Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اصفهان گفت: تمرکز بر اجرای قانون انتخابات و تسلط بر مفاهیم آن باید به گونه ای باشد که در مرحله اجرا، هیچ خدشه ای بر فرآیند انتخابات وارد نشود.

به گزارش ایمنا، حسین سیستانی در دومین جلسه ستاد امور اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان، با اشاره به اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم، اظهار کرد: انتخابات، رویکردی اساسی و بنیادین در کشور بوده و دارای قانونی جامع و متقن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: مکان و نحوه انجام ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بدرستی مدیریت شده و با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا در کشور، تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

فرماندار اصفهان افزود: تأمین منابع و بهره‌گیری از امکانات موجود برای برگزاری انتخاباتی مطلوب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیستانی بر لزوم مرور قانون انتخابات تأکید کرد و گفت: تمرکز بر اجرای قانون انتخابات و تسلط بر مفاهیم آن باید به گونه‌ای باشد که در مرحله اجرا، هیچ خدشه‌ای به فرآیند انتخابات وارد نشود.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب معتمدین هیئت اجرایی انتخابات، تصریح کرد: اعضای هیئت اجرایی انتخابات باید افرادی همراه، رازدار، قانون‌گرا و وظیفه شناس باشند تا در روند اجرایی انتخابات با مشکلی مواجه نشویم.

فرماندار اصفهان توجه به مقوله آموزش در روند برگزاری انتخابات را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: فعالیت‌های آموزشی در حوزه انتخابیه اصفهان باید آغاز شود و با جدیت ادامه یابد.

کد خبر 478287

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسین سیستانی فرماندار اصفهان انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ فرمانداری اصفهان ستاد امور اجرایی انتخابات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اجرایی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد