Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد به دنبال مسمومیت‌های انجام شده با عامل اعصاب نوویچوک، جهان ممکن است با حملات شیمیایی بیشتری روبرو شود چرا که اکنون مردم به صورت آنلاین آموخته‌اند که چطور چنین تسلیحاتی بسازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اکسپرس اند استار، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت که برای طیف گسترده‌ای از حملات، دسترسی به چنین دانشی "می‌تواند آنچه را که ممکن است خیالپردازی باشد به واقعیت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"  

بن والاس سه سال پس از تلاش برای قتل سرگئی اسکریپال در چهارم مارس ۲۰۱۸ در مصاحبه با خبرگزاری پرس اسوسیشن گفت که روسیه همچنان "دشمن" انگلیس است.

اسکریپال ۶۶ ساله که سابقا جاسوس روسیه بود و بعد عامل دوجانبه ام‌آی۶ شد، به همراه دخترش در شهر سالزبری، واقع در جنوب غرب انگلستان هدف حمله با عامل اعصاب نوویچوک قرار گرفته و سپس راهی بیمارستان شدند.

علاوه بر سرگئی اسکریپال و دخترش که پس از سپری کردن دوره مداوا بیمارستان را ترک کردند، مسمومیت دو شهروند دیگر انگلیس بار دیگر به دلیل آلودگی به گاز نوویچوک آن هم در چند کیلومتری شهر سالزبری، بار دیگر بر تنش‌ها میان مسکو و لندن افزود.

ماه‌ها پس از آن، خانم داون استرجس ۴۴ ساله به همراه دوستش در ایمزبری انگلستان هدف حمله با گاز اعصاب قرار گرفت و جان باخت. دوست او همچنان در بیمارستان دوره مداوا را می‌گذراند. یک مامور پلیس انگلیس هم ماه مارس با گاز نوویچوک مسموم شد.

پلیس ضد تروریسم انگلیس همچنین معتقد است که منبع گاز نوویچوک را که منجر به مسمومیت این افراد شده، در بطری کوچکی در شهر آمسبوری که تنها در چند کیلومتری سالزبری قرار دارد، یافته است. گفته می‌شد که خانم استرجس در تماس با شیشه عطر تقلبی نینا ریچی قرار گرفته بود که حاوی این ماده سمی بوده و برای استفاده علیه اسکریپال در آن جاسازی شده بود.

وزیر دفاع انگلیس گفت: داون استورجس در نتیجه این حمله جانش را از دست داد و با توجه به سلاحی که استفاده شد، به طور بالقوه جان صدها تن در معرض خطر قرار دارد. اکنون شما میتوانید دستور ساخت تسلیحات شیمیایی را در اینترنت بیابید.

او افزود: چنین اشاعه‌ای بدین معناست که اکنون مردم بسیاری در جهان به این دانش دسترسی دارد که میتواند آنچه ممکن است جاه طلبی به شمار رود به واقعیت تبدیل کند، از حملات متعارف گرفته تا قابلیت‌های شیمیایی، بیولوژیکی، هسته‌ای و رادیولوژیک.  

اظهارات این مقام انگلیسی در شرایطی مطرح می‌شود که کارشناسان تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی نسبت به استفاده کشورهای سرکش و گروه‌های تروریستی از ویروس‌ کرونا یا ویروس‌های مشابه آن در حملات آینده هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماده اعصاب نوویچوک وزیر دفاع انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)

عصر ایران - آلفردو جیمز پاچینو که بیشتر به نام آل پاچینو شناخته می شود، یکی از مشهورترین بازیگران جهان است. وی فردی شناخته شده و مورد احترام در دنیای بازیگری است. با این وجود، سلیقه وی در زمینه مد نیز هنوز الهام بخش بسیاری از مردم در سراسر جهان است. وی به اندازه هنرنمایی خود در فیلم های سینمایی، در زمینه انتخاب لباس و پوشش نیز سلیقه خوبی دارد.

فیلم سینمایی راه کارلیتو (Carlito’s Way) یکی از مشهورترین فیلم های این بازیگر مطرح هالیوود است. ترنچ کت چرمی که وی در این فیلم به تن داشت، همچنان برای افرادی که به سبک پوشش دهه 90 علاقمند هستند، یک گزینه خوب محسوب می شود. راه کارلیتو به کارگردانی برایان دی پالما در سال 1993 اکران شد.

کت چرم بلندی که آل پاچینو در این فیلم پوشیده بود به یکی از محبوب ترین مدل ها در آن زمان تبدیل شد و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازیگر معروفی که در 11 سالگی با الویس پرسلی کارش را شروع کرد(+عکس)

دیگر خبرها

  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور