Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@08:09:37 GMT

ظرفیت آزمایش کرونا در جنوب غرب خوزستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۲۰۰۱

ظرفیت آزمایش کرونا در جنوب غرب خوزستان افزایش یافت

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان زاده دوشنبه اظهار داشت:در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۷ نمونه آزمایش تست کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شد.

وی افزود:از مجموع تست‌های گرفته شده تعداد ۱۸۴ بیمار شناسایی شدند که ۶۵ بیمار در آبادان، ۶۶ بیمار در خرمشهر و ۵۳ نفر در شهرستان شادگان ابتلای آنها به بیماری کووید۱۹ تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان‌زاده افزود: از بیماران شناسایی شده ۱۷۴ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و در روز گذشته نیز ۴۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر بستری شدند همچنین ۳۸ بیمار پس از بهبودی  از بیمارستان مرخص شدند.

وی با تایید مرگ ۲ نفر از روز گذشته تاکنون در شادگان و آبادان گفت:در حال حاضر ۲۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

بنا بر اعلام دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به قرمز شدن وضعیت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان با پیگیری از طریق وزارت بهداشت، کیت تشخیص کرونای جهش یافته انگلیسی در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفته است.

آزمایشگاه مولکولی تست کووید ۱۹ که با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال اردیبهشت امسال با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد به بهره‌برداری رسید امکان انجام ۲۰۰ تست سریع ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان را دارد.

آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان راه اندازی شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و مواردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان خوزستان تایید شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شادگان خرمشهر تست کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شادگان خرمشهر ویروس کرونا شادگان خرمشهر تست کرونا اخبار کنکور دانشکده علوم پزشکی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است