Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:21:04 GMT

سفیران انفال، منادیان فرهنگ و حفاظت از معنویت هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۸۱۲۵

سفیران انفال، منادیان فرهنگ و حفاظت از معنویت هستند

حجت الاسلام حسینی، سفیران انفال را منادیان فرهنگ و حفاظت از معنویت برشمرد و گفت: اعزام سفیران انفال برای فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی نیازی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته منابع طبیعی، سفیران انفال را منادیان فرهنگ و حفاظت از معنویت برشمرد و گفت: اعزام سفیران انفال برای فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی نیازی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی افزود: هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا از ظرفیت سفیران انفال در حوزه فرهنگ سازی  در روستاها بهره مند شویم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان این که آب و خاک از منابع پایه تولید محسوب می شود، گفت: آنچه که در این حوزه مغفول مانده بحت خاک و حفاظت از آن است.

 

تاراسی با اشاره به این که ايران يكی از كشورهای با تنوع زيستی بسيار بالا در زمينه گياهی، جانوری است افزود: تنوع اقليمی در كشور ما موجب تنوع زيستی خيلی زيادی شده كه هركدام از اين مناطق، زمينه را برای رشد و نمو يكسری از موجودات فراهم كرده است.

 

این مقام مسئول به لزوم  تبیین فرهنگ سازی در حفظ و احیاء منابع طبیعی و محیط زیست در جوامع شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: کشور ما  جزو کشورهای حادثه خیز است.

 

تاراسی به عوامل تخریب منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: چرای مفرط، جاده کشی و مستحدثات که لزومی به احداث آن ها وجود ندارد و عوارض جمعی نیز در پی دارد و همچنین موجب نابودی اطراف جاده ها می شود، قاچاق چوب، استخراج معادن به صورت غیر علمی، حریق و آتش زدن های  مصنوعی توسط برخی از کشاورزان، توسعه شهر ها در اراضی ملی، بیماری ها و آفات همه  جزو عواملی هستند که منابع طبیعی و خدادادی را تهدید می کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: برای کاهش خسارت های ناشی از این تهدید های مذکور لازم است تا همه دستگاه ها و افراد جامعه دست در دست هم به کمک منابع طبیعی بیایند.

 

تاراسی ادامه داد: با اجرای طرح عملیات کنترل و پاکسازی گیاه انگلی اُرس، گام‌های موثری در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و گونه اُرس و به تبع آن ممانعت از فرسایش، تقویت اکوسیستم، گونه‌های گیاهی موجود و حیات وحش به عمل آمده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: بهره مند شدن از این منابع طبیعی  نیازمند فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما  در حوزه ترویج ، حفظ و حراست از انفال است.

 

وی در ادامه از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، حضور به موقع یگان حفاظت در اطفاء حریق قدردانی نمود.

 

در ادامه این جلسه خلیل آقاجانلو مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هرساله از 15 اسفند ماه برنامه های هفته منابع طبیعی به عنوان روز درختکاری آغاز می شود.

 

وی افزود: در ادامه از دستگاه ها و سازمان های حامی منابع طبیعی قدردانی کرد و گفت: در طی این هفته نیز همانند سال های گذشته برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که امسال به علت شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

آقاجانلو با بیان این که منابع طبیعی متعلق به همه اقشار جامعه است گفت: خوشبختانه  با تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی در این چند سال اخیر پروژه های مربوط به این حوزه پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

وی به حوزه قاچاق چوب هم پرداخت و گفت: یکی از معضلات مهمی که این روزها گریبانگیر طبیعت زنجان شده است موضوع قاچاق چوب می باشد.

 

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با جدیت با متخلفان این حوزه برخورد و آنان را به مراجع قانونی معرفی می نماید.

 

به گفته آقاجانلو  سامانه 1504 به منظور حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی در نظر گرفته شده است و مردم می توانند هر گونه تخلف، آتش سوزی در اراضی ملی و یا جنگلی، تصرف و ... را با این شماره در میان بگذارند.

 

وی اظهار داشت:  امسال نیز درهفته منابع طبیعی و آبخیزداری جهت توسعه فضای سبز و ترویج نهال کاری 200 هزار اصله نهال توزیع خواهد شد.

 

نوری مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان در این جلسه با اشاره به این که اهميت درخت و درخت كاری بر هيچ كس پوشيده نيست، به ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز تاکید کرد.

 

وی افزود: برخورد با قاچاقچیان چوب، حضور به موقع یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری دهیاران به منظور اطفاء حریق در نقاط مختلف استان، اجرای طرح کپه کاری، اجرای طرح های بیولوژیکی و عمرانی، و کشت گیاهان دارویی که در اراضی شیب دار اجرا می شود از جمله اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری است که خوشبختانه با نتایج مثبتی هم همراه بوده است.

 

نوری خاطر نشان کرد: موضوع کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار که از چند سال قبل در استان آغاز شده، نشانگر اهمیت درختکاری و توسعه فضای سبز در بین جوامع روستایی است.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان در ادامه گفت:  در راستای ترویج و فرهنگ سازی حفظ منابع خدادادی و ثروت ملی آمادگی همکاری با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی را داریم.

 

نماینده شهرداری زنجان هم گفت: در صدد هستیم تا طی 3 سال آینده سرانه فضای سبز را به 20 متر مربع به ازای هر شهروند برسانیم.

 

کریمی افزود: در هفته منابع طبیعی، شهرداری زنجان 10 هزار اصله نهال در پارک گلستان، پونک و دیگر مکان های تعین شده غرس خواهد شد.

 

کریمی همچنین گفت: یکی دیگر از برنامه های شهرداری برای این هفته کاشت نهال به تعداد شهدای استان زنجان است.

 

این مقام مسئول  افزود: به همین منظور تعداد 3535 نهال خریداری شده  که در کوی پونک در هفته منابع طبیعی غرس خواهد شد.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: غرس نهال روز درختکاری هفته منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری سازمان جهاد کشاورزی استان هفته منابع طبیعی سفیران انفال استان زنجان فرهنگ سازی اجرای طرح برنامه ها خواهد شد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک