Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@00:20:03 GMT

تولید ۴ تن گیاه دارویی در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۳۳۲

تولید ۴ تن گیاه دارویی در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد مرادی مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:امسال ۴هزار تن گیاه دارویی در استان تولید شده است.

او افزود: شرایط آب و هوایی مطلوب و اراضی مناسب استان بستر لازم را برای توسعه هرچه بیشتر گیاهان دارویی در استان کردستان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی افزود:اغلب گیاهان دارویی کشت شده در استان شامل گل محمدی، موسیر، سیر، زعفران، سماق، گلرنگ، آویشن، سیاه دانه می‌باشد.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد:در صدد آن هستیم تا با آموزش کشاورزان، پرداخت تسهیلات و اهدا بذر و نشا یارانه‌ای و بسترسازی مناسب به منظور ایجاد بازار خرید تولید گیاهان دارویی را افزایش دهیم.

مرادی به فرآوری گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت:اکنون ۴ واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان فعال هستند که امسال ۴هزار و ۵۰۰ تن عرقیات، شربت و قرص گیاهی تولید کرده اند.

او در پایان گفت:با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر در زمینه تولید گیاهان دارویی می‌توان جایگاه استان را در کشور بالا برد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیاهان دارویی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق