Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کاهش شدید آمار بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی استان بدنبال شیوع بیماری کرونا خبرداد و گفت: طی یازده ماهه امسال جمعا 114 هزار و 925 نفر از بناهای تاریخی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی چشمگیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صابر در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تاثیر شیوع کرونا بر صنعت گردشگری، اظهار کرد: طی یکی دو سال گذشته برنامه هایی برای تحول و رونق در گردشگری استان طراحی کرده و با هدفگذاری که داشتیم، این روند رو به رشد باید با اجرای تعدادی برنامه در سال 1399 تداوم پیدا می کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته تمام برنامه ریزی هایی که داشتیم را به هم ریخت و نتوانستیم با اجرای برخی برنامه ها  مانند رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه 2020 روند روبه رشد گردشگری کرمانشاه را سرعت ببخشیم.

معاون گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا آمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری استان را نیز طی این مدت به شدت کاهش داد، افزود: در یازده ماهه سال گذشته جمعا 837 هزار و 273 نفر شامل 823 هزار و 719 گردشگر ایرانی و 13 هزار و 554 گردشگر خارجی از بناهای تاریخی دارای ورودی استان دیدن کردند که کرونا این آمار را امسال بصورت چشمگیری کاهش داده است.

وی از کاهش 723 هزار نفری تعداد گردشگران بازدیدکننده از بناهای تاریخی استان طی این مدت خبرداد و اضافه کرد: در یازده ماهه امسال حدود 114 هزار و 925 نفر شامل 114 هزار و 855 گردشگر ایرانی و 70 گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان بازدید کرده اند که نسبت به مشابه سال گذشته حدود 722 هزار و 348 هزار نفر کاهش نشان می دهد.

به گفته این مسئول امسال تاق بستان با 67 هزار و 181 نفر، بیستون با 38 هزار و 471 نفر و تکیه معاون الملک با 2152 نفر بازدید کننده همچنان در صدر بناهای تاریخی پربازدید استان قرار دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: بیماری کرونا همانند سایر مناطق کشور و حتی دنیا مشکلات زیادی را برای گردشگری کرمانشاه ایجاد کرد که امیدواریم با فروکش شدن آن در ماه های آینده بتوانیم دوباره شاهد روزهای پررونقی برای گردشگری کرمانشاه باشیم.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بناهای تاریخی كرمانشاه بازديد کروناویروس همه باهم علیه کرونا بناهای تاریخی استان گردشگری کرمانشاه گردشگری استان بیماری کرونا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا