Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خورشید شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از ایران طلوع کرده است، گفت: مروجان علم، معرفت و دانش هرگز نمی‌میرند، مثل شهدا الهام‌بخش هستند و به زندگی معنا می‌بخشند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» در پانزدهمین جشنواره پاسداران اهل قلم از تلاشگران عرصه کتاب به عنوان پرچمداران آگاهی نام برد و گفت: هویت اصلی و وسعت شخصیت هر انسانی به بلندای اندیشه او است به همین دلیل مروجان علم و معرفت هرگز نمی‌میرند و مداد علما مثل خون شهدا حیات بخش و الهام آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی افزود: جامعه‌ای بلند و رفیع است که از سپهر پرستاره‌ی اندیشه‌ها و اندیشمندان برخوردار باشد و وسعت یک ملت هم به میزان باور‌ها و داشته‌های او است.

وی از علما و اندیشمندان به عنوان چراغ هدایت نام برد و گفت: آگاهی حیات انسانی؛ اصل وجود انسان و از بین برنده جهل است و جامعه‌ای که بیدار نیست ساکن و اسیر بوده و محکوم به مرگ است؛ حیات نباتی برای ملتی است که از عقل و بصر خود استفاده نمی‌کنند.

سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد: تمدن‌ها نتیجه درخشش دانشمندان و اندیشمندان وارسته هستند و عصر طلایی اسلام زمانی است که امثال ابن سینا، رازی و خوارزمی جهان اسلام را به نور فهم مزین کردند.

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای پی‌ریزی یک تمدن تشکیل شد و خورشید شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از ایران طلوع کرده است.

وی تصریح کرد: تمام حرکت سپاه بر حسب آگاهی و شعور است حتی شور و احساس عمیق عاطفی ما برای آرمان‌ها برخاسته از شعاع تاثیر وسیعی از آگاهی است و تجربه داریم در هر میدانی با آگاهی وارد شدیم موفق شدیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه تفکر و آرمان در سپاه سلسله مراتبی نیست گفت: سپاه باید میدان فوران تفکر باشد و در عرصه تقابل با دشمنان جاهل کوردل و ناوارسته با بهره‌گیری از قدرت مادی و فیزیکی قوی در فضای عدم تقارن با استفاده  از ایمان و آگاهی به عنوان دوبال پرواز به عنوان عناصر برترساز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حیات ما از دل فضا‌های غیر قابل تصور به دست آمده است گفت: پاسداران باید هم عالم و هم باهنر باشند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه سپاه نباید به غیر خود تبدیل شود اظهار کرد: آرمان‌ها و اندیشه‌های ظاهر شده در دهه‌های اول سپاه باید مدام به نسل‌های بعدی انتقال یابد؛ تنویر ذهن پاسداران و بسیجیان روشن کردن فضای حرکت در افق‌های بلند رسالت خطیری است که بر دوش پاسداران اهل قلم می‌باشد.

وی با بیان اینکه باید در دنیای ذهن دشمنان خود رسوخ کنیم گفت: هرچه میدان ذهن ما بلندتر باشد گام‌های خود را بلندتر برمی داریم و اگر خوب بیاندیشیم خوب هم عمل می‌کنیم.

سرلشکر سلامی در پایان از سپاه به عنوان نهادی که هر روز با فضا و روش دشمن و الزامات جدید مواجه است نام برد و گفت: در این شرایط هر کس در محدوده ماموریت خود باید بیاندیشد؛ جنگ ما سلسله مراتبی نیست بلکه اعتقادی است و این ضامن موفقیت ما است.

در این مراسم با حضور فرمانده کل سپاه از نشان فرهنگی رسمی در سپاه و پوستر شانزدهمین جشنواره کتاب سال رونمایی شد.

بیشتربخوانید: مشاور فرمانده نهاجا: شروع کننده تجاوز و تعدی را پشیمان می‌کنیم

انتهای پیام/

برچسب ها: سلامی سپاه اقتدار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین سلامی سلامی سپاه اقتدار فرمانده کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقل از ایسنا، به این شرح است:

«برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی ، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج ) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم .»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901182

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی