Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:03:10 GMT

حضور ۱۰۰ روحانی جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۰۵۶

حضور ۱۰۰ روحانی جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت

حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا مدیرتبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد و راهیار استان کهگیلویه و بویراحمد بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در سی‌سخت، امامان محله استان به همراه طلاب داوطلب برای کمک‌رسانی راهی مناطق زلزله‌زده شدند و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ طلبه بومی و غیربومی در منطقه مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی ۴ موکب فرهنگی و خدماتی توسط طلاب

وی با اشاره به اینکه این طلاب، ۴ موکب فرهنگی و خدمت‌رسانی راه اندازی کرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر خدماتی همچون تخلیه منازل، جابه‌جایی وسایل باقیمانده در منازل و انتقال به چادرها و انجام امور فرهنگی و تبلیغی در میان جمع‌های مردمی از سوی طلاب انجام می‌شود.

طبخ روزانه ۳ هزار پرس غذا گرم

موسوی‌نیا افزود: هم‌اکنون بیش از ۳۰ امام محله در منطقه حضور پیدا کرده‌اند که علاوه بر انجام فعالیت‌های خدماتی و فرهنگی، آشپزخانه‌های متعددی نیز ایجاد کرده‌اند و در مجموع روزانه ۳ هزار پرس غذا گرم طبخ و میان خانواده‌های زلزله‌زده توزیع می‌کنند.

ضروری‌ترین نیاز زلزله‌زدگان

راهیار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بر اثر این زلزله خانه‌های بیش از ۸۰ درصد مردم تخریب شده است و باتوجه به پس‌لرزه‌ها مردم در چادر زندگی می‌کنند، گفت: باتوجه به برودت هوا مردم چه آن‌هایی که در چادر هستند و چه افرادی که سرپناهی ندارند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و ضروری‌ترین نیاز برای آنها بازسازی منازل و فراهم کردن کانکس برای آنان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی امام محله بنیاد هدایت زلزله سی سخت خبر خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد

جانشین بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل در حاشیه برگزاری این اردو در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اردوی جهادی با حضور ۷۵ نفر دانشجومعلم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، در مدارس کم برخوردار استان برگزار شد.

علیرضا دولت نژاد خاطرنشان کرد: طرح «جهاد عهد خدمت» دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر و با هدف جبران کمبودهای آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اردو در بخش عمرانی از جمله رنگ‌آمیزی و فضاسازی و زیباسازی مدارس روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد با مشارکت ۴۵ دانشجو معلم خواهر و ۳۰ دانشجومعلم برادر آغاز شد که در دو بازه سه روزه برگزار شد.

جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر رفع اشکال و تدریس به دانش آموزان در راستای گسترش عدالت آموزشی و همچنین رفع نواقصات و کمبود های عمرانی مدارس محروم و نیازمند شهرستان نیر، خودسازی خود دانشجومعلمان نیز هست تا بتوانند با کسب تجربیات معلمی، روحیه جهادی و ایثار را در خود تقویت کنند.

دولت نژاد گفت: تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای هجرت و جهادی همواره مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب بوده است، که انگیزه مضاعفی بر حضور دانشجومعلمان در این مسیر مقدس و با ارزش شد.

وی اضافه کرد: دانشجومعلمان جهادی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور در روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد شهرستان نیر و مشاهده وضعیت تحصیلی و عمرانی مدارس این روستاها، وظیفه خود دانستند تا با حرکتی جهادی به یاری این دانش آموزان و رفع مشکلات و کمبود آن‌ها در زمینه های تحصیلی و عمرانی مدارسشان بپردازند.

کد خبر 6092539

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی