Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:50:10 GMT

«سفال لالجین» جایگزین کالای وارداتی شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۰۸۸۲

«سفال لالجین» جایگزین کالای وارداتی شده است

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالجین گفت: در سال جاری به علت وارد نشدن کالای خارجی، مردم تمایل و رغبت زیادی به خرید کالاهای ایرانی پیدا کرده‌اند و این امر در مورد سفال لالجین نیز صدق می‌کند.

محمدرضا قادری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: از آنجا که سفال لالجین جزء کالای مصرفی به شمار می‌آید، مورد استقبال مردم برای جایگزینی کالای خارجی قرار گرفته و شاید یکی از دلایلی که در شرایط سخت فعلی کارگاه‌های سفال موفق عمل می‌کنند، قطع واردات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالجین مطرح کرد: اگر چه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تولیدات سفال و تعداد نیروها در کارگاهای این شهر کم شده است اما چیزی به نام تعطیلی در کارگاه‌های لالجین نداشتیم و مشکل کمبود کارگاه در این شهر همچنان وجود دارد.

قادری با اشاره به اینکه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا صادرات سفال لالجین هم مانند دیگر صنایع دستی کم شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیماری، تحریم‌ها نیز در پایین بودن صادرات سفال و سرامیک تأثیرگذار بوده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالجین بیان کرد: خسارتی که طی یک سال گذشته به کارگاه‌های لالجین وارد شد، در حد کم شدن نیرو و تولیدات است و خوشبختانه خسارت کلی یا تعطیلی نداشته‌اند و به عبارت دیگر نسبت به صنعت گردشگری آسیب کمتری دیده‌اند.

قادری درباره صادرات چمدانی محصولات تولیدی لالجین هم گفت: صادرات چمدانی رابطه مستقیمی با گردشکری دارد و در حال حاضر به دلیل اینکه سفرهای داخلی و خارجی بسیار کمتر از قبل  شده صادرات چمدانی نیز کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، «لالجین» یا شهر جهانی سفال در سال ۹۵ به عنوان شهر سفال ایران ثبت جهانی شد و یکی از قطب‌‎های گردشگری استان همدان است. این شهر به علت وجود خاک مرغوب در زمینه ساخت سفال و کارگاه‌های سفالگری شهره است و به گفته مسئولان درصد زیادی از صادرات سفال ایران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری لالجین میراث فرهنگی سفال واردات سفال لالجین صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند

رایزن بازرگانی ایران در چین با بیان اینکه چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود، گفت: عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

به گزارش ایسنا، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین، در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی کنیم و بعد به صادرات کالاها کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین با اشاره به اینکه چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده، گفت: چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده، تصریح کرد: چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشورما عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارهای برای با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

در ادامه این نشست نادر رشیدی، مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین المللی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۵ تا ۱۰ نوامبر  (۱۵ تا ۲۰ آبان) برگزار می‌شود که شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. از سال ۲۰۱۸ به دستور رئیس جمهور وقت چین هر ساله در آبان‌ماه در شانگهای برگزار می‌شود. دفاتر بین المللی و نمایندگی‌هایی در شانگهای چین قرار دارد و هدف از نمایشگاه واردات چین حمایت از تجارت آزاد و توسعه صادرات و واردات است.

وی با بیان اینکه در دوره سال گذشته این نمایشگاه، ۳۰ شرکت ایرانی در بخش تجاری و ملی در نمایشگاه واردات چین شرکت کردند. چینی‌ها به دنبال ارتباط با ایران و کشورهای دیگر هستند. باید از ظرفیت‌های صادراتی به چین استفاده کنیم و از این طریق بازارهای صادراتی را در گروه کالاهای مختلف عرضه کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران