Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر دوشنبه در همایش بین‌المللی «قره باغ ۱۷ ربیع» که در قم برگزار شد با ابراز تشکر از مراجع عظام تقلید که در ماجرای قره باغ راهنمایی و اعلام موضع کردند و امروز هم پیام صادر نمودند، گفت: از علمای اعلام و شخصیت‌های حوزوی که موضع دینی و مذهبی خود را نیز در قصه قره باغ اعلام فرمودند و از اقداماتی که دستگاه‌های مسئول و شخصیت‌های سیاسی و دیپلماتیک کشورمان و جهان اسلام در بحث قره باغ ۱۷ ربیع با شفافیت و از موضع دین و معارف الهی نظر دادند، سپاسگزار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش بین‌المللی در قم به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های فکر و اندیشه اسلامی و به عنوان حوزه و شهری که اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی در آنجا جریان و معنای ویژه‌ای دارد، گفت: معنی این همایش این است که حوزه باعظمت قم و مراجع عظام آن و شخصیت‌های بزرگ دینی ما در قبال مسائل بزرگ جهان اسلام دارای موضع هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه این مواضع شامل اندیشه‌های دینی، فلسفه سیاسی و معارف الهی و از موضع گفتمان ناب انقلاب اسلامی که برآمده از اندیشه‌های تابناک امام و هدایت‌های رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی است در مسائل گوناگون سخن و موضع دارند و برابر هرگونه ملاحظات جانبی گفتمان برتر را مورد تاکید قرار می‌دهند، افزود: نخستین نکته‌ای که با گفتمان انقلاب اسلامی باید مهم به شمار آید این است که گفتمان انقلاب اسلامی در قاب جهان اسلام و امت اسلام سخنانی دقیق و جامعه منظور و منظره دارد.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در دایره اسلام محوریتش دعوت به همگرایی و وحدت و همبستگی استوار است و در برابر دشمنان و متجاوزان بر مبنای مقاومت، ایستادگی و شجاعت در به اسلام استوار است، ادامه داد: این دو اصل جدایی ناپذیر از گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی و وحدت و همگرایی میان امت اسلام و مقاومت و مبارزه در برابر اشغالگران و متجاوزان و مستکبر آنها دارد و منطق انقلاب اسلامی این است که واقعیت‌های جهان اسلام را باید بشناسیم و درصدد بازسازی منابع عالم اسلام و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی برآییم.

آیت الله اعرافی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که حکومت اسلام از منابع بی‌پایانی برخوردار است و یک عمر و با این همه ضحاک بزرگ چرا باید اسیر دشمنان باشد و چرا باید مورد تجاوز و اشغال و ظلم قرار بگیرد، گفت: جهان اسلام برای اینکه به یک قدرت بزرگ فکری، معنوی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود هیچ چیز کم ندارد و باید به درستی داشته‌ها و منابع و ذخایر عظیم امت اسلامی را در منابع بزرگ تاریخی و مواریث فرهنگی می‌توان یافت.

کد خبر 5159028

منبع: مهر

کلیدواژه: قم علیرضا اعرافی حوزه علمیه ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد زلزله بوشهر گرگان اردبیل بارش برف کرونای انگلیسی شیراز عکس استانها گفتمان انقلاب اسلامی جهان اسلام قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام دین باید در اجتماع جاری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه ۱۷ شوال سالروز جنگ احزاب یا غزوه خندق است، گفت: طبق نقل تاریخی، ۱۰ هزار نفر به همراه ۶ هزار شتر و اسلحه خواستند مقابل پیامبر بایستند تا اثری از اسلام باقی نمانَد و در مقابل تعداد کمی از مسلمانان (سه هزار نفر) روبروی آنها ایستادند اما نتیجه جنگ، به نفع مسلمانان و اموال تجاری فراوانی نصیب آنها شد.

وی مطرح کرد: دهم اردیبهشت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس است؛ در این عملیات بیش از هشت لشکر و ۵۰ تیپ از دشمن حضور داشتند اما رزمندگان ما با تعداد کمتری موجب آزادسازی خرمشهر، هویزه و جاده اهواز شدند. روز ملی خلیج فارس نیز که به دلیل اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به این عنوان نامگذاری شد، عنایت دیگری از خدا برای تمامیت ارضی بود. هر جا برای خدا قیام کنید او، حافظ و مراقب است.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری بیان کرد: دشمن با خباثت، اسلام را مورد هدف قرار می‌دهد و در همین راستا متفکران انقلاب اسلامی را شناسایی و ترور کرد که آیت‌الله مطهری یکی از آنها بود. وی ایدئولوژی انقلاب را ترسیم کرد و مغز متفکر انقلاب بود که به دست دشمن به شهادت رسید و سالروز شهادت او به نام روز معلم نام گرفت.

حجت‌الاسلام دربانی عنوان کرد: هفته پیش‌رو، آغاز فتح اندلس به عنوان یک جریان مهم تاریخی توسط مسلمانان است. مسلمانان هشت قرن در اندلس حکومت کردند و دانشمندان بزرگ اندلسی پدید آمدند، اما دشمن برای بازپس‌گیری اندلس، با ایجاد بی‌بندوباری و هرزگی جوانان اندلسی و جنگ‌های ملوک الطوایفی، اسلام را تضعیف و مسلمان‌ها را بیرون کرد و اکنون همین کار را با کشورهای مسلمان می‌کند.

وی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: حجاب مسئله اصلی نیست، دروازه ورود بی‌بند و باری است. دشمن به بی‌حجابی قناعت نخواهد کرد و آرام آرام اقدام به دین‌زدایی کامل خواهد کرد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید احکام دین در اجتماع جاری شود اما برخی مسؤولان هنوز توجیه نیستند.

امام جمعه چهارباغ ضمن قدردانی از اجرای طرح نور نیروی انتظامی متذکر شد: چرا دستگاه‌های اجرایی از این طرح حمایت نمی‌کنند؟ چرا مسائل فرهنگی حجاب پیگیری نمی‌شود؟ نیروی انتظامی یکی از ده‌ها اقدام شایسته حجاب را به تنهایی انجام می‌دهد، امور تکمیل کننده آن کجاست؟ چرا اصناف و ادارات به طور جدی ورود نمی‌کنند؟ حجاب، مسئله مهمی است.

حجت الاسلام دربانی ضمن انتقاد از بازیگران و بازیکنانی که رسماً دین را به سخره گرفته‌اند، اظهار کرد: بازیکن تیم فوتبال، هوادار بی‌حجاب را در آغوش می‌گیرد و هوادار دیگری از جنس مذکر را که به او نزدیک می‌شود با کوبیدن بر سینه‌اش رد می‌کند؛ این‌ها مایه فساد و عامل تخریب جوانان ما هستند.

وی با اشاره به روز شوراها و با بیان اینکه نقش مهم شوراها برنامه‌ریزی، نظارت و تسریع امور و خدمت به مردم است، آنها نباید دچار حاشیه شوند و لازم است به وظیفه خود عمل کنند، کارگران را موجب آبادی و سرافرازی و قدرت این کشور دانست و تاکید کرد: کارگران قشر ضعیفی هستند که نادیده گرفته می‌شوند اما خلق پول و ثروت می‌کنند. طی مراسمی از کارگران نمونه تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 6089240

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن