Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نخستین مرحله از طرح شهر ایرانی، با عنوان فراخوان هنرمندان نقاش برای دیوارنگاری در خیابان اجتماعی منطقه 9 انجام می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، فراخوان هنرمندان نقاش برای دیوارنگاری خیابان اجتماعی منتشر شد؛ این فراخوان در قالب طرح «شهر ایرانی» و در زمینه های معماری، خوشنویسی، نگارگری، موسیقی، فرش و فناوری های بومی در صنایع دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح «شهر ایرانی» پویشی است هنری برای شناخت و اجرای 160 دیوارنگاره خیابان اجتماعی واقع در منطقه 9 شهر تهران، تعریف شده است.
گفتنی است، طرح «شهر ایرانی» در چهار فصل با ابتکار شهرداری منطقه 9 به اجرا در خواهد آمد؛ که فراخوان فصل نخست آن منتشر شد.
به گفته دبیرخانه جشنواره، مرحله نخست طرح به ارزش‌های تمدنی و تاریخی ایران و میراث فرهنگی ایرانیان در جهان اختصاص دارد. در فراخوان منتشر شده، آمده است: آثار ارسالی ضمن حفظ ارزش‌های زیبایی‌شناختی و استاندارهای هنر شهری، می توانند در حوزه های تعریف شده به خلق اثر بپردازند.
محورهای فراخوان مرحله نخست طرح شهر ایرانی، عبارتند از: معماری ایرانی و دستاوردهای بومی ایرانیان در زمینه معماری و شهرسازی؛ خوشنویسی ایرانی و خدمات ایرانیان در زمینه ابداع خطوط ایرانی و اسلامی؛ نگارگری ایرانی و دستاوردها و تاثیرات جهانی آن بر هنر نقاشی منطقه و جهان؛ موسیقی های ملی مقامی و محلی ایران؛ فناورهای بومی ایرانیان در زمینه رشته های مختلف صنایع دستی؛ فرش ایرانی و ارزش های فرهنگی هنری و اجتماعی.
این فراخوان به همت اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 و با همکاری انجمن علمی پژوهش های هنری ایران، برگزار می شود.
به گفته دبیرخانه فراخوان، مهلت ارسال آثار 3 تا 17 اسفند است، و در تاریخ 25 اسفند 99 آثار برگزیده اجرا خواهند شد.
بهنام زنگی دبیر هیات داوران را برعهده دارد، محمدرضا قربانی، حسن یاقوتی، بیتا بهرامی داوران دیگر این فراخوان هستند.از سوی اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه به اثرات برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد و در پایان آثار برگزیده بر دیوارنگاره های خیابان اجتماعی نقش خواهند بست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خیابان اجتماعی شهر ایرانی منطقه 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است