Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورق رنگی یکی از مقاطع صنعتی با پایه گالوانیزه می باشد این ورق ها در دسته ورق های فولادی قرار دارد و رنگ مورد نظر به صورت کوره ای به ورق اصلی_ که معمولا گالوانیزه است_ اضافه می شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آراد آهن، مجموعه بازرگانی آراد آهن قصد دارد در این متن به توضیح کوتاهی راجع به ورق های رنگی، قیمت ورق رنگی و انواع این مقاطع صنعتی پرکاربرد بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورق رنگی چیست

 ورق های رنگی، نوعی ورق گالوانیزه هستند که جهت زیبایی و افزایش استقامت در برابر خوردگی به آن پوشش رنگی با ضخامت حدودی ۳۵ میکرون اضافه می شود. یکی از مهمترین ویژگی های ورق رنگی فرم پذیری آن است. این ورق ها به خاطر ظاهر جذابشان در دکوراسیون وسقف شیروانی ها نیز مورد استفاده قرارمیگیرند.

مهمترین خصوصیت ورق های رنگی مقاومت بالایشان در گرما و سرما و رطوبت می باشد، این مقاطع فولادی سبک هستند و به همین دلیل در صنایع مختلف استفاده از آنها مورد استقبال قرار می گیرد. به خصوص در سقف سوله ها به دلیل اهمیت امنیت داخلی سوله، همچنین درساخت کانتینرها از ورق رنگی استفاده می شود.

ورق ها رنگی ضد اشتعال هستند و در برابر آتش سوزی عایق مناسبی محسوب می شوند. نوع آلومینیومی این ورق ها به عنوان ورق های ضد حریق شناخته می شود. جدای از بحث امنیت و مقاومت ورق های رنگی به دلیل تنوع رنگ، جلوه و زیبایی خاصی به دکوراسیون منازل می دهند.

سازگاری خوبشان با طبیعت و وزن مناسب یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده این ورق ها در صنایع مختلف به کار روند، به تمام این موارد می توانیم قابلیت بازتاب گسترده انرژی_ ورق های رنگی _ را اضافه کرد.

کاربرد ورق رنگی

به دلیل اضافه شدن رنگ الکترواستاتیک بر روی ورق های گالوانیزه مقاومت این محصولات در برابر خوردگی بالا می رود و شاید عمده ترین دلیل استفاده از این ورق ها در صنایع مختلف همین مورد باشد، گسترده ترین کاربرد، ورق های رنگی در صنعت ساختمان سازی می باشد.

یکی دیگراز موارد استفاده زیاد ورقهای رنگی در تولید لوازم خانگی است. به طورکلی در صنایع خانگی و حمل و نقل از ورق های رنگی استفاده می شود. از کاربردهای دیگر ورق های رنگی می توان به موارد زیراشاره کرد: ساخت تخته وایت برد، در صنعت حمل و نقل در سقف کانتینرها و بدنه خودرو، در لوازم خانگی در بدنه یخچال، ماشین لباس شویی، اجاق گاز، آبگرمکن.

بدنه دیگ های بخار و ماشین آلات صنعتی و ساخت فلاشینگ، ساخت تابل، برای جداسازی فضاها، دیوار کشی موقت، حصارکشی کارگاهها، سقف کارگاهها، انبارها، پوشش سقف شیروانی، پوشش سقف سوله، پوشش سقف ویلا و ساختمان، اموردکوراتیو، ساخت انواع تابلو، ساخت آلاچیق، سقف سوله و ساخت کانتینر، سردخانه ها، سقف کاذب، بدنه کیس کامپیوترها وکابینت سازی... معمول ترین وعمده ترین موارد کاربرد ورق های رنگی می باشند.

انوع ورق رنگی

ورق ها به جزرنگ بندی از لحاظ فرمینگ نیزدسته بندی متفاوتی دارند ورق های رنگی ابعاد متفاوت و ضخامت کمی دارند و به دلیل ضخامت کمشان برشکاری و خم کاری به راحتی روی این ورق ها صورت می گیرد. به ورق های گالوانیزه با دستگاههای پرس اتوماتیک، شکل ها و خمهای مختلفی به صورت موج و سینوس داده میشود و این گونه فرم این ورق ها را تغییر می دهند.

شادولاین، ذوزنقه ای و کرکره ای از ورق های رنگی با فرم های متفاوت هستند. این ورق ها به دلیل تنوع رنگی در زیباسازی سازه ها نقش تاثیرگذاری دارند به عنوان مثال، می توان به استفاده از ورق های رنگی در ساخت سقف های شیروانی شیب دار و سر در ساختمانها وآلاچیق ها اشاره کرد. ورق های رنگی از جنس آلومینیومی و گالوانیزه نیز تولید می شوند.

رول های ورق رنگی درعرض ۱۰۰ و ۱۲۵ تولید می شوند، که در بازار به عرض ۱۰۰ کوتاه و به عرض ۱۲۵  ورق رنگی بلند گفته می شود. این ورق ها عمدتا به صورت رول عرضه می شود و وزن تقریبی هر رول ورق رنگی گالوانیزه حدود ۶ تن است. طول ورق گالوانیزه رنگی با توجه به وزن تقریبی_ ۶ تن_حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ متر_ بنا به عرض و ضخامت_است.

ضخامت ورق های رنگی بین ۱۸ صدم میلیمتر تا ۱ میلیمترمی باشد. گاهی عرض های نامتعارفی مانند ۱۰۹ سانتی متری که برای مصارفی همچون تولید ساندویچ پنل و یا عرض ۱۲۲ سانتی متری_چینی_ در بازارمشاهده میشود.

ارزانترین قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه در آراد آهن

تولید کنندگان مشهور داخلی و خارجی ورق های رنگی را تولید می کنند. بزرگترین تولیدکننده  ورق رنگی در کشور، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است که ورق تولید شده در این کارخانه با استاندارهای جهانی رقابت می کند.

کارخانه هفت الماس قزوین نیز یکی از معروفترین کارخانه های تولید کننده ورق رنگی در کشور می باشد، برخی کارگاههای کوچک نیز اقدام به تولید ورق رنگی می کنند و درصد بالایی از ورق مورد نیاز کشور تامین می شود، مابقی ورق های مورد نیاز کشور از چین و قزاقستان وارد می شود.

بازرگانی آرادآهن ارزانترین ورق های رنگی را عرضه و بهترین قیمت ورق رنگی در اصفهان را به صورت روزانه در سایت و تلگرام خود اطلاع رسانی می کند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان و خرید ارزانترین ورق رنگی در اصفهان با مشاوران آراد آهن با شماره ( ۳۴۰۵۵_۰۳۱)تماس بگیرید و یا با مراجعه به سایت آراد آهن از قیمت روز ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان و سایر کارخانه های معتبر تولید کننده ورق رنگی مطلع شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورق های فولادی قیمت ورق رنگی قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه ورق های رنگی ورق رنگی ورق ها ورق ها آراد آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد