Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@18:30:28 GMT

روسیه از ابتلای انسانی بیماری فوق حاد پرندگان خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۲۲۴۴

روسیه از ابتلای انسانی بیماری فوق حاد پرندگان خبر داد

گزارش روسیه از ابتلای ۷ کارگر مرغداری به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان احتمال انتقال این بیماری از حیوان به انسان را بیشتر کرده است.

به گزارش مشرق، مبتلا شدن ۷ کارگر یک مرغداری در روسیه به بیماری آنفلوآنزای پرندگان نگرانی از اینکه این بیماری می‌تواند از حیوان به انسان منتقل شود را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سازمان دامپزشکی کشور بیماری فوق حاد پرندگان طی چند ماه گذشته در ۵۸ کانون در کشور شیوع داشته و کانون‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود، این سازمان گفته است، یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ مبتلا معدوم شده است.

بیشتر بخوانید: محیط‌زیست مازندران ورود به میانکاله را ممنوع کرد

پیش از این گفته می‌شد که بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امکان انتقال از حیوان به انسان را ندارد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از مقامات این کشوراعلام کرده که ۷ کارگر یک مرغداری در روسیه که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گرفته بودند، به این بیماری مبتلا شده‌اند. این بیماری از سویه H۵N۸ است.

مقامات روسیه گزارش خود را به سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه این کارگران به احتمال زیاد این بیماری را از مرغداری گرفته‌اند اعلام کرده‌اند، در صورتی که سازمان بهداشت جهانی آن را تایید کند، اولین مورد ابتلای انسان از حیوان ثبت خواهد شد.

در گزارش روسیه اعلام شده که ابتلای انسان به انسان از این بیماری در بین کارگرانی که مبتلا شده‌اند مشاهده نشده است.

سی ان ان هم گزارش داده درسال ۲۰۱۴ شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های آلمان، هلند و انگلیس خسارات زیادی را وارد کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا روسیه انسان بیماری پرندگان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی کشور هلند سلامت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری آنفلوآنزای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله

دریافت 48 MB کد خبر 6093943

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • تب مالت چیست؟ + فیلم
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان