Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:19:56 GMT

خدمت و محرومیت به جای زندان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۹۰۳۴

خدمت و محرومیت به جای زندان

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۹۲۹ مورد محکومیت جایگزین حبس در استان صادر شده است.

او افزود: در مقایسه با مدت مشابه پارسال، این رقم ۷ درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه‌های مختلفی صورت می‌گیرد، تصریح کرد:جزای نقدی، مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی و الزام به خدمات عمومی رایگان از جمله این مجازات هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: از جمله علل کاهش مجازات‌های جایگزین حبس، تصویب قانون کاهش مجازات‌های حبس تعزیری است.

او با تاکید بر اینکه بیشترین میزان محکومیت جایگزین حبس، مجازات جزای نقدی بوده است، گفت: این نوع مجازات، ۹۵ درصد کل مجازات‌های جایگزین حبس را شامل می‌شود و از ابتدای سال، ۸۸۷ مورد حکم جزای نقدی صادر شده است.

بیشتر بخوانید

بازگشت ۳۱زندانی بی بضاعت به آغوش خانواده

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه پارسال ۹۹۵ مورد حکم جایگزین حبس در خراسان جنوبی صادر شده است، اظهار کرد: پس از جزای نقدی، مجازات نقدی روزانه و الزام به خدمات عمومی رایگان بیشترین تعداد احکام صادره در این حوزه را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ ر ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمات عمومی زندانیان غیرعمد احکام قضایی حبس جایگزین حبس جزای نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • وست هم آماده برای انتقال خولین لوپتگی؛ هانسی فلیک گزینه جایگزین
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • مربی مس ۳۰ میلیون تومان جریمه شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟