Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:21:12 GMT

اصفهان پیشگام در ارائه خدمات غیرحضوری

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۶۸۲

اصفهان پیشگام در ارائه خدمات غیرحضوری

مهرداد جنتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص ارائه خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق اظهار داشت: از اهداف ما ارائه ۱۰۰ درصد خدمات به‌صورت غیرحضوری در جهت تسریع در ارائه خدمات، حفظ سلامت اداری، وجود یک خط‌کش بررسی عملکرد پرسنل و جلوگیری از‌سرگردانی مردم در سیستم پیچیده اداری است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: در راستای این هدف توانستیم از آذر ماه ۱۳۹۸ با ارائه ۸۰ درصد خدمات به‌ صورت غیرحضوری شروع کنیم و در حال حاضر  ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد خدمات به‌صورت غیر حضوری انجام می‌شود و درب مراکز و شرکت‌ها بسته شده است.

وی ادامه داد: برای پیشبرد خدمات غیرحضوری، سامانه‌هایی از جمله شماره تماس ۱۵۲۱، اپلیکیشن برق من و سایت www.epedc.ir را طراحی کرده‌ایم.

جنتیان درباره سامانه ۱۵۲۱ خاطر نشان کرد: کارشناسان ما در سامانه ثمین از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب از طریق تماس تلفنی همه درخواست‌ها را بدون محدودیت فیزیکی ثبت می‌کنند و در این فرایند استفاده از کاغذ به‌طور کامل حذف شده‌است و مردم برای ارائه مدارک خود می‌توانند از طریق سایت اقدام کنند و پس از اعلام هزینه از سمت شرکت در زمانبندی‌های دقیق خدمات فروش و پس از فروش ارائه خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: سامانه بعدی اپلیکیشن برق من است که همشهریان می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای مختلف آن‌را دانلود کنند و با یک‌بار وارد کردن شناسه قبض از ۲۸ خدمت این برنامه در ۲ قالب قبض و خدمات و ۱۴ فرایند در حوزه حوادث و اتفاقات استفاده کنند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به مردم در اپلیکیشن در موضوعات سوابق کامل قبوض و پرداختی، خود اظهاری و قرائت کنتر، پرداخت آنی قبوض، ثبت درخواست انشعابات جدید، تغییر نام و مکان، برق امید اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف و اطلاع‌رسانی‌ها برای مقدار مصرف وسایل، اطلاع‌رسانی برنامه‌های خاموشی و اطلاع‌رسانی‌از سمت مردم برای معابری که خاموش هستند‌ انجام می‌شود.

به گفته جنتیان افرادی هستند که برنامه را به‌ صورت آنلاین تست می‌کنند و مشکلات را به شرکت اطلاع می‌دهند و این سیستم‌ها به صورت متمرکز در توانیرو برای کل کشور نوشته شده و باتوجه به تجارب قبلی قابل اطمینان و ایمن است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان  گفت: اپلیکیشن به‌دلیل جدیدی جای کار و توسعه دارد و موضوعی نیست که رها شده باشد و به‌دنبال ویرایش‌های جدید آن هستیم.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد درخواست ها در قالب برنامه برق من، ۶۰ درصد به‌صورت تلفنی و ۱۰ درصد هم توسط سیستم‌های خودکار اعلام می‌شود؛ خود شرکت ۱۰۰ درصد از برنامه راضی است اما راضی بودن مردم مهم است و طبق بازخوردهایی که اعلام کرده‌اند درصد زیادی راضی بوده‌اند.

جنتیان بیان داشت: ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری، حدف ۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تردد شهری، صرفه  جویی در مصرف ۳ میلیون و ۵۶۱ هزار لیتر بنزین، حذف ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار برگ کاغذ از سیستم، جلوگیری از قطع ۱۲۰ اصله درخت در سال و پس انداز ۱۰ میلیارد تومان را به‌دنبال داشت.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تاکید کرد: برای سامانه‌های مطرح شده باید نظارتی وجود داشته باشد و در این راستا سامانه بصیر را راه‌اندازی کردیم؛ در این سامانه درخواست‌های مردم از شروع تا پایان بررسی می‌شود و قبل از شکایت مردم تمام مراحل انجام می‌شود و برای انجام تمام فرایند ها برای پرسنل زمان مشخص شده و اگر از زمان گذشت سیستم‌ها پیگیری می‌کنند و از طریق ستاد وارد عمل می‌شوند؛ سامانه بصیر پشتیبان سامانه‌ها برای جلوگیری از فساد در انجام کار‌ها است.

وی افزود: در اصفهان مردم در قشرهای مختلف از سامانه‌ها استقبال کردند و ما به‌صورت رندوم با مردم تماس گرفتیم تا نظراتشان را مطرح کنند و ناظرمان را مردم قرار دادیم.

به گفته جنتیان اصفهان رتبه اول در کشور برای خدمات غیرحضوری را به خود اختصاص داده است و دلیل این موضوع هم این است که قبل از کرونا این اقدامات را آغاز کردیم و با کمک رسانه‌ها و همکاری کردم به این جایگاه رسیدیم.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بیان داشت: خواسته ما از مردم این است که به محض اینکه جابجایی‌ انجام می‌دهند محل جدید و شماره‌های جدیدشان را اطلاع‌رسانی کنند.

وی در خصوص طرح برق امید اظهار کرد: در این طرح  مشترکین خانگی به ۳ دسته پرمصرف، خوش مصرف و کم مصرف تقسیم می‌شوند.

جنتیان تصریح کرد: میزان مصرف مشترکین کم مصرف در ماه‌های خرداد تا شهریور کم‌تر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در سایر ماه‌ها زیر ۸۰ کیلووات است و این مقدار برای خوش مصرفان در ماه‌های کرم ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات و در دیگر ماه‌ها ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات پیش‌بینی شده است و در دسته پرمصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات در ماه‌های گرم و بیش از ۲۰۰ کیلووات در ماه‌های گرم است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: هدف از این طبقه بندی تشویق مشترکین کم مصرف و ترغیب مشترکین خوش مصرف و پرمصرف برای قرار گرفتن در سطح پایین تر و رعایت مدیریت مصرف است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: بیش‌تر مردم در طبقه خوش‌مصرف قرار دادند و فعالیت‌های اصحاب رسانه، تفاهم نامه ها در بحث مصرف با صنایع، توزیع بروشورها و ارسال پیامک‌ها تلاش‌هایی سات که در جهت کاهش مصرف مردم صورت گرفته است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/آ ۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان توزیع برق برق ارائه خدمات خدمات غیرحضوری اطلاع رسانی ارائه خدمات سامانه ها ماه ها خوش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و غیره برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان تصریح کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع باید یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین به صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

لهونیان در خصوص مشترکین اداری هم اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و دولتی حتماً باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسؤول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6098128

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد