Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ۲۹ بهمن ماه جاری زلزله به قدرت ۵.۶ ریشتر استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و حتی فارس را لرزاند.کانون این زلزله شهرستان دنا و شهر سی‌سخت بود.

بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد پای کار آمدند و به اطلاع‌رسانی پیرامون جزئیات این زمین لرزه و همچنین وضعیت مردم پس از زلزله پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این حادثه همه رسانه‌های استان اعم از شبکه استانی دنا و رسانه‌های مکتوب پای کار آمدند تا مردم را از جزئیات این حادثه آگاه کنند.

شبکه استانی دنا با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در مجموع در حوزه‌های تولیدی ۱۰۱۶ قسمت برنامه خبری و فضای مجازی به مدت ۵۶۰۸ دقیقه در برنامه‌ها به موضوع زلزله پرداخت است.

 

حوزه سیما در قالب ۱۲ عنوان برنامه در ۶۹ قسمت به مدت ۹۸۵ دقیقه و بیش از ۳۲۰۰ مورد زیرنویس، تولید و پخش زنده داشته است.

حوزه خبر شبکه استانی در قالب ۶۵۴ خبر و گزارش و ارتباط زنده در بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون(شبکه دنا و شبکه‌های سراسر) به مدت ۷۵۳ دقیقه به این رویداد پرداخته است.

حوزه فضای مجازی شبکه استانی دنا در قالب ۸ عنوان برنامه در ۳۱۵ قسمت به مدت ۴۵۰ دقیقه در قالب عکس، تولید کلیپ مصاحبه‌های مردمی و استفاده از ظرفیت استوری با موضوع اطلاع‌رسانی به اهمیت این موضوع پرداختند.

 

اما در کنار شبکه استانی دنا، سایر رسانه‌ های مکتوب سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اقدامات خوبی در زلزله سی‌سخت داشتند.خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های استانی در حالی که چندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند با هزینه شخصی خود و با سفر به سی‌سخت به انعکاس خسارت زلزله پرداختند.

 

همراهی رسانه‌ها در پوشش مشکلات و درد‌دل‌های مردم زلزله‌زده و همچنان انعکاس کمک‌های خیرخواهانه ملت ایران و سفرهای مسئولان کشوری به منطقه‌ زلزله‌زده قابل تقدیر است.

خبرگزاری‌ها و سایت‌ها با انتشار گزارش‌، خبرهای تولیدی و پوششی مشکلات مردم سی‌سخت به خصوص کمبودها یا پاسخ‌گو نبودن امکانات ارائه شده به زلزله‌زدگان را با توجه به سرمای هوا و بارش شدید برف و باران به اطلاع مردم ایران و مسئولان کشوری رساندند و همچنان در میدان هستند.

رضا خردمند معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کار رسانه‌های مکتوب استان در بحث زلزله سی‌سخت و همچنین بیماری کرونا قابل تقدیر است، گفت: بدون تعارف می‌گویم عملکرد رسانه‌های استان قابل  تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها دقایقی کوتاه پس از زلزله به این موضوع پرداختند، افزود: تاکنون هم  رسانه‌ها به نحو احسن وظیفه خود را انجام داده‌اند و بسیاری از کمک‌های خیرخواهانه و حضور مسئولان کشوری در استان به دلیل همین اطلاع‌رسانی‌ رسانه‌های استان بوده که به این عزیزان دست مریزاد و خسته نباشید می‌گویم.

خردمند در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به رسانه‌ها می‌دهد گفت: رسانه‌ها در بحث اطلاع‌رسانی عالی کار کردند اما هستند رسانه‌‌هایی که برخی مسائل حرفه‌تی را رعایت نمی‌کنند، البته تعداد این رسانه‌ها کم هستند و دو سه درصد بیشتر نمی‌شوند و به نظر می‌رسد به دلیل ناآگاهی کاری را انجام می‌دهند.

 

این مسئول بیان کرد: به غیر از این تعداد محدود، سایر رسانه‌ها پا به پای مسئولان و همگام با مردم هم درددل‌های آنها را مطرح می‌کنند هم اقدامات نظام و عملکرد دولت و مسئولان را..

خردمند در پایان با بیان اینکه امیدواریم رسانه‌ها به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کرده و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تقاضای ما از رسانه‌ها همین موارد است،اما در مجموع رسانه‌های استان پرتلاش، زحمت‌کش و کم‌‌توقع هستند که از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد رسانه ها فضای مجازی زمین لرزه کهگیلویه و بویراحمد شبکه استانی دنا رسانه های استان اطلاع رسانی رسانه ها سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • از «نیکا» تا «یسنا»
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد