Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:07:37 GMT

پرطرفدارترین حوزه‌های IT در آینده کدام‌اند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۲۴۱۱

پرطرفدارترین حوزه‌های IT در آینده کدام‌اند؟

جهان با سرعت باورنکردنی در حال تغییر است. - اخبار بازار -

نگاهی کوتاه به همین چند سال گذشته، ثابت می‌کند که همه‌چیز چقدر تحول پیدا کرده است. پیشرفت تکنولوژی، سهم قابل توجهی در میزان بالابردن سطح زندگی انسان‌ها داشته است.

این سرعت پیشرفت تکنولوژی، نگرانی‌هایی را نیز با خود به همراه دارد. انسان‌ها باید چندین برابر گذشته تلاش کنند تا بتوانند همگام با تکنولوژی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی نگاهی به تاریخچه مشاغل می‌اندازیم، می‌بینیم که مشاغل بسیاری در گذشته وجود داشتند که دیگر وجود ندارند. بسیاری دیگر از مشاغل هم در حال ناپدید شدن هستند و در آینده نزدیک کاملا از بین می‌روند.

تحولات مشاغل به‌قدری غیرقابل پیشبینی است که ممکن است شغلی که الآن دارید، بسیار پرمتقاضی و درآمدزا باشد اما تضمینی وجود ندارد که 5 سال دیگر همچنان وجود داشته باشد. برای همین، یکی از چالش‌های امروز افراد این است که به طور مداوم نیاز بازار کار را شناسایی کرده و مهارت‌های لازم را به دست بیاورند.

کدام حوزه‌های تکنولوژی در آینده بازار کار بهتری دارند؟

تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که 9 زمینه زیر در آینده رشد چشمگیری خواهد داشت و در نتیجه نیاز به افراد متخصص در این زمینه‌ها افزایش می‌یابد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشیناتوماسیون فرایند رباتیک (RPA)رایانش مرزی (Edge Computing)رایانش کووانتومیواقعیت مجازی و واقعیت افزودهبلاکچیناینترنت اشیا (IoT)5Gامنیت سایبری

همان‌طور که می‌بینید، امنیت سایبری از مشاغل پرتقاضا و درعین حال، پردرآمد است. با پیدایش ویروس کووید-19، تمام جهان سبک تازه‌ای از زندگی را تجربه کرد که مهم‌ترین‌شان، انتقال بسیاری از فعالیت‌ها که قبلا به صورت فیزیکی انجام می‌شدند، به فضای مجازی بود. با افزایش استفاده از فضای مجازی، امنیت این فضاها اهمیت بیشتری پیدا کرد و به همین دلیل است که امنیت سایبری آینده شغلی خوبی دارد.

البته موارد دیگری هم وجود دارد که در این لیست نیستند اما مسلما بسیاری از افرادی که می‌خواهند وارد دنیای IT شوند، باید این مهارت‌ها را داشته باشند. برای مثال، برنامه‌نویسی یکی از مهارت‌هایی است که همیشه مورد نیاز است و بازار داغی هم دارد. یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی که بسیار محبوب است، زبان برنامه‌نویسی پایتون است.

هنوز شروع نکرده‌اید؟ الآن بهترین فرصت است!

اگر به این حوزه علاقه دارید ولی هنوز هیچ اقدامی نکردید، نگران نباشید. اگه تصمیم‌تان جدی باشد و به اندازه کافی تلاش کنید، خیلی زود می‌توانید وارد بازار کار شوید. البته فراموش نکنید که همیشه انتخاب مسیر درست، مهم‌ترین فاکتور موفقیت است.

قبل از هر کاری، باید به طور واضح و شفاف، هدف خود را مشخص کنید و بعد از آن، کوتاه‌ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف را طی کنید. البته هدف شما هر چه که باشد، برخی از دوره‌های پیش‌نیاز را حتما باید بگذرانید؛ دوره‌هایی مانند  نتورک پلاس  که مفاهیم و مبانی ابتدایی شبکه را آموزش می‌دهد.

خبر خوب این است که  گروه لیان، در کمپ نوروزی خود، تمام دوره‌های مربوط به امنیت، شبکه، تست نفوذ و برنامه‌نویسی را با 25% تخفیف برگزار می‌کند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌ها، می‌توانید به سایت لیان، مراجعه کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه نویسی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: پنج هزار و ۹۲۶ نفر در استان قم در این آزمون ثبت نام کردند که ۷۳ درصد خانم و ۲۷ درصد آقا هستند.

محمد رستمی، سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد استان قم، در گفت‌وگویی خبری با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی، گفت: پنج هزار و ۹۲۶ نفر در استان قم در این آزمون ثبت نام کردند که ۷۳ درصد خانم و ۲۷ درصد آقا هستند.

وی افزود: این آزمون در ۲ حوزه امتحانی صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود.

رستمی با بیان اینکه در حوزه امتحانی دانشگاه قم ۵ هزار و ۱۱۵ داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۱ داوطلب خانم و یک هزار و ۶۱۴ داوطلب آقا هستند.

وی یادآور شد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در حوزه‌ امتحانی دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز با حضور ۸۱۱ داوطلب خانم برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفت: این آزمون به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل معلمی، ضوابط عمومی و اختصاصی جهت استخدام پیمانی مشاغل کیفیت‌بخشی برگزار می‌شود؛ این مشاغل شامل مربی امور تربیت بدنی و سلامت، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت