مالیات دو بنگاه مهم اقتصادی استان یعنی شرکت نفت ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در تهران توسط خبرگزاری فارس (اینجا بخوانید) سبب واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها شد و این خبر توسط مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان نیز تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا بخوانید)

 

حال محمد رضا صفا رییس اتاق بازرگانی بندرعباس در نامه‌ای به استاندار و نمایندگان استان و دیوان محاسبات کشور به ابعاد دیگری از موضوع پرداخته و عدم پرداخت مالیات و ارزش افزوده از سوی برخی شرکت‌های مهم در هرمزگان را موجب افزایش فشار بر دیگر بنگاه‌های اقتصادی استان دانسته است و خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه و یافتن راه حلی برای این منظور شده است.

محمدرضا صفا در متن این نامه که خطاب به استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس در مرکز، غرب و شرق هرمزگان، رییس اتاق بازرگانی ایران و دیوان محاسبات کشور است با اشاره به آسیب‌های وارده به اقتصاد کشور در اثر ویروس کرونا، اظهار داشت: فشارهای مالیاتی عرصه را بر فعالان اقتصادی بیش از گذشته تنگ کرده است و با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته اکنون بسیاری از کسب و کارها نیمه تعطیل می باشند و حتی از عهده پرداخت شارژ ماهیانه خود بر نمی‌آیند که این معضلات ناشی از تکلیفی است که سازمان امور مالیاتی کشور به دوش سازمان امور مالیاتی استان قرار داده است.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس یکی از واحدهای بزرگ صنعتی هرمزگان با بیش از 20 هزار میلیارد تومان درآمد در سال 98 است که مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کند!

صفا در بخش دیگری از این نامه آورده است: با توجه به  اصلاحیه ماده  110 قانون مالیات‌های مستقیم اقامتگاه قانونی محل فعالیت اشخاص حقوقی تغییر پیدا کرده است که از ابتدای سال ۱۳۹۵ لازم الاجرا بوده و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های صنعتی و پالایشگاهی و نیز تعداد کثیری شرکت های بزرگ دیگر محل فعالیت آن در استان بوده ولی ثبت این شرکت‌ها خارج از استان صورت گرفته و اکثراً مرکز نشین می باشند و با توجه  به این موضوع که این گونه شرکت‌ها جزو آمار درآمد مالیات استان به حساب می‌آیند اما پرونده مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات و ارزش افزوده آنها در دیگر استان‌ها انجام می شود که تنها درآمد حاصل از  ارزش افزوده یک یا دو مورد از این شرکت‌های بزرگ حدود ۷۰ درصد  از پرداختی ارزش افزوده را تامین می کند که می تواند کمک شایانی به توسعه زیرساخت‌ها در سرتاسر استان نماید.

صفا تصریح کرد: این در حالی است  که تمام خدمات و نیازهای این شرکت ها توسط مردم استان هرمزگان صورت گرفته و از طرفی آلایندگی و آلودگی‌های آن هم برای استان و ساکنین بوده ولی متاسفانه به دلیل عدم رعایت ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم نه تنها حق مالیاتی بلکه حساب‌های بانکی این شرکت‌ها نیز در استان نیست و عاید استان های دیگر می شود.

اطلاعات دقیق و غیرقابل انکاری وجود دارد که اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سال 95 مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند و تنها سهم هرمزگان از وجود بنادرش، فشار بی امان بر جاده‌ها و دود و آلودگی و ... است

وی در بخش دیگری از این نامه افزوده است: مبلغ تکلیف شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به سازمان امور مالیاتی استان با احتساب مالیات شرکت های فوق الذکر است که در واقع ظلم بزرگی در حق مردم این استان به ویژه بازرگانان است که باید سهم مالیاتی شرکت‌هایی را بپردازند که در استان ثبت نشده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس در پایان این نامه خواستار پیگیری جدی مسوولان برای حل این نقیصه شد و بیان داشت: امید می‌رود با همراهی و هم افزایی و با توجه به فعالیت این شرکت های بزرگ در استان هرمزگان،  پرونده‌های آنها نیز با توجه به ماده ۱۱۰ قانون مالیاتهای مستقیم به استان انتقال داده شود تا حق مالیاتی به جایی که در آن فعالیت می‌کنند یعنی محل واقعی فعالیت خود پرداخت شود و در این بین رضایتمندی مردم استان و  بخش خصوصی را نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش فارس، این واقعیت که اگر واحدهای بزرگ تولیدی، مالیات و عوارض خود را در هرمزگان پرداخت کنند موجبات کاهش فشار بر دیگر واحدهای تولیدی و خدماتی و اقتصادی استان فراهم می‌شود، یک واقعیت انکارناپذیر است که نه تنها توسعه و رشد و آبادانی بیش از پیش هرمزگان را بدنبال خواهد داشت بلکه پیوند مطلوب تری از منظر حضور این صنایع در استان و تأثیر آن بر زندگی مردم بجای می‌گذارد و مردم دیگر احساس تبعیض نخواهند کرد.

مطالبه‌گری جریان‌های مختلف اجتماعی از یک سو و پیگیری دقیق و هوشمندانه و موثر نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مهم ضروری به نظر می‌رسد و نباید این مسأله مهم به فراموشی سپرده شده و یا با گذشت زمان، از نظرها پنهان شود. شاید همین شاخصه می‌تواند سنگ محکی برای توفیق نمایندگان در این دوره از مجلس شورای اسلامی نیز محسوب شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان فشار مالیاتی بنادر هرمزگان اتاق بازرگانی بندرعباس سازمان امور مالیاتی پرداخت مالیات اتاق بازرگانی ارزش افزوده شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم