Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بیژن سلیمانپور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بیان کرد: اعطای شناسنامه ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی یکی از گام‌های مثبت کشور طی ماه‌های گذشته بوده است.

به دنبال تصویب «قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی» در دوم مهرماه ۱۳۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی، «آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» توسط هیات وزیران تصویب در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن سلیمانپور در ادامه به موضوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: هیچ راهی برای شکست کرونا جز فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، خودداری از تجمعات و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی وجود ندارد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم  یادآور شد: در شرایط کنونی رسالت و وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه در مسیر اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از خیز مجدد کرونا و خطر این ویروس کشنده بیشتر از کادر درمان است.

به گفته سلیمانپور، از اصحاب رسانه استان درخواست داریم در پوشش اخبار کرونا به انتشار صرف اخبار بسنده نکنند بلکه در قالب‌های مناسب خبری مردم از ادامه خطر این ویروس آگاه سازند.

سلیمانپور با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای یکی از نیرو‌های بهداشت قم و دستگیری چند ساعته وی گفت: نیرو‌های امنیتی استان همیشه حامی نیرو‌های بهداشت بودند و مشکل اخیر به خاطر یک سوءتفاهم بوده و به خاطر مشکل ایجاد شده برای این فرد از او عذرخواهی می‌کنیم.

مدیرکل اتباع و مهارجرین خارجی استانداری قم نیز با اشاره به قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاضل از مادران ایرانی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و مصوبه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی از امسال شاهد اجرای قانون اعطای شناسامه به فرزندان حاصل از مادر ایرانی هستیم.

عباس شیرمحمدی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم عنوان کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون برای اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی در استان قم ثبت نام کرده اند.

او افزود: از این بین برای ۲ هزار نفر پرونده تشکیل شده که به هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی شده و برای ۷۰ نفر از این افراد پس از بررسی‌های انجام شده شناسامه ایرانی صادر شده است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم تصریح کرد: شرایط استان در فرزندان حاصل از مادران ایرانی متفاوت‌تر از سایر استان‌های کشور است و تعداد این افراد در قم بسیار بیشتر از برخی از استان‌های دیگر است.

شیرمحمدی تصریح کرد: استان قم پنجمین استانی است که صدور شناسامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی را آغاز کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم نیز بیان کرد: مجموعه تامین اجتماعی در استان قم در چهار دهه اخیر قابل مقایسه با دوران قبل انقلاب نیست و امروز قم یکی از قطب‌های موفق در تحت پوشش قراردادن افراد حائز شرایط است.

علی اصغر دادخواه گفت: تامین اجتماعی استان در دهه‌های اخیر موفق شده در گسترش چتر بیمه ای، فضای فیزیکی و گسترش تعهدات بیمه‌ای و حمایتی از موفقیت‌های بارز قم در بخش بیمه تامین اجتماعی بوده است.

به گفته دادخواه،۷۹۴ هزار نفر از جمعیت قم که ۶۳ درصد از ساکنان استان را تشکیل می‌دهد عضو اداره کل تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم بیان کرد: جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی قم قبل از انقلاب ۳۹ هزار نفر بود که امروز نسبت به ۴۰ سال گذشته با افزایش ۲۱ برابری همراه شده است.

دادخواه گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی قم در قبل از انقلاب ۳۰۰ نفر بوده که امروز به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است..

به گفته دادخواه، ۱۸ مرکز درمانی در سطح استان قم فعال است در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۲ مرکز بیمه‌ای در این استان فعال بود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم یادآور شد: ۹۳۰ کارگاه صنفی قبل از انقلاب در قم فعال بود که امروز این کارگاه‌های صنفی به بیش از ۱۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی رسیده است.

دادخواه همچنین ابراز کرد: دفترچه‌های کاغذی درمانی از ابتدای اسفندماه سال جاری حذف شده است و برخی مشکلات موجود نیز در آینده نزدیک به صورت کامل از بین خواهد رفت.

مسئول روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: قم از نظر توسعه فضای سبز شهری در سطح کشور رتبه سوم را به دست آورده است.

محمد مختاری افزود: از سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهری از حدود ۱۵ متر مربع به بیش از ۲۰ متر مربع توسعه پیدا کرده است.

او بیان کرد: دومین پویش "درخت دوستی بنشان" همزمان با روز درختکاری در سطح استان قم با کاشت گسترده نهال در سطح مراکز حوزوی، دانشگاهی، درمانی، فضا‌های عمومی و ... آغاز می‌شود.

مختاری تاکید کرد: ۵ بوستان ویژه بانوان در سطح شهر قم راه اندازی شده و برنامه ویژه نهال کاری در یکی از بوستان‌ها نیز پیش بینی شده است.

همچنین در بخشی از این جلسه از لوگوی جدید خانه مطبوعات استان قم با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناسنامه تابعیت ایرانی فرزندان حاصل از مادران ایرانی فرزندان حاصل اجتماعی استان تامین اجتماعی قبل از انقلاب استانداری قم استان قم هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد قوچانی سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌. متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:

این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی

دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند. فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند. سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند. مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است. سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم! ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... ۲۵۹۵۷ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901166

دیگر خبرها

  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!