Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین سالگرد درگذشت سیامند رحمان اسطوره پاراوزنه‌برداری ایران و جهان در حالی فرا رسید که جای خالی او قطعاً در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حس خواهد شد.

امروز (دوشنبه 11 اسفند) اولین سالگرد درگذشت سیامند رحمان قهرمان پاراوزنه‌برداری آسیا، جهان و پارالمپیک است.

سیامند رحمان متولد اول فروردین 1367 در آذربایجان غربی و شهر اشنویه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برای نخستین بار در سال 87 به اردوی تیم ملی دعوت شد و در سال‌های حضورش در وزنه‌برداری جانبازان و معلولین موفق به کسب مدال‌های طلاهای بسیاری شد. سه طلا در بازی‌های پاراآسیایی (2010، 2014، 2018)، طلای جوانان جهان (2008 آمریکا)، طلای بازی‌های جهانی IWAS (2011 امارات)، طلای قهرمانی جهان (2014، 2017 و 2019) و طلای پارالمپیک (2012 لندن و 2016 ریو) بخش‌هایی از افتخارآفرینی‌های مرد همیشه خندان ورزش ایران است و به نظر نمی‌رسد پاراوزنه‌بردار دیگری به راحتی این افتخارات را تکرار کند.

سیامند اما یک هدف بزرگ داشت که دستش به آن نرسید و البته حسرت هت‌تریک طلای پارالمپیک را به دل مردم ایران گذاشت. او قرار بود در پارالمپیک 2020 توکیو یک رکورد جاودانه را به نام خودش ثبت کند، اما شیوع ویروس کرونا و تعویق یک‌ساله بازی‌ها و پس از آن نیز ایست قلبی این قهرمان خوشنام باعث شد که دست قوی‌ترین ورزشکار معلول تاریخ به طلای سوم نرسد. در واقع او به طرفدارانش این وعده را داده بود که شاهد یک سیامند متفاوت در توکیو خواهند بود، اما اجل مهلت نداد.

مدال‌آوری‌های سیامند رحمان قطعاً تاثیر بسزایی در شناخته شدنش داشته، اما آنچه نام این ورزشکار دوست‌داشتنی را در اذهان علاقه‌مندانش ماندگار کرده، خوشرویی، خندان بودن و برخورد مناسب در مواجهه با هوادارانش بود؛ خصوصیاتی که متاسفانه این روزها کمتر در بین قهرمانان رشته‌های مختلف دیده می‌شود. او در مصاحبه‌هایش بارها گفته بود «از اینکه می‌تواند یک الگو برای جوانان باشد، همیشه خدا را شاکر است.» این جمله به خوبی نشان دهنده آن است که سیامند هم برای قهرمانی تلاش کرد و هم پهلوانی.

«خوشحالم که از طریق ورزش می‌توانم باعث افتخار کشورم باشم.» این هم یکی دیگر از جمله‌های مشهور سیامند است؛ ورزشکار خارق‌العاده‌ای که بدون حاشیه ورزش و زندگی کرد و همیشه یاد و خاطره‌اش در ورزش پارالمپیک باقی می‌ماند.

«معتقدم جایگزین سیامند هیچ وقت به وجود نخواهد آمد و او باید یک الگویی مناسب برای ورزشکاران و جوانان باشد» (گفت‌وگوی محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک 21 اسفند 98) و «سیامند رحمان نماینده یک نسل و نماد غرور و غیرت ایرانیان بود» (گفت‌وگوی رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در 25 شهریور 99)؛ دو اظهار نظر معروف درباره این ورزشکار فقید است؛ کسی که نامش برای همیشه در پیشانی ورزش ایران خواهد درخشید./ تسنیم

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیامند رحمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین توصیه وزیر ورزش به رییس جدید والیبال

به گزارش "ورزش سه"، پس از انتخاب رییس جدید فدراسیون والیبال، آیین اهدای لوح و قرائت عهدنامه میلاد تقوی رییس جدید فدراسیون والیبال با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

کیومرث هاشمی در این جلسه با اشاره به این موضوع که انتخابات به پایان رسیده و باید رییس جدید همدلی جامعه والیبال را سرلوحه کار خود قرار دهد اظهار داشت: رقابت تمام شد و زمان رفاقت رسیده است. همدلی و وفاق بیشترین نیاز امروز خانواده والیبال است. رقابت وقتی تمام می‌شود با تدبیر باید همدلی را بین خانواده والیبال ایجاد کنیم. هر مدیری در حوزه ورزش بخواهد کار کند باید در سایه آرامش باشد و در سایه همدلی است که به موفقیت خواهیم رسید.

وی خطاب به رییس جدید فدراسیون والیبال گفت: باید از همه صاحب‌نظران حتی منتقدین استفاده کنیم. ورزش، ظرفیت و یک فرصت خوب است که باید برای منافع رشته‌های مختلف از آن بهره بگیریم. ما برخلاف گذشته، احکام را بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات تقدیم روسای فدراسیون‌ها خواهیم کرد چراکه اعتقاد داریم روسا از همان روز کار خود را باید آغاز کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دوران سرپرستی دوران موقت در فدراسیون‌ها است هرچند که آقای مرادی زحمات زیادی را در این مدت سرپرستی کشیدند و نگذاشتند خدشه‌ای به این رشته وارد شود. از زحمات آقای داورزنی هم تشکر می‌کنم طی سال‌ها تلاش زیادی برای این فدراسیون انجام دادند. توصیه میکنم که حتما از تجارب همه زحمت‌کشان در فدراسیون استفاده شود. این ظرفیت و تجارب بیهوده به دست نیامده و باید با فکری نو و تلاشی مضاعف به سوی موفقیت حرکت کنیم.

وی افزود: عهدنامه‌ای تنظیم شده که توسط روسای منتخب اینجا قرائت می‌شود و سپس حکم را به آنها تحویل می‌دهیم. نمونه این عهدنامه در IOC نیز وجود دارد. دوستان طبق این عهدنامه متعهد می‌شوند که طبق برنامه‌ای که در مجمع قرائت می‌کنند کار خود را پیش ببرند.

اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌‌ای و کاظمی‌پور معاون بانوان نیز در این جلسه حضور داشتند.

در پایان پس از قرائت عهدنامه توسط سید میلاد تقوی، احکام رییس و اعضای هیأت رییسه فدراسیون اعطا شد.

دیگر خبرها

  • دختری که فقط با دو سال ورزش به المپیک رسید؛ شرمینه چهل امیرانی! | مسافران پاریس
  • چهره های فقید دنیای ورزش در سال ۱۴۰۲
  • چهره‌های فقید دنیای ورزش در سال ۱۴۰۲؛ از بکن‌باوئر تا زاگالو و کارباخال
  • ۳ قهرمان کشتی کارمند سازمان ورزش شهرداری شدند
  • سه قهرمان كشتى كارمند شهردارى شدند
  • ۳ قهرمان کشتی کارمند سازمان ورزش شهرداری تهران شدند
  • تجدید نظر اسپانیایی‌ها در مورد پاداش‌های المپیک و پارا
  • ۱۴۰۳ ، سال پرتلاطم ورزشی است
  • گزارش تصویری | شصت‌ویکمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز
  • اولین توصیه وزیر ورزش به رییس جدید والیبال