Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه در گفتگو با تلویزیون اسرائیل در حالی انگشت اتهام خود را در ماجرای انفجار کشتی هلیوس ری سمت ایران گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی هنوز درباره ادعاهای نخست‌وزیر موضع‌گیری نکرده و متحدان تل‌آویو در منطقه و جهان هم به دیده تردید به سخنان صهیونیست‌ها می‌نگرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، نتانیاهو با تکرار حرف‌های واهی خود گفت: «این بی‌تردید کار ایران بود. کاملا آشکار است. ایران بزرگ‌ترین دشمن اسرائیل است و من مصمم هستم جلوی آن را بگیرم. ما به تمام اهداف ایران در منطقه حمله می‌کنیم.» در روزهای گذشته وزیر دفاع و فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی هم ایران را مسئول حمله به این کشتی دانسته بودند.

روز جمعه یک انفجار اسرارآمیز در کشتی باری اسرائیلی هلیوس ری با پرچم باهاما در آب‌های دریای عمان ادامه مسیر این کشتی را متوقف و آن را وادار کرد در نزدیک‌ترین بندر پهلو بگیرد. در این حادثه به کسی از سرنشینان آسیب نرسید اما به گفته مقام‌های دفاعی آمریکا، در مجموع چهار حفره کوچک و بزرگ در بدنه کشتی پدید آمد. هلیوس ری در مسیر خروج از منطقه خاورمیانه به مقصد سنگاپور بود که بدنه آن منفجر شد.

اسرائیل در واکنش به انفجار کشتی خود در اقدامی انفعالی به چند نقطه در حومه دمشق، پایتخت سوریه حمله هوایی کرد و مدعی شد اهداف مربوط به ایران را هدف قرار داده است. هر چند رسانه‌های سوری اعلام کردند سامانه پدافند دفاع هوایی بسیاری از موشک‌هار را رهگیری و پیش از برخورد منحرف و منفجر کرده است.

کد خبر 587972 برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل خلیج فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید

به گزارش خبرآنلاین ناوچه هلندی «ترومپ» پس از گذران یک ماه در دریای سرخ، این منطقه را ترک کرد و وارد بندر بمبئی در هند شد.

به نوشته روزنامه ایندین اکسپرس، این ناوچه هلندی برای چهار روز در آب‌های هند لنگر انداخت و در ۲۸ آوریل به سمت شرق آسیا روانه شد.

به نقل از ایسنا «ترومپ» یک ناوچه فرماندهی و دفاع هوایی است که توسط نیروی دریایی سلطنتی هلند مستقر شده و هدف آن «ارائه مسیری امن برای کشتی‌های باری که از منطقه دریای سرخ عبور می‌کنند» اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین درگیری میان نیروی دریایی یمن و کشتی‌های جنگی ائتلاف آمریکا و اروپا در منطقه شدت گرفته است.

پیش از هلند، فرانسه و آلمان نیز کشتی‌های جنگی خود را از منطقه خارج کرده بودند.

روز جمعه هم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

دریاسالار «اچ.اچ.هرولد» این ناوچه هلندی گفت: «هلند یک کشور تجاری است و ما به تجارت آزاد برای رفاه کشور خود وابسته هستیم. تا به امروز، ۷۰ درصد از تجارت ما از طریق منطقه هند-پاسیفیک انجام می‌شود برای همین حفظ آزادی حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیرهای تجاری بی طرف در دریا، بسیار مهم است.»

گفته شده این ناوچه مجهز به تسلیحات مدرن و سیستم‌های سنسور مانند سیستم پرتاب عمودی، نیزه، پرتابه‌های اژدر و سیستم پرتاب طعمه است که در آوریل ۲۰۰۱ وارد نیروی دریایی سلطنتی هلند شد و در مارس ۲۰۰۳ به ماموریت رفت.

افسر فرماندهی این ناوچه نیز گفت «تهدید حوثی‌ها (انصارالله) از دریای سرخ آغاز می‌شود و تا خلیج عدن ادامه دارد که دریا را با اقیانوس هند متصل می‌کند».

وی افزود: «ما برای یک ماه در دریای سرخ بودیم و تهدید حوثی‌ها از دریای سرخ تا خلیج عدن است. حوثی‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل عملیات انجام می‌دهند.»

این ناوچه به سنگاپور، هاوایی و جزایر کارائیب می‌رود و بعد از طریق کانال پاناما به هلند بازمی‌گردد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901750

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم