Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کادرسازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: برای اجرای گام دوم و تربیت نسل پنجم انقلاب نیاز به تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد داریم.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش که بچه های مسجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تا چه اندازه در بحث کادرسازی برای نظام موثر خواهند بود، گفت: اصولا بچه هایی که رهسپار جبهه ها شده اند و ایران اسلامی را ساختند از دل مساجد برخواسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور این نقش را برای تربیت نسل جدید به عهده گرفته است؛ در واقع کانون ها با کار نظام یافته، تشکیلاتی و سازمان یافته به کادرسازی برای انقلاب و نظام می پردازند و ما این اقدام آنها را ارج می نهیم.

 

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما برای حفظ انقلاب در گام دوم و نسل پنجم قطعا نیاز به تقویت و حمایت از این کانون ها داریم تا بتوانیم جوانانی کاربردی در خط مقدم انقلاب تربیت و حفظ کنیم.

 

وی با بیان اینکه از هر نظر باید این کانون ها تقویت شوند، گفت: این کانون ها در حال حاضر در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارند. اصل انقلاب ما مربوط به مسجد است و اصل کسانی که انقلاب را آفریدند نیز از مسجد برخواسته اند. کسانی که جبهه را مدیریت کردند از مسجد بودند؛ بنابراین اگر می خواهیم انقلاب باقی بماند و برای بقای نظام باید این کانون ها را تقویت کنیم.

 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همان جوانی که از مسجد برخواست در بیانیه گام دوم نیز همین جوان مورد اشاره است با این تفاوت که این بار این جوانان از دل کانون ها که در مساجد در حال فعالیت هستند، بر می خیزند یعنی جوانی اهل فن، درک و دانش و فرهنگ و علاقه مند به اسلام ایران؛ جوانی که پای آرمان های انقلاب جان خود را قطعا خواهد داد.

 

وی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم در واقع مقام معظم رهبری به این جوانان مسجدی اشاره کرده اند؛ بنابراین برای حفظ گام دوم و این جوانان هر دو باید ارتباط هم افزایی داشته باشند. جوان باید از گام دوم استفاده کند و بدون حضور جوان نیز نمی توانیم گام دوم را اجرایی کنیم.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانونها ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون ها 18 اسفند کانونهای مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کانون ها گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی