Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@14:48:37 GMT

نقش علمای دین در حراست از اصول اصیل اسلام

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۰۷۴

نقش علمای دین در حراست از اصول اصیل اسلام

شیخ محمود، مدرس دانشگاه و امام مسجد نور شهر آروا در اوگاندا در گفتگو با تقریب به روش های حراست از عقاید و جلوگیری از جذب شدن جوانان مسلمان به اندیشه های انحرافی اشاره کرد و گفت: مقابله با رفتارهای اشتباه و جبران کردن خلا های روحی افراد یک جامعه به ویژه نسل جوان چه از طریق مراکز عمومی که میزبان آیین های اسلامی است همچون مسجد که بهترین و برترین جایگاه شنیدن سخنان روشنگر توسط علما است و چه مراکز و مجالس فرهنگی و تبلیغاتی و برگزاری نشستهای هم اندیشی برای تبیین مشکلات جاری از جمله راهکارهای مهمی است که باید از سوی علمای دین پشتیبانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ محمود در ادامه افزود: با توجه به مسولیتی که رهبران دینی اسلام برای حراست از اصول این دین متعالی و مقابله با افکار انحرافی و شبهه افکن دشمنان دارند، ضروری است که قوانین و مقررات دین مبین اسلام همواره بر لزوم تعظیم و بزرگداشت علمای واقعی، به ویژه علمای دین، تاکید کرده و همه مسلمانان را به حضور در نشست های آگاهی بخش و استفاده از دانش عالمان ترغیب کند. پیامبر بزرگ اسلام در بیان رفعت مقام و منزلت رهبران و عالمان دینی میفرماید: »الْعُلَمَاءُ مَصَابِیحُ األَرْضِ وَخُلَفَاءُ األَنْبِیَاءِ وَوَرَثَتِی وَوَرَثَةُ األَنْبِیَاءِ« )علما، چراغهای زمین اند و جانشینان پیامبران و وارثان من و انبیاء هستند.

وی اظهار داشت: رهبران دین اسلام در شناخت احکام، درک متون شرعی و دعوت به سوی خدا و تشریح نیازهای مادی و معنوی انسانها نقش مهمی دارند تا از این طریق، مردم بتوانند عبادات خود را به درستی انجام داده و روابط خود را بر اساس شرع و آموزه های درست دین اسلام پیش ببرند به همین دلیل، رجوع به علمای آگاه و پیروی از رأی آنها به ویژه در مسائلی که با مصالح امت اسلامی در ارتباط است، بر همه همسلمانان واجب است. همانطور که بر رهبران و علمای دین اسلام ضروری است با اخلاقی خوش مردم را پذیرفته و آنان را به سمت خشنودی خداوند هدایت کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: علمای دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد

امام جمعه سنندج گفت: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: معلم جایگاه والایی در جامعه اسلامی دارد و دین اسلام بالاترین پاداش‌ها را برای عالمان، دانشمندان و معلمان اختصاص داده است.

وی افزود: جایگاه معلمی تا جایی بالاست که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «إنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» که در آن هدف از بعثت خود را تکمیل فضائل اخلاقی بیان کرده است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: شناسایی وظایف، صداقت و تعامل با مردم نیز از دیگر نکاتی که باید همواره مدنظر مسئولان قرار گیرد و آن‌ها ملجا و پناهگاه مردم باشند.

وی خدمت عام المنفعه به دور از باند و باندبازی و اجرای عدالت را نیز از دیگر انتظاراتی برشمرد که مردم از مسئولان مطالبه دارند.

کد خبر 750304

دیگر خبرها

  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • (ویدئو) یک دختر جواد عزتی را بغل کرد؛ حراست گیر داد
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • افشای کینه شاه از قم
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است