Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اخبار شرکتها ؛ ایکوپرس- محمدرضا یوسفی، ضمن تشریح مشخصات فنی و بهبودهای صورت گرفته در طراحی گیربکس شش سرعته، گفت: ۸۵ درصد از قطعات داخلی این گیربکس، جدید بوده و توسط نیروهای نخبه و جوان ایرانی طراحی شده است. گیربکس شش سرعته از نظر طراحی جزء جعبه‌دنده‌های روز دنیا محسوب می شود. نوع نیمه اتوماتیک این گیربکس نیز به زودی با سطح داخلی سازی ۷۰ درصد تولید خواهد شد و این میزان تا سال ۱۴۰۱ به ۹۰ درصد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که واحد تحقیق و توسعه شرکت نیرو محرکه در حدود ۲۵ سال پیش تاسیس شد، عنوان کرد: از فعالیت‌های اخیر این واحد، طراحی و توسعه گیربکس شش دنده است که در فاز اول بر روی خودروهایی نظیر رانا پلاس و دنا پلاس توربو و به تدریج بر روی تمامی محصولات ایران خودرو نصب خواهد شد.

معاون تحقیق و توسعه شرکت صنعتی نیرو محرکه افزود: انجام این پروژه به صورت معمول، ۱۸ ماه زمان می‌برد، اما با تلاش روز افزون همکاران مان، توانستیم این پروژه را در کم‌تر از هشت ماه به اتمام رسانده و طراحی، توسعه و صحه گذاری آن را انجام دهیم.

وی با بیان این‌که به منظور تقویت بازوی تحقیقاتی، شرکت نیرومحرکه در نظر دارد دانشگاه صنعتی گیربکس و واحد نوآوری تاسیس کند، تصریح کرد: ماموریت این دانشگاه، تربیت نیروی متخصص در زمینه طراحی و تولید انواع جعبه‌دنده خواهد بود.

یوسفی با اشاره به محصولات آینده این شرکت در حوزه انتقال نیرو، خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه گیربکس نیمه اتوماتیک (AMT)، در ‌آینده نسخه‌ای از گیربکس‌های اتوماتیک که به آن DCT  یا دوکلاچه هم می‌گویند، طراحی و توسعه خواهد یافت. این محصول در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی گیربکس شش دنده دستی، اظهار کرد: طراحی این محصول به گونه ای صورت گرفته است که با کم‌ترین تغییرات و هزینه بر روی خانواده محصولات ایران خودرو امکان نصب دارد. هم چنین این محصول به گونه ای طراحی شده است که تعویض دنده‌ها و احساس رانندگی، بهبود قابل توجهی برای راننده به همراه خواهد داشت. این گیربکس ظرفیت نصب بر روی محصولات سایر خودروسازان را نیز دارا است. 

معاون تحقیق و توسعه شرکت صنعتی نیرو محرکه بهبود مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها به خصوص در سرعت های بالا را از دیگر مزایای این گیربکس دانست و گفت: در این زمینه هفت تا ۹ درصد کاهش مصرف سوخت بسته به نوع خودرو و قوای محرکه و به دنبال آن کاهش آلاینده ها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران خودرو توسعه گیربکس تولید داخلی سازی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!