Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات مطرح شده، پاسخ داد.

وی در این نشست به سفر روز شنبه «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق به تهران اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه عراق ملاقات‌های خیلی خوبی با مقامات ایرانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب‌زاده به سفر اخیرش به دمشق نیز اشاره کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره خبر منتشر شده در وال استریت ژورنال و پیشنهاد برای برگزاری مذاکرات مستقیم آمریکا با ایران خاطرنشان کرد: موضوع همان پیشنهاد جوزپ بورل بوده که ما مواضع ایران ر اصریح، اشکار و کامل اعلام کردیم و هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: مسیری که آمریکا باید طی کند مسیر عبور از سیاست‌های غلط دولت قبلی آمریکاست و متاسفانه تا امروز هیچ تغییری در عمل در این سیاست ضد ایرانی آمریکا و تحریم‌ها حداکثری اتفاق نیفتاده است حتی آمریکا تا امروز رسما اعلام به بازگشت به تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام نکرده و کشورهای اروپایی نیز در نقض تعهدات خود ذیل برجام به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: پیشنهادی برای نشست غیررسمی توسط هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به تهران رسیده بود و بدون زمان خاص بود و نظر خود را قبلا در این زمینه اعلام کرده بودیم که اگر آمرکیا می‌خواهد در کنار میز برجام جا داشته باشد تعهداتش را به قطعنامه اجرایی کند. این مسیر احتیاج به مذاکره و بده بستان ندارد.

وی افزود: به نظر می‌آید دولت فعلی آمریکا به دنبال این است مسیری که ترامپ چهار سال نتوانست پیش ببرد دنبال کند و امیدوارم راه ساده‌تری را پیگیری کنند و مسیر اجرای تعهدات را دنبال کنند.

خطیب‌زاده تصریح کرد: ما اقدام را با اقدام و عمل را با عمل پاسخ می‌دهیم. اقدام مثبت را با اقدام مثبت پاسخ می‌دهیم و اگر رفتار متفاوتی را از سوی اروپا و آمریکا بببینیم پاسخ ما متناسب با آن خواهد بود.

وی خطاب به برخی شرکا در اروپا گفت: به خاطر داشته باشید مسیری که قبلا طی شده و مسیر همکاری بهتر از هر مسیری جواب می‌دهد. زبان اتهام زنی و تهدید، زبانی نیست که در مقابل ایران کارگر باشد. آنها به اجرای تعهداتشان بازگردند، ایران فورا پاسخ خواهد داد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره ادعاهای بی اساس نتانیاهو علیه ایران و اینکه تل آویو اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، خاطرنشان کرد: این وسواسی ذهنی بیمارگونه‌ای که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به ایران دارد چیز جدیدی نیست و نشانگر آشفتگی در سرزمین‌های اشغالی است که حاکی از رفتارهای ماجراجویانه در داخل سرزمین‌های اشغاالی و خارج از آن است.

خطیب‌زاده افزود: رژیم صهیونیستی ریشه مشکلات در منطقه غرب آسیاست و این فرافکنی‌ها فقط به درد نخست وزیر فاسد رژیم صهیونیستی می‌خورد. در دکترین جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای به دلایل مختلف هیچ جایگاهی نداشته و این دنیای غرب است که چشم خود را به سلاح‌های انبار شده هسته‌ای رژیم صهیونیستی بسته است.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: این اظهارات به درد مصرف داخلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خورد. 

 

 

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه برجام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی رژیم صهیونیستی خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم