Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری‌دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری صبح امروز خود اظهار کرد: مرکز همایش‌های رازی در کنار قدیمی‌ترین برج تهران قرار دارد که  این برج یکی از قدیمی‌ترین آثار تهران است.

وی ادامه داد: مجموعه رازی از سال ۷۲ طراحی و آغاز شد و یکی از مسائلی که از دو سال اخیر به آن توجه داشتیم اتمام پروژه‌های نیمه تمام تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی پروژه‌ها هستند که ۱۱ سال است ساخته نشده اند و مردم را با چالش مواجه کرده اند.

صبوری دیلمی با بیان اینکه تمام پروژه‌های فنی و عمرانی شهرداری تهران به اتمام رسیده است گفت: زمانی که پروژه رازی را تحویل گرفتیم بسیاری از کار‌های آن باقی مانده بود، اما تلاش کردیم تا مردم جنوب شهر بتوانند از آن استفاده کنند و سالن این مرکز از لحاظ ابعاد مشابه سالن برج میلاد است و در کنار آن سالن‌های جنبی ماننند گالری، رستوران و آمفی تئاتر رو باز وجود دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اظهار کرد: سازمان عمرانی مناطق صرفا به فضا‌های ابنیه، مانند پارک سازی و ساختمان سازی می پردازد و تقریبا هیچ پروژه نیمه تمامی که از گذشته به ما ارث رسیده باشد وجود ندارد و از این به بعد با رویکرد جدید شهرسازی کار میکنیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد گفت: زمانی که وارد دوره شهری می‌شویم با تعداد زیادی پروژه راه سازی و اتوبان سازی مواجه می‌شویم درحال حاضر در تهران ۸۰۰ پل سواره، ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه وجود دارد و مکررا از پیاده راه گرفته ایم و به خودروها داده ایم و نتیجه آن این است که می‌بینیم.

صبوری دیلمی با بیان اینکه بزرگراه ساختن به معنای ازبین رفتن ترافیک نیست گفت: وقتی بزرگراه وجود داشته باشد مردم به استفاده از خودرو ترغیب می‌شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پیاده راه‌ها گفت: برخی از پیاده راه‌های ما بسیار کم عرض هستند و یک خانم نمی‌تواند همراه با کالسکه فرزندش از پیاده راه عبور کند و درحال احداث ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده راه هستیم و شاید برای اولین بار نقشه پیاده راه تهران را ۶ معاون شهردار به امضا رساندند.

بیشتر بخوانید

 از سهم پیاده کاستند، بر سواره افزودند

وی گفت: بزرگراه شهید چمران ده ونک را از سعادت آباد جدا کرد و در لبه این بزرگراه معضلات اجتماعی و فرهنگی وجود دارد و این یعنی شکاف بزرگراه زندگی عادی را ازبین برده و نقاط بی دفاع شهری را ایجاد کرده است و ما به دنبال اتصال عرصه‌ها به یکدیگر هستیم.

صبوری دیلمی ادامه داد: زمانی که بزرگراه امام علی ساخته شد محله سبلان به دو نصف تقسیم شد و اتصال آن‌ها ازبین رفته شد و ما به دنبال اتصال این دو منطقه هستیم. ۸۰ سال است از راه عابرپیاده گرفته ایم و به خودرو داده ایم و باید دیگر به فکر عابر پیاده باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: به راحتی ۲۰۰ میلیارد هزینه میکنیم تا بزرگراه بسازیم، اما وقتی حرف از ساخت پیاده راه می‌شود صدای همه درمی‌آید که نگاه شهر تهران تغییر یافته است.

 پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا در دنیا کم نظیر است

وی با اشاره به پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا گفت: این یکی از پروژه‌های کم نظیر دنیا است. در یکی از محلات جنوبی پایتخت که مردم سال‌ها از آن آسیب می دیدند و با چالش قطار مواجه بودند، اما اکنوم به طول ۹ کیلومتر قطار از شهر حذف شده و به زیر زمین رفته است و روی آن ۵۴ هزار هکتار باغ ایجاد می‌شود

صبوری دیلمی ادامه داد: از سال ۹۱ این قطار به زیر زمین رفته و از همان سال‌ها پروژه با اختلاف مواجه بود و معتادان از فضای بی دفاع استفاده می‌کردند، اما با کمک وزارت راه و شهرسازی و راه آهن توانستم مشکل را برطرف کنیم و سال ۹۹ آغاز این کار صورت گرفت و پروژه در سطح جهانی قابل مطرح شدن است.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیاده راه عمرانی فنی و عمرانی شهرداری تهران معاون فنی و عمرانی صبوری دیلمی پیاده راه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ با اعتبار بالغ بر دو هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان در چهار سال اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پروژه‌های ساخت بزرگراه در محورهای شمال سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از 250 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار افزون بر2689 میلیارد تومان در چهار سال اخیر در استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: در سال‌های اخیر دولت با درکی عمیق از مناطق محروم، توسعه زیرساخت‌های راه را در اولویت قرار داده طوری که توانستیم با حمایت مسئولان استانی با بهره‌گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط مشی و اصول راهبردی دولت اقدام به تدوین برنامه‌ها و تلاش مضاعف برای خروج از محرومیت تاریخی و رفع مشکلات انباشت شده از گذشته در این حوزه کنیم.

وی تاکید کرد: در این راستا علاوه بر بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور در سال جاری عملیات ساخت 150 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را آغاز کرده که در تلاش است با هدف‌گذاری رقم اعتباری بیش از دو هزار و 782 میلیارد تومان 80 کیلومتر آن را تا پایان سال افتتاح کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پروژه بزرگراه زابل-زاهدان پس از 18 سال با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام می‌رسد.

اکبری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات دولت تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان بوده، تصریح کرد: بزرگراه یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت جنوب شرق کشور و زندگی مردم برای جابه‌جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم