Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صدر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و از موافقان تصویب لوایح FATF، ضمن تایید درخواست مجلسی‌ها مبنی بر بازگشت لوایح به مجلس و مخالفت مجمع، می‌گوید: «اینکه مجلس بیاید درباره این لوایح به بررسی بپردازد خودش غیرعادی بوده و به نوعی توهین به نظر رهبری است بنابراین مجمع باید در این باره تصمیم بگیرد. »

سیدمحمد صدر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و از موافقان تصویب لوایح FATF، ضمن تایید درخواست مجلسی‌ها مبنی بر بازگشت لوایح به مجلس و مخالفت مجمع با آن به دلیل غیرقانونی بودن این اقدام، می‌گوید:« اینکه مجلس بیاید درباره این لوایح به بررسی بپردازد خودش غیرعادی بوده و به نوعی توهین به نظر رهبری است بنابراین مجمع باید در این باره تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس هم در این مورد خاص به لحاظ حقوقی نقشی ندارد.»

به گفته صدر، فضای مجمع در رابطه با این لوایح، نسبتا مثبت است. او عنوان می‌کند: «در جلسه آخری که در مجمع برگزار شد با مطرح شدن اظهارات و دلایل قانع‌کننده دولتی‌ها برای مخالفان، نه به صورت صد در صد، بلکه احساس می شود تا حدودی تردیدی در برخی از مخالفان ایجاد شده است.»

مشروح مصاحبه با سید محمد صدر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌خوانید؛

*آقای صدر! وضعیت بررسی اف ای تی اف در مجمع تشخیص به کجا رسیده است؟

در جلسه آخری که در مجمع برگزار شد وزرای دولت دکتر دژپسند وزیر اقتصاد، دکتر ظریف وزیر امور خارجه،آقای زنگنه وزیر نفت، دکتر همتی رئیس بانک مرکزی و خانم دکتر جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور حضور داشتند همه آنها گزارش بسیار مفید و جالبی در این باره ارائه داده‌اند که در واقع از نظر بنده قانع کننده بود مبنی بر اینکه بالاخره ما باید به لوایح اف ای تی اف بپیوندیم و اگر نه پیوندیم چه عوارضی برای کشور به دنبال دارد که مهمترین آن حداقل افزایش ۲۰ درصد از هزینه های کل کشور است. از این رو برای اینکه این هزینه به کشور وارد نشود حتماً ما باید عضو کنوانسیون سی اف تی و پالرمو بشویم.

البته برخی از آقایان سوالاتی داشتند که پاسخ هایی به این سوالات داده شد در نتیجه جلسات کمیسیون مربوطه که تلفیقی از کمیسیون سیاسی امنیتی،کمیسیون اقتصادی و زیربنایی و کمیسیون قضایی بود به پایان رسید. بنابراین جلسات کمیسیون ها به پایان رسید و بحث در صحن مجمع مطرح می شود تا تصمیم گیری نهایی درباره لوایح صورت گیرد.

دلایل دولتی‌ها موجب تردید در برخی مخالفان FATF شد

*اظهارات و دلایل دولتی ها را برای مخالفان تا چه حد قانع کننده می دانید؟ آیا فضا رو به مثبت شدن است؟

نه به صورت صد در صد، بلکه احساس می شود تا حدودی تردیدی در برخی از مخالفان ایجاد شده است اما در واقع به همه دلایل مخالفت های آنها و آن چیزهایی که مطرح می کنند پاسخ داده شد و مسئولان دولتی هم گفتند.

به یک سوال جدی درباره FATF پاسخ داده شد

یکی از سوالاتی که از سوی یکی از آقایان در جلسه مجمع مطرح شد این بود که آیا در زمان تحریم ها پیوستن به این دو کنوانسیون، مشکلی را حل می کند؟ و آیا پیوستن به این دو کنوانسیون لازم است؟ این سوال برای من بسیار جدی بود که رسماً از سوی دکتر همتی، رییس بانک مرکزی پاسخ داده شد. دکتر همتی گفت: بله، لازم است علی رغم اینکه تحریم ها برقرار است اگر ما به عضویت این دو کنوانسیون دربیاییم بخشی از مشکلاتمان حل خواهد شد و مقدار زیادی از هزینه هایی که به کشور تحمیل می شود برطرف می شود.

بررسی مجدد لوایح در مجلس توهین به نظر رهبری است

*آقای صدر! محسن رضایی اخیرا از یک سری پیشنهادات مجلسی ها به مجمع خبر داده است و گفته می شود یکی از این درخواست بازگرداندن لوایح به مجلس است. آیا به لحاظ قانونی، لوایح FATF می‌تواند به مجلس برگشت داده شده و مجددا مورد بررسی قرار گرفته یا مجلس پیشنهاداتی درباره آن ارائه کند؟

خیر،اصلا این حرف حقوقی و قانونی نیست در حال حاضر مجلس هیچ گونه نظری ندارد به ویژه اینکه این قضیه از سوی رهبری به مجمع ارجاع شده است. حال اینکه مجلس بیاید درباره این لوایح به بررسی بپردازد خودش غیرعادی بوده و به نوعی توهین به نظر رهبری است بنابراین مجمع باید در این باره تصمیم بگیرد. مجلس هم در این مورد خاص به لحاظ حقوقی نقشی ندارد.

پیشنهاد مجلس از سوی اعضای مجمع رد شد

درباره این پیشنهاداتی هم که گفته شد باید گفت که حداقل در مجمع و آن هم در جلسات کمیسیون، چنین چیزی اصلا مطرح نشد. فقط یک پیشنهاد بود که این لوایح به مجلس بازگردد که همه آن را رد کردند و در نهایت انجام نشد.

احتمالا چهارشنبه لوایح در دستور کار قرار می‌گیرد

*منظورتان این است که این درخواست مجلس برای بازگشت لوایح اف ای تی اف از نظر مجمع غیرقانونی تلقی شد؟

بله همینطور است.

*احتمال دارد در جلسه چهارشنبه مجمع به بحث لوایح پرداخته شود؟

هنوز دعوت نامه این جلسه به دست ما نرسیده است احتمالش زیاد است اما چون باید دعوت نامه بیاید تا ما ببینیم دستور جلسه چیست. اما به هر حال احتمال مطرح شدن دارد.

*به باور بسیاری کاهش فشارهای حداکثری و تحریم ها از جمله آزادسازی بخش‌هایی از منابع مالی ایران در تغییر نگاه مخالفان این لوایح می تواند تاثیرگذار باشد، از نگاه شما چطور؟

این مسئله در جایگاه خود قابل بررسی است اما بحث تعهد در برابر تعهد مطرح است یعنی وقتی تحریم ها کاهش پیدا کند و از بین برود طبیعتاً مسئله هسته ای هم حل می شود و ایران نیز به تعهدات برجامی خود باز می گردد در واقع اوضاع به سمتی می رود که قبل از پایان توافق برجام حکمفرما بود.

بنابراین این مسئله به عملکرد آقای بایدن و آمریکا بستگی دارد که طبق قول هایی که داده به برجام باز می‌گردد و تحریم های غیرقانونی که ترامپ به صورت یکجانبه علیه ایران تحمیل کرد را بر می‌دارد در مقابل ایران نیز تعهداتش را که تا حدودی کاهش داده، به حالت و شرایط اولیه خود باز می گردد./ خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: توهین به نظر رهبری لوایح به مجلس اعضای مجمع مجمع تشخیص تا حدودی تحریم ها داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تصویب کمک‌های آمریکا به اسراییل در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با مخالفت آمریکایی‌ها روبرو شده و برخی از مخالفان کمک به اسراییل روبروی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش‌ها این تظاهرات مخالفان کمک آمریکا به اسراییل با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضان و مخالفان دستگیر شدند.

ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسراییل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسراییل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کردند و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسراییل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب این طرح در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

در ۲۰۰ روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۵۰۰۰ نفر بازداشت و ربوده شده‌اند که ۳۱۰ نفر آنها از کادر درمان و ۲۰ نفر خبرنگار هستند.

از هفتم اکتبر گذشته تا کنون حدود ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و ۱۸۱ مقر دولتی به صورت کلی، ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه به صورت کلی و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه به صورت جزیی، ۲۳۹ مسجد به صورت کلی و ۳۱۷ مسجد به صورت جزیی و سه کلیسا از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی ۸۶ هزار واحد مسکونی را به صورت کامل و ۲۹۴ هزار واحد مسکونی را به صورت جزیی تخریب کرده است به طوری که دیگر مناسب زندگی نیستند.

در ۲۰۰ روز گذشته بیش از ۷۵۰۰۰ تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده و خسارت مستقیم وارد شده به نوار غزه در برآوردهای اولیه، بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کد خبر 6087126

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا