Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:38:02 GMT

طرح جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل عملیاتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۲۶۰۶

طرح جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل عملیاتی می‌شود

به گزارش ایرنا ، علیرضا علیپور روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل خلخال افزود: این سند با مشارکت و همکاری دستگاه‌های مرتبط در استان تدوین شده تا در راستای نهادینه کردن اصول پدافند غیرعامل و انجام اقدامات عملی و موثر در زمان وقوع حوادث بکار گرفته شود.

او اظهارکرد: اجرای این طرح موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت در بحث پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف تامین انرژی ، ارائه خدمات‌ شهری مناسب به مردم در زمان وقوع حوادث و اصلاح نقاط آسیب‌پذیر و نیز افرایش تاب‌آوری و پایداری استان در برابر تهدیدات و بحران‌های احتمالی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شبکه رابطین پدافند غیرعامل استان با هدف ارتباط مستمر دستگاه‌های اجرایی بایکدیگر و با مردم در حال گسترش است افزود: برای فعال‌تر شدن شبکه رابطین دوره‌های آموزشی مختلف در استان برگزار شده و این آموزش‌ها برای فرمانداران ، مدیران کل ، بخشداران ، شهرداران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان به صورت مستمر هر سال برگزار می‌شود تا در پیشبرد و نهادینه شدن موضوع پدافند غیرعامل در جامعه  بعنوان فرهنگ عمومی تاثیرگذار شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل تامین زیرساخت‌ها در جامعه را برای مقابله با بحران‌های احتمالی ضروری دانست و افزود: پدافند غیرعامل تنها مختص مسائل نظامی نیست بلکه در بحران‌ها و بلایای طبیعی نیز نقش کاربردی داشته و رعایت آن می‌تواند در ایمن‌سازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایاهای طبیعی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل استان زیر نظر معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اداره می‌شود، اظهارداشت: در حالی که وظیفه شورای مدیریت بحران پیشگیری از وقوع حوادث قهری و طبیعی و ورود به موضوع در زمان وقوع این گونه حوادث است، پیشگیری از حوادث و بحران‌ها ،جلوگیری از اعمال خرابکارانه دشمن و نیز تلاش برای کاهش آسیب‌های ناشی از حملات احتمالی دشمن از وظایف بسیار مهم پدافند غیرعامل است.

وی گفت: کارگروه تهدیدها و امنیت ، بهداشت و درمان ، انرژی ، آب ، صنایع و معادن ، فرهنگی و اجتماعی و عملیات روانی ، فناوری الکترونیک ، آی تی ، انتظامی و اجتماعی، پشتیبانی و خدمات شهری ، امداد و نجات، راه و شهرسازی، زیرساخت‌های مواصلاتی ،سازماندهی و مشارکت مردمی و بازرگانی و کشاورزی در اردبیل به عنوان کارگروه‌های ۱۴ گانه زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان فعال بوده و لازم است هر دستگاه اجرایی مطابق وظایف خود برنامه‌های جامع برای پدافند غیرعامل تدوین کند.

او با تاکید بر لزوم استقرار ژنراتورهای برق اضطراری و استفاده از سیستم‌های تامین برق ۷۲ ساعته (یو پی اس) از طریق باطری در فرمانداری‌ها ،مراکز حساس و مراکز درمانی و امدادی افزود: شرکت‌های گاز ، برق ، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری باید پیش‌بینی لازم را داشته باشند که در صورت قطع هر کدام از خطوط انتقال این انرژی‌ها چه اقدامی برای تامین آب آشامیدنی مردم داشته باشند و اگر خط انتقال آب و برق صدمه دید چگونه می‌توان آب و برق موردنیاز را تامین کرد.

او اظهارکرد: با انجام اقدامات صورت گرفته در جایگزینی راهکارهای پیش‌بینی شده هیچ مشکلی در تامین انرژی موردنیاز مردم استان اردبیل از جمله آب ،برق ، گاز و سوخت مایع نفتی در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در استان وجود نخواهد داشت.

علیپور افزایش خطوط تامین و انتقال گاز به این استان ،رینگ کردن نحوه تامین برق استان از چند استان دیگر کشور ، پیش‌بینی راه‌های جایگزین برای استفاده در زمان مسدود شدن راه‌های فعلی مورد استفاده و تامین آب شرب شهرهای مختلف استان از چاه‌های عمیق بلااستفاده را از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای تامین انرژی موردنیاز مردم در زمان وقوع حوادث اعلام کرد.

او افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل در خط لوله انتقال مواد سوختی به استان اردبیل ، این استان ظرفیت تامین سوخت یک ماه تا ۴۵ روزه مردم با بهره‌مندی از انبارهای ذخیره سوخت را دارد.

وی با ارزیابی مطلوب عملکرد ستاد پدافند غیرعامل خلخال اظهارکرد: این شهرستان با برخورداری از ۱۳ راه خروجی دسترسی به  مرکز استان و استان‌های همسایه گیلان ، زنجان و آذربایجان‌شرقی هیچ محدودیتی برای تردد و امدادرسانی در زمان بروز حادثه ندارد. 

احمد قنبری ، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز در این جلسه از اجرای مانورهای مختلف برای افزایش آمادگی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث و بحران‌ خبرداد.

او گفت: برای مقابله با احتمال قطعی گاز تاکنون ۲۷ واحد نانوایی این شهر مجهز به سیستم‌های حرارتی دوگانه‌سوز شده و مانور قطعی گاز در نانوایی‌ها با هدف آزمایش این سیستم‌های دوگانه‌سوز و سنجش آمادگی نانوایان در مواقع بحرانی قطع گاز اجرا شده است.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل خلخال حوادث طبیعی استان اردبیل مدیریت بحران بهینه سازی مصرف انرژی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل خلخال حوادث طبیعی پدافند غیر عامل خلخال حوادث طبیعی استان اردبیل مدیریت بحران بهینه سازی مصرف انرژی اخبار کنکور پدافند غیرعامل استان پدافند غیرعامل استان اردبیل زمان وقوع وقوع حوادث بحران ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • بحران آب در مغان جدی است
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی