Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا رفیعی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: به نظر من روز گذشته بهترین انتخابات تاریخ فدراسیون فوتبال و بهترین انتخابات تمام فدراسیون‌های ورزشی از نظر شفافیت و مدیریت در کشورمان برگزار شد. کمک وزارت ورزش به خصوص شخصِ «مهدی علی‌نژاد» معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و از طرفی دیگر هم اصرار و پافشاری فیفا و ای‌اف‌سی باعث شد تا اساسنامه مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان قانون اساسی این رشته اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات دیروز نشان داد که می‌توانیم بقیه مجامع فدراسیون‌ها را نیز به همین‌گونه برگزار کنیم. باید دموکراسی در مجامع را بهتر از قبل به نمایش بگذاریم. به طور قطع نقش مدیران فدراسیون را نباید در این خصوص فراموش کنیم. یک عده می‌گفتند که فیفا زور می گوید و می‌خواهد مداخله کند اما حالا مشخص شد که فدراسیون جهانی فوتبال با حسن نیت رفتار کرده است.

وکیل بین‌المللی فوتبال تصریح کرد: شک نکنید اگر تلاش های فیفا، مدیریت وزارت و شخص علی‌نژاد نبود، بعید به نظر می‌رسید که برخی افراد در فدراسیون، تَن به برگزاری چنین مجمعی بدهند. با این حال مجمع دیروز پیام‌های بسیار واضحی برای آتیه فوتبال کشورمان داشت. اولین پیام مجمع این بود که خواهان تغییر بنیادین و ساختاری در نحوه مدیریت فدراسیون و همینطور اتخاذ راهبردهای کلان در آن است، بنابراین شک نکنید توقع جامعه ورزشی و اعضای مجمع این است که شاهد تغییرات بنیادین و تحولات نوین و شگرف در فدراسیون باشند.

رفیعی ادامه داد: نکته دوم نگاه رییس و هیات رییسه جدید فدراسیون فوتبال به قداست و استقلال ارکان قضایی فدراسیون است. بدون شک فیفا، ای‌اف‌سی و همینطور جامعه حقوقی منتظر این هستند که هیات رییسه و رییس جدید در عمل به چه میزان استقلال ارکان قضایی را پذیرا خواهند بود. 

او اضافه کرد: پیام سوم نیز این بود که افراد مجمع با انتخاب «سید شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» که جزو جوان‌ترین مدیران ورزش به شمار می‌آید و و دارای تحصیلات حقوقی نیز است، خواهان جوانگرایی و به کارگیری از جوان‌های شایسته این مملکت در مدیریت فوتبال ملی و باشگاهی هستند. بدون شک صدها جوان دانش‌آموخته تربیت بدنی و حقوق با تسلط به یک یا چند زبان خارجی در کشورمان وجود دارند که طی ۱۳ سال گذشته هرگز دیده نشده‌اند و در حال حاضر بهترین فرصت است که عزیزی‌خادم به پاس احترام به رای و انتخاب مجمع از این جوانان شایسته، تحصیل کرده و زبان‌دان در پست‌های مدیریتی فدراسیون استفاده کند.

وکیل بین‌المللی فوتبال خاطرنشان کرد: فوتبال یک ورزش جهانی است و یک مدیریت ارشد فدراسیون فوتبال باید به یکی از زبان‌های رسمی بین‌المللی مسلط باشد، به این معنا که بتواند بدون نیاز به مترجم در جلسات مجامع فیفا و ای‌اف‌سی شرکت نموده و از منافع فوتبال کشورمان دفاع کند. با شناخت شخصی که از عزیزی‌خادم دارم، به احتمال قریب به یقین او از مدیران جوان و شایسته استفاده خواهد کرد که بتوانند در مجامع ورزشی و بین المللی در پشت تریبون دفاع از حقوق فوتبال ایران به خوبی و شایستگی حضور یافته و بدون لکنت و تپق زدن، با منزلت فوتبال ایران بازی نکنند. خوشبختانه رییس جدید فدراسیون فوتبال مسایل حقوقی و پارلمانی را به خوبی می‌داند و این امر می‌تواند کمک موثری در تعامل فدراسیون با سه قوه داشته باشد.

رفیعی در پایان اظهار داشت: در خاتمه عرایض خود باید به این موضوع اشاره کنم که شاید درخشان‌ترین کارنامه وزارت ورزش در چهار سال گذشته، مدیریت کلان انتخابات فدراسیون فوتبال بود که به خوبی برگزار شد. وزارت ورزش بدون هر گونه دخالت و جانب‌داری از کاندیدای خاصی به نحو بسیار شایسته و آبرومند عمل کرده که باید شخص علی‌نژاد را در این خصوص تحسین کنیم. امیدوارم که علی نژاد و وزارت ورزش مجامع بقیه فدراسیون‌های ورزشی را نیز مثل فوتبال برگزار کنند.

برچسب‌ها مهدی علی نژاد فیفا شهاب الدین عزیزی خادم اختصاصی ایرنا غلامرضا رفیعی مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی علی نژاد فیفا شهاب الدین عزیزی خادم مهدی علی نژاد فیفا شهاب الدین عزیزی خادم اختصاصی ایرنا غلامرضا رفیعی مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اخبار کنکور فدراسیون فوتبال بین المللی عزیزی خادم وزارت ورزش علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است

وزیر ورزش و جوانان، روز واگذاری استقلال و پرسپولیس را بهترین روز تاریخ ورزش کشورمان توصیف کرد.

طرفداری | کیومرث هاشمی در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.

کیومرث هاشمی اظهار داشت:

35 سال است که سابقه حضور در ورزش دارم و به نظرم امروز، بهترین روز و نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است. استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند. مردم با خوشحالی سرخابی‌ها شاد می‌شوند و ناراحتی دو تیم باعث ناراحتی مردم است. استقلال و پرسپولیس یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور است.

وی با تشکر از عوامل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت اقتصاد و دارایی برای واگذاری سرخابی‌های پایتخت بیان کرد:

اگر تأکیدات رئیس جمهور نبود، شاید این کار انجام نمی‌شد. از خریداران عزیز که محبت کردند و با ورود به این عرصه، به فوتبال کشور کمک کردند، تشکر می‌کنم. با حضور این عزیزان شاهد توسعه فوتبال در بخش باشگاهی خواهیم بود و بسیاری از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته مورد نقد کارشناسان فوتبال بوده است، به حداقل می‌رسد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این وزارتخانه از این پس صرفاً از جایگاه نظارتی گام برمی‌دارد، عنوان کرد:

رسانه‌های کشور انتقاداتی نسبت به مشکلات دو باشگاه داشتند. رسانه یک فرصت برای ورزش کشور است و خودمان را مدیون مجموعه رسانه‌ای می‌دانیم. انتقال استقلال و پرسپولیس امروز انجام می‌شود، اما کار نظارتی وزارت اقتصاد و دارایی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تازه آغاز می‌شود. با مدیریت خوب سهامداران، شاهد تحول فوتبال کشور خواهیم بود.

«هرگاه حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد، حال فوتبال ایران و ورزش کشور خوب است.»، هاشمی ضمن بیان این جمله خاطر نشان کرد:

در هشت ماه گذشته گفتم که کار وزارت ورزش صرفاً سیاست‌گذاری و نظارت است، نه تیمداری. ما دنبال تحقق اراده دولت هستیم. خیلی از دوستان می‌گفتند نباید این حرف را می‌زدی (واگذاری سرخابی‌ها) و این کار شدنی نیست. خوشحال هستیم که اراده دولت محقق شد و از همه پیشکسوتان دو باشگاه تشکر می‌کنم.

وی با اعلام خبر واگذاری پنج درصد از سهام سرخابی‌ها به بازیکنان سابق دو باشگاه گفت:

پنج درصد هم برای سهام پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی شده که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و متعلق به صاحبان اصلی دو باشگاه یعنی پیشکسوتان خواهد بود. این اقدام را با مشورت با پیشکسوتان انجام می‌دهیم و واگذاری این پنج درصد به‌زودی انجام می‌شود. استقلال و پرسپولیس مشکلات بیشتری داشتند و مالکیت مشترک دو باشگاه یکی از دغدغه‌ها بود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد:

تلاش کردیم استقلال و پرسپولیس، بدون دغدغه در مسابقات آسیایی شرکت کنند تا هواداران هم استرسی نداشته باشند. وزارت ورزش و جوانان و نیز وزارت اقتصاد و دارایی در تعیین این مسئله که چه کسی برای در اختیار گرفتن سهام دو باشگاه اقدام کنند، هیچ نقشی نداشتیم. سهام سرخابی‌ها را چند بار به مزایده گذاشتند که کسی پا پیش نگذاشت و سهامداران جدید، این اقدام را با رغبت خودشان انجام دادند.

هاشمی با اشاره به اهمیت تصمیمات مدیران شرکت‌های سهامدار سرخابی‌ها در سرنوشت این دو باشگاه اظهار داشت:

امیدواریم مدیران شرکت‌های مالک، سعه صدر لازم را نسبت به مدیریت استقلال و پرسپولیس داشته باشند. تأکید می‌کنم که سهامداران دو باشگاه، دقت کامل را در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند. نظر هواداران از اهمیت زیادی برای مجموعه ورزش کشور برخوردار است و هر اقدامی باید به رضایت مردم ختم شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها