Web Analytics Made Easy - Statcounter

۹ فروند هواپیمای نظامی، ۱۰ فروند بالگرد و ده‌ها موتور بازآماد شده در سازمان صنایع هوایی با حضور امیر سرتیپ حاتمی تحویل نیروهای مسلح کشور شد.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، مراسم تحویل‌دهی انواع هواپیماهای نظامی، ترابری سنگین و بالگرد و همچنین ده ها موتور پیشرفته در صنایع هوایی وزارت دفاع  با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، امیر نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم  ۹ فروند هواپیمای نظامی، ۱۰ فروند بالگرد و ده‌ها موتور بازآماد شده در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تحویل نیروهای مسلح شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه این میدان پویایی گویای شکسته شکسته حداکثری دشمن فشار حداکثری دشمن موفقیت راهبردهای جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران است،‌گفت: دشمن با دو راهبرد تحریم و عدم اجازه خرید تجهیزات تلاش کرد ایران را شکست دهد اما جمهوری اسلامی با سه راهبردی اتکا به توان داخلی، بهینه سازی تجهیزات دفاعی و امنیتی با شرایط روز و ساخت تسلیحات بومی در حوزه های مختلف رزم زمینی، دریایی، موشکی و سایبری توانست دشمن را شکست دهد.

وی ادامه داد: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بر اساس مأموریت ذاتی خود گام های موثری در زمینه افزایش توان رزم نیروهای مسلح در حوزه تعمیرات اساسی و ارتقای انواع هواپیما، بالگرد و موتورهای نظامی برداشته است به نحوی که در سال جاری موفق به اورهال و تعمیر اساسی ده هها فروندهواپیما، بالگرد و موتورهای مورد نیاز نیروهای مسلح شده است.

وزیر دفاعو پشتیبانی نیروهای مسلح ۹ فروند هواپیماهای بازاماد شده را از نوع هواپیماهای نظامی F۴,F۱۴,F۲۷، میراژ و همچنین هواپیماهای ترابری C۱۳۰,۷۰۷ و ۷۴۷ عنوان کرد و گفت: این هواپیماها در رزم هوایی و در مأموریت‌های متنوع رزمی، تاکتیکی و ترابری کاربرد فراوان دارند که با تحویل آنها به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوگان رزم هوایی نیروهای مسلح تقویت خواهد شد.

 سرتیپ حاتمی ۱۰ فروند بالگردهای بازآماد شده را انواع متنوع بالگردهای شرقی و غربی ۲۱۴,۲۰۵,۲۰۶,۲۰۹,۲۱۲ و میل شرقی ۱۷۱ برشمرد و گفت: این بالگردها دارای کاربری های رزمی، انتظامی و امدادی هستند که برای بهره برداری یگان هایی از نیروهای هوایی ارتش، هوانیروز، نیروی دریایی سپاه و هواناجا تحویل می‌شود.

وی درباره ده‌ها موتور بازآماد شده توسط متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: این موتورها از انواع متنوع توربوجت، توربوفن، و توربوشفت هستند که در هواپیماها و بالگردهای نظامی ناوگان بالگردی هوانیروز، نیروی هوایی و دریایی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس پیروزی انقلاب اسلامی با مشاهده تحریم‌های شدید نظامی کشورهای خارجی علیه ایران، دست‌شان را بر روی زانوهای خود گذاشتند و قدم در راه خودکفایی در عرصه‌های مختلفی دفاعی گذاشتند، گفت: در این مسیر، ساخت انواع جنگ‌افزارها و تسلیحات دفاعی متناسب با نیاز روز و همچنین بازآماد و بازطراحی ادوات نظامی موجود که از گذشته در کشور وجود داشت، دو راهبرد اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران شد.

 سرتیپ حاتمی تصریح کرد: اورهال تجهیزات نظامی سبک، نیمه سنگین و سنگین توسط متخصصان داخلی، مسیری کم هزینه و مطمئن برای ارتقا توان دفاعی نیروهای مسلح است؛ شیوه‌ای که در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با بیان پیچیدگی های صنعت هوایی و استانداردهای خاص این صنعت راهبردی گفت:  در فرایند طراحی، ساخت و بازآماد انواع تجهیزات هوایی، استانداردها برای هر قطعه باید پاس(رد) شوند که این یک کار بسیار سخت و دشوار است؛ بحمدالله این سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم و امروز در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم و می‌توانیم صنعت هوانوردی را یک صنعت خوداتکا بدانیم.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با طراحی و تولید قطعات مورد نیاز و اورهال انواع هواپیما، موجب شد تا در طول این سال ها خللی در توان رزم هوایی نیروهای مسلح ایجاد نشود افزود: هواپیماهای نیازمند به تعمیرات اساسی نیروهای مسلح همواره بدون هیچ‌گونه وابستگی و با بهره گیری حداکثری از توان صنعتی حوزه دفاع، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و بویژه همکاری و حمایت صمیمانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بازآماد و به موقع تحویل یگان های هوایی نیروهای مسلح شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی وزارت دفاع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران اسلامی ایران پیروزی انقلاب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فناوری صنعت وزارت دفاع صنایع هوایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح سرتیپ حاتمی نیروی هوایی بازآماد شده ده ها موتور هوایی ارتش وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور در ایستگاه رادار شهرآباد در منطقه شمال شرق گفت:سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت‌ های پدافندی، دفاع منسجمی را از آسمان کشور انجام می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی در بازدید از ایستگاه رادار شهرآباد، از مواضع توپخانه‌ ای گردان زمین به هوا و تعدادی از موقعیت‌ های دیدبانی بصری با ایجاد وضعیت‌‌های عملیاتی مختلف بازدید و میزان آمادگی رزمی و عملیاتی این قسمت‌ها را ارزیابی کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع کارکنان و فرماندهان این ایستگاه راداری، با بیان اینکه سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت‌های پدافندی، دفاع منسجمی را از آسمان کشور انجام می‌دهد، اظهار داشت: پدافند هوایی با تکیه بر امکانات و تجهیزات در حوزه راداری، موشکی، توپخانه‌‌ای و اطلاعاتی اشراف مناسبی بر آسمان کشور دارد و این توانایی حاصل زحمات همه کارکنان در تمامی سطوح است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با سرکشی از قسمت‌‌های مختلف نظیر مکان‌ های زیستی و رفاهی کارکنان وظیفه، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این ایستگاه با حضور در جمع کارکنان پایور و وظیفه، با اشاره به اینکه دشمن همیشه در صدد ضربه زدن هست، خاطرنشان کرد: تک تک شما عزیزان باید وظیفه خود را به درستی و دقت انجام دهید و ضمن حفظ آمادگی کامل خود، در برابر دفاع از مردم احساس مسئولیت کنید، تا دشمنان را مأیوس کرده و بتوانید آسمانی امن را به مردم هدیه دهید.

امیر سرتیپ دوم معصومی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از آمادگی کارکنان پایور و وظیفه این ایستگاه راداری، ضمن قدردانی از زحمات مجدانه آنها بر تلاش هرچه بیشتر در راستای ارتقای آمادگی رزمی تأکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • فرود بالگرد حامل نظامیان مجروح اسرائیلی در بیمارستان ایخیلوف+ عکس
  • عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات