Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سی ان ان در ادامه نوشت: این نهاد از ارایه توضیح بیشتر در باره چرایی حذف نام سه نفر از لیست ۲۱ نفره ماجرای قتل خاشقچی خودداری ورزید.

بنابراین گزارش، نام یکی از سه نفری که در گزارش اولیه دفتر مدیریت اطلاعات ملی حذف شده «عبدالمحمد الحورنی» (Abdulla Mohammed Alhoeriny) است که گفته می شود برادر ژنرال «عبدالعزیز بن محمد الحورنی» (General Abdulaziz bin Mohammed al-Howraini) مسئول دفتر امنیت ملی بوده که این دفتر بر چندین آژانس اطلاعاتی و ضد تروریسمی خارج از عربستان نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان نام حذف شده دو فرد دیگر از این فهرست را «یاسر خلد السالم» (Yasir Khalid Alsalem) و «ابراهیم السالم» (Ibrahim al-Salim) گزارش داد و افزود: مشخص نیست که این دوفرد که بوده و دارای چه سمتی هستند.

این رسانه خبری آمریکایی افزود: بنابر داده های یک تارنمای آرشیو اینترنتی(Wayback machine) گزارش اولیه دفتر مدیریت امنیت ملی آمریکا که شامل فهرست ۲۱ نفره دست اندرکاران قتل خاشقچی بوده، برای ساعت ها بر روی شبکه اینترنت قرار داشته و پس از آن نسخه دوم فاقد نام این سه نفر جایگزی گزارش اولیه می شود.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا جمعه هشتم اسفند ماه ۱۳۹۹، گزارش غیرمحرمانه‌ای را از قتل این روزنامه‌نگار منتقد حکام فعلی سعودی منتشر کرد که در آن آمده است: ما ارزیابی می‌کنیم که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، عملیاتی را در استانبول ترکیه برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی تایید کرده است.

در این گزارش آمده است: ما براساس کنترل ولیعهد در تصمیم‌گیری پادشاهی، دخالت مستقیم یک مشاور اصلی و محافظان محمد بن سلمان در جزئیات این عملیات و حمایت ولیعهد برای استفاده از اقدامات خشونت آمیز برای سکوت مخالفان خارج از کشور از جمله خاشقچی، به این ارزیابی رسیدیم. .

خاشقچی روزنامه نگار مخالف ولیعهد سعودی مهر ماه سال ۹۷ زمانی که برای انجام یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

سازمان سیا پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه با قطعیت بالایی گزارش داد که بن سلمان شخصا دستور این قتل را صادر کرده است اما مقام های اطلاعاتی به طور علنی در این باره صحبت نکرده و شواهدی ارائه نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خاشقچی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب

 محمد شعبانپور که صداپیشه شخصیت نوک خراب در برنامه مهمونی است، می‌گوید اساساً متنی وجود ندارد و آنها همین طور فی البداهه حرف می‌زنند و فیلمبرداری می‌شود! شعبانپور از هوش و توانایی بالای هوتن شکیبا صداپیشه کاراکتر بچه نیز گفته است. اظهارات شعبانپور را می‌بینید و می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # تلویزیون سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • دفتر بن‌گویر بیانیه داد