Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، با بیان اینکه در پاساژها و بازار شاهد شلوغی مردم هستیم، گفت: این نشان می‌دهد که مردم به کل بیماری کرونا را فراموش کردند و فکر می‌کنند که زدن واکسن درمان قطعی این بیماری است.

وی با بیان اینکه استودیو سلامت در استان باید همانند گذشته تقویت و فعال شود، افزود: استودیو سلامت عملیاتی تر وارد شود تا شاهد کاهش سفید شدن استان باشیم چرا که افزایش این بیماری باعث می‌شود تا دوباره این بیماری افزایش پیدا کرده و دوباره محدودیت‌ها اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی ادامه داد: صدا و سیمای مرکز زنجان مخاطب بسیار زیادی دارد و اطلاع رسانی در بین مردم می‌تواند در کاهش این بیماری بسیار مؤثر باشد، مسئولین و فرمانداران در این شهرستانها هم باید نظارت لازم را از مراکز تفریحی و تجاری را داشته باشند.

استاندار زنجان برلزوم ساماندهی دست فروشان توسط شهرداری‌های استان تاکید کرد و بیان کرد: با ساماندهی دست فروشان از روند این بیماری هم جلوگیری می‌شود و فرمانداران در شهرستانها اجازه ندهند که فروشنده‌ای غیر بومی بساط فروش برپا کند و جلوی فعالیت شأن گرفته شود چرا که فعالیت این افراد در برخی شهرستانها باعث شده تا کرونا روند صعودی به خود بگیرد و در این زمینه با کسی اغماضی نداریم.

حقیقی بر لزوم افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته در استان تاکید و بیان داشت: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی با جدیت وارد شود.

وی با بیان اینکه اگر با رعایت نکردن بهداشت فردی و اجتماعی جلو برویم گرفتار می‌شویم، گفت: باید کانون‌های پر خطر را شناسایی کرده و از بین ببریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه ورود این ویروس تمامی فعالیت‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است، گفت: حفظ و نگهداری یک استان در راه مبارزه و پیشگیری از این بیماری مهلک کار بسیار سختی بود ولی در استان موفق عمل کردیم.

حقیقی با بیان اینکه بیشترین میزان مرگ و میرهای کرونا برای سالمندان بالای ۷۱ سال است، افزود: در این راستا ساماندهی سالمندان مورد تاکید قرار گیرد و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: مراجعه به هنگام مبتلایان کرونایی به بیمارستان‌ها می‌تواند اقدامات درمانی مناسب و تأثیرگذاری داشته باشد و از روند بیماری جلوگیری کند که این مهم مورد تاکید قرار گیرد.

حقیقی با بیان اینکه در اوایل بیماری کرونا برای تهیه ماسک سه لایه مشکلات جدی در استان وجود داشت ولی امروز این استان در این خصوص به خود کفایی رسیده است، افزود: امروز هم باید ماسک ۵۰۰ تومانی در اختیار مردم استان قرار گیرد تا دیگر بهانه‌ای برای نزدن ماسک نداشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه نسبت به گذشته کرونا وحشی‌تر شده است، گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی فاجعه به دنبال دارد و انجام تست‌های کرونا از جمله راه‌های مبارزه با این ویروس است و در این زمینه استان بالاترین تست را انجام می‌دهد.

کد خبر 5158696

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان ستاد ملی مقابله با کرونا فتح الله حقیقی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد بوشهر زلزله گرگان شیراز بارش برف کرونای انگلیسی اردبیل عکس استانها استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟