Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته خواجه ای، در قالب طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، تعداد ۱۸۲۲ طرح سرمایه گذاری در سطح روستاهای استان ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران به برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: این برنامه و طرح که بصورت پایلوت کشوری در سطح کلیه منظومه های استان(17) بخش از سال 97 در استان شروع شده بود، پس از طی مراحل مطالعه و بررسی های کارشناسی کارگروه ها و کمیته های مرتبط، به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا خواجه ای ادامه داد: در قالب این برنامه،  تعداد 1822 طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می شود که از این تعداد 175 طرح قابلیت برندینگ و 378 طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای 7094 نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

 

وی تصریح کرد: با عنایت به مطالعات موصوف، تعداد 956 پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال های اول و دوم اجرای طرح پیش بینی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان  با بیان اینکه، این طرح به‌لحاظ جایگاه، طرح فرادست طرح هادی روستایی و طرحهای دیگر در سطح منظومه قلمداد می‌گردد، افزود: محدوده مطالعاتی در این طرح، روستاهای واقع در قلمرو تقسیمات سیاسی و اداری بخش است.

 

خواجه ای خاطر نشان کرد: برنامه توسعه اقتصادی ، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان به منظور توسعة پایدار سکونتگاههای روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی- شهری تدوین شده است.

 

وی هدف اصلی طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی را پیشرفت منظومه های روستایی مبتنی بر اصول برنامه ریزی فضایی توسعه پایدار دانست و گفت: ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در روستاها، تقویت اقتصاد ملی صادرات محور در پیوند با اقتصاد منطقه ای، توانمندسازی اقتصادی روستائیان و ظرفیت سازی مشارکت تحصیل کردگان محلی در طرح های توسعه تنوع بخشی به اقتصاد و معیشت روستائیان ، افزایش سطح درآمد و ارتقاء سطح بهره وری در روستاهای هدف تثبیت جمعیت روستایی و ایجاد انگیزه برای بازگشت مهاجران روستایی از نتایج کلان این طرح به شمار می آید.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کشاورزی چهار فصل، ایجاد واحد بسته بندی و فرآوری گیاهان داروی و اسانس گیری، توسعه صنایع دستی، احداث و توسعه فضاهای گلخانه ای و محصولات کشاورزی، سطح بندی و بسته بندی محصولات کلیدی هر بخش بر اساس کیفیت و صادرات محور و فرآوری محصولات باغی همراه با برند سازی، از محورهای پیشران توسعه این طرح تلقی می شود.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: منظومه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی