Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: درباره نحوه ارائه خدمات در درمانگاه‌های خصوصی، نحوه شناسایی بیمه شدگان و مفید بودن طرح نسخه‌های الکترونیک توضیحاتی ارائه داد.

علی اعتصام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قطعاً طرح نسخه الکترونیک مفید است، اما در ابتدای امر با نقص‌هایی نیز ممکن است همراه باشد، اظهار کرد: این طرح کل کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد و بیماران می‌توانند در تمام کشور به طور الکترونیکی پیگیر کار خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وجود اینترنت از ملزومات این طرح است، اما خدمات به شکل آفلاین یا با دفترچه‌های سابق که هنوز برگه دارند و هم با سربرگ‌های نسخه‌ها قابل ارائه است، با اجرایی شدن طرح کنار رفتن دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی از ۱ اسفند، دیگر لازم نیست بیمه‌شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگانی که اوراق دفترچه آن‌ها به پایان می‌رسد، می‌توانند هنگام مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه‌های بیمه را ارائه دهند و از خدمات درمانی مورد نیاز با پوشش تأمین اجتماعی استفاده کنند.

استعلام استحقاق درمان قبل از مراجعه به مراکز درمانی

وی در خصوص شناسایی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی توسط پزشکان، افزود: پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کدهای دستوری #۱۴۲۰*۴* (بدون استفاده از اینترنت)، پیامک و سامانه اینترنتی و سایت سازمان به آدرس es.tamin.ir که ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آن‌ها را بر اساس ضوابط ارائه دهند.

وی گفت: همه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام کرده و از پوشش بیمه‌ای اطمینان حاصل کنند.

اعتصام‌پور تصریح کرد: بیمه‌شدگان و مستمری بگیران باید برای تکمیل اطلاعات خود و افراد تحت تکفل به سامانه eservices.tamin.ir مراجعه و استحقاق درمانی خود را بررسی کنند.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات در درمانگاه‌های خصوصی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی، اضافه کرد: درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی می‌توانند از سربرگ‌های نسخه‌های خودشان برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استفاده کنند، بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها و اکثر مراکز درمانی خصوصی در استان برای اجرای طرح همکاری کرده‌اند.

کد خبر 478272

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان نسخه الکترونیکی نسخه نویسی الکترونیک نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی بیمه تامین اجتماعی دفترچه تامین اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمه شدگان تأمین اجتماعی مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند