Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگویی عقب‌نشینی دولت جدید آمریکا از ادعای دولت دونالد ترامپ مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران و القای تروریستی بودن انصارالله یمن را پیش زمینه بازگشت آمریکا به توافق هسته ای تلقی کرده و از آن انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در پی عقب نشینی اخیر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل از ادعای دولت دونالد ترامپ رئیس آمریکا مبنی بر آغاز روند فعال سازی مکانیسم ماشه(بازگردانی سریع تحریم های بین المللی) علیه ایران از سوی آمریکا گفت: ایده ما این بود که ما نباید به ایران اجازه دهیم در بازار آزاد، سلاح خرید و فروش کند، فناوری و تجهیزات پیشرفته چینی و روسی را بخرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی توانم درک کنم که چرا دولتی باید فکر کند که این(خرید و فروش سلاح توسط ایران) فکر خوبی بوده است. 
پمپئو با اشاره به تصمیم دولت بایدن برای القای تروریستی بودن انصارالله یمن، ادامه داد: من فکر می کنم که این ها همگی پیش زمینه آن ها برای بازگشتن به این توافق احمقانه و بد هسته ای است که مشارکت‌شان در آن موجب باز شدن مسیری هموار به سمت یک برنامه هسته ای برای ایران شد. دولت ما گفت که ما این کار را نخواهیم کرد،  ما گفتیم که اصلا راه ندارد، توافق هسته ای را پاره کردیم و فشار زیادی به حکومت ایران وارد کردیم. امیدوارم مردم آمریکا از دولت بخواهند که همین کار را انجام دهد. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایک پمپئو توافق هسته ای جو بایدن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی «آکسیوس» نوشت: مشاوران ارشد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌گویند توافق پیشنهادی که هم اکنون روی میز مذاکرات حماس با اسرائیل است به عنوان تنها مسیر ممکن برای رقم زدن آتش‌بس در نوار غزه و تحقق احتمالی پایان به جنگی که بایدن را آماج انتقادات تند حتی از جانب حامیان برجسته‌اش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قرار داده، محسوب می‌شود.

«جان کربی»، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت، جو بایدن همه تمرکزش را بر رقم زدن یک توافق آزادی اسرا قرار داده است. یک خبرنگار از کربی درباره اینکه آیا کاخ سفید طرح جایگیزینی برای پیگیری در صورت شکست مذاکرات آتش‌بس غزه دارد سوال کرد و او پاسخ داد: «فقط باید یک توافق (برای آتش‌بس) وجود داشته باشد.»

او ادعا کرد: «اگر بتوانیم آتش‌بس را حاصل کنیم خواهیم توانست به چیزی پایدارتر برسیم و سپس شاید به جنگ پایان دهیم و سپس شاید روند عادی‌سازی روابط (میان اسرائیل و عربستان سعودی)‌ را به پیش ببریم، اما شروع این روند باید با یک توافق و برگرداندن این افراد (اسرای صهیونیست) به خانواده‌هایشان باشد.»

به نوشته آکسیوس ۱۳۳ نفر از کسانی که در جریان عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» جنبش حماس در سرزمین‌های اشغالی به اسارت گرفته شدند شامل ۶ شهروند آمریکایی هنوز در نوار غزه نگهداری می‌شوند.

این پایگاه در ادامه مطلب خود نوشت، مقام‌های آمریکایی مدعی هستند بحران انسانی در نوار غزه در هفته‌های اخیر کمی بهبود یافته است اما تاکید می‌کنند که یک آتش‌بس تنها راه واقعی برای رسیدگی نظام‌مند به وضعیت موجود و دفع خطر قحطی در این باریکه به حساب می‌آید.

وزارت بهداشت دولت تحت رهبری حماس در غزه اعلام کرده بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا کنون به شهادت رسیده‌اند.

در این میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت دستور به حمله ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه «چه با توافق و چه بدون آن» را خواهد داد.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند از آنجا که بایدن قصد دارد هر کار ممکن به منظور جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح انجام دهد پس دستیابی به یک توافق ‌آتش‌بس را پیگیری می‌کند چون باور دارد حصول این توافق است که باعث به تعلیق در آمدن عملیات نظامی اسرائیل در رفح  (اگر که باعث کنار رفتن دائمی آن از میز مذاکرات نشود) می‌شود.

همچنین به گفته مقام های آمریکایی مورد استناد پایگاه آکسیوس، کاخ سفید از سوی دیگر معتقد است برقراری یک آتش‌بس در نوار غزه در چارچوب توافقی برای تبادل اسرا آتش‌ درگیری‌های دیگر در منطقه از جمله حملات توسط انصارالله یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ را فروخواهد نشاند.

همچنین چند دستیار بایدن معتقدند چنین توافقی در عین حال باعث دورتر شدن رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان از آستانه جنگ در محل مرز لبنان-اسرائیل خواهد شد.

آکسیوس نوشته است: یک هدف دیگری که دولت جو بایدن دنبال می‌کند این است که یک توافق آتش‌بس موقت برقرار وسپس آن را در ادامه تبدیل به یک توافق آتش‌بس دائمی کرده و بر مبنای این توافق به مذاکرات بر سر عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل که آمریکا پیش از هفتم اکتبر پیگیری می‌کرد، برگردد.

مقام‌های آمریکایی همچنین ادعا کردند کاخ سفید می‌خواهد از مساله توافق عادی‌سازی روابط عربستان-اسرائیل به عنوان اهرم استفاده کرده و با استفاده از این اهرم نتانیاهو را وادار به پذیرش مسیر تشکیل کشور فلسطین کند.

حمایت‌های مداوم بایدن از اسرائیل موجب شده که در داخل آمریکا و در ضمن کارزار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، او با خطر از دست دادن آرای رای دهندگان ترقی‌خواه جوان مواجه شود.

هدف دیگر بایدن از دنبال کردن انعقاد توافق آتش‌بس حماس و اسرائیل این است که شعله اعتراضات طنین انداخته در دانشگاه‌های مهم آمریکا از سوی تظاهرکنندگانی که معترض به سیاست‌های او در قبال اسرائیل هستند را کم کند.

به نوشته آکسیوس در سوی دیگر، بایدن همچنین به موجب این تلاش می‌خواهد وجهه خدشه‌دار شده خود در میان رای‌دهندگان عرب در ایالت تاثیرگذار میشیگان را بازسازی کند.

بایدن روز یکشنبه یک گفتگوی تلفنی با نتانیاهو داشت و در آن درباره جدیدترین پیشنهاد اسرائیل شامل تمایل برای مذاکره کردن بر سر «بازیابی آرامش پایدار» در غزه بعد از آزادی نخست اسرا بر مبنای دلایل بشردوستانه صحبت کرد.

روز دوشنبه نیز رئیس جمهور آمریکا با رهبران مصر و قطر، دو میانجی‌گر بین حماس و اسرائیل گفتگو داشت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟