Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@08:25:34 GMT

واقعیت‌هایی حیرت‌آور در مورد کانادا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۳۲۴۰

آفتاب‌‌نیوز :

کانادا کشوری است پر از شگفتی؛ شاید بسیاری از آن‌ها را بدانید، اما در ادامه می‌خواهیم برخی از حیرت‌آورترین ویژگی‌های این کشور را با شما مرور کنیم. واقعیت‌هایی که بعد از دانستن‌شان ممکن است دید شما نسبت به این کشور را تغییر دهند.

پایین‌ترین دمای ثبت شده در کانادا به اندازه دما در مریخ بوده است

یکی از واقعیت‌هایی که احتمالا هیچ تعجبی را در شما بر نمی‌انگیزد، این است که کانادا در زمستان حسابی سرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کسی که سعی کرده باشد اتومبیل خود را از زیر یک تپه برف بیرون بکشد، این واقعیت را با تمام وجودش حس کرده است. متوسط کمترین دما برای ماه ژانویه در شهر اتاوا منفی ۱۵ درجه سلسیوس است. درست است، حسابی سرد است؛ با این وجود سردترین دمایی که تا به حال در این کشور ثبت شده، مربوط به سال ۱۹۴۷ و شهر اسنگ در یوکون است. رکوردی که این شهر در سرما زده باعث می‌شود بودن در زمستان‌های دیگر شهر‌های کانادا همانند یک تعطیلات ساحلی دلپذیر به نظر بیاید. در سوم فوریه سال ۱۹۴۷ دمای منفی ۶۳ درجه سلسیوس در این دهکده کوچک ثبت شده است؛ این عدد دمای تقریبی سطح سیاره مریخ است.

کانادا مقدار زیادی نفت دارد

تخمین زده می‌شود کانادا حدود ۱۷۷ میلیارد بشکه نفت خام قابل استخراج دارد. ماسه‌های نفتی (یک منبع نیمه جامد از نفت خام) هم به وفور در کانادا پیدا می‌شوند. تخمین زده می‌شود حدود ۲۴۹ میلیارد بشکه قابل دسترسی از این ماده سیاه در دنیا وجود داشته باشد و کانادا بیشتر از ۷۰ درصد آن را از آن خود دارد. این مقدار از ماسه‌های نفتی، ۴ برابر بیشتر از قزاقستان و ۶ برابر بیشتر از روسیه است.

کانادا تنها شهر محصور با دیوار را در امریکای شمالی دارد

شهر کبک در استان کبک، ویژگی خاصی دارد که آن را در کانادا و حتی در قاره امریکای شمالی منحصربه‌فرد می‌کند: بخش قدیمی این شهر به دور خودش دیوار دارد. یکی از جالب‌توجه‌ترین واقعیت‌ها در مورد کانادا این است که این کشور تنها شهر دیوار کشی شده در آمریکای شمالی (بالاتر از مکزیک) را دارد. اول فرانسوی‌ها و بعد‌ها انگلیسی‌ها و بین قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ استحکامات و دیوار‌های شهر کبک را ساختند. به همین خاطر است که کل منطقه تاریخی کبک، به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

کانادا ۱۰ درصد از جنگل‌های دنیا را دارد

یکی از جالب‌توجه‌ترین ویژگی‌های کانادا که خیلی از مردم درباره آن می‌دانند، این است که این کشور کلی درخت دارد، اما آیا شما می‌دانید که این کشور ۳۰ درصد جنگل‌های برفی یا همان تایگا‌های دنیا و ۱۰ درصد کل جنگل‌های تمام دنیا را در اختیار دارد؟ در سرتاسر کانادا رقم حیرت‌آور ۳۹۶ میلیون هکتار زمین‌های پوشیده شده از درختان یا دیگر گیاهان وجود دارد. ۶۸ درصد این مقدار هم به درختان سوزنی برگ اختصاص دارد. خبر جالب برای مسافران تور کانادا این است: بیشتر زمین‌های جنگلی در این کشور عمومی هستند و بخش بزرگی از آن‌ها هم در پارک‌های ملی این کشور قرار دارند.

کانادا طولانی‌ترین خط ساحلی در دنیا را دارد

اگر شما پیاده راه بیافتید و هیچ‌گاه توقف نکنید (نه برای غذا خوردن، نه برای استراحت دادن به پاهایتان و نه برای کمی خواب)، آن وقت ۴.۵ سال تمام طول می‌کشد تا شما تمام خط ساحلی کانادا را پیاده طی کنید. شاید تصاویر سواحلی با شن‌های سفید، درختان نخل و آب‌های آبی، تصاویر معمول سواحل کانادا نباشند، با این وجود این کشوئر طولانی‌ترین خط ساحلی جهان را دارد. این کشور از ۳ طرف با اقیانوس‌ها احاطه شده است: اطلس، قطب شمال و اقیانوس آرام. برای این که این واقعیت حیرت‌آور در مورد کانادا را به اعداد و ارقام گفته باشیم، باید اشاره کنیم که ۲۰۰ هزار کیلومتر از مجموع ۳۵۶ هزار کیلومتر همجواری با اقیانوس‌ها در جهان، متعلق به کانادا است. تنها کشوری که به این رکورد نزدیک می‌شود اندونزی است که ۵۴ هزار کیلومتر خط ساحلی دارد.

دهکده آلرت در نوناوات، شمالی‌ترین اقامتگاه انسانی در دنیا است

در شمالی‌ترین نقطه جزیره السمر و در حدود ۸۱۷ کیلومتری قطب شمال، شما شمالی‌ترین اقامتگاه دائمی انسانی در تمام جهان را پیدا خواهید کرد: آلرت در استان نوناوات. این شهر بسیار کوچک شاید مال یا سینما نداشته باشد، اما منزلگاه موقت دانشمندان و نظامیانی است که در این منطقه کار می‌کنند. بخش "منزلگاه موقت" وقتی معنی پیدا می‌کند که بدانید این نقطه از دنیا چه قدر سرد می‌شود: در گرم‌ترین ماه سال برای این منطقه یعنی جولای، دمای هوا به ۳ درجه سلسیوس می‌رسد. در سردترین ماه سال یعنی ژانویه هم دمای هوا تا منفی ۳۲ درجه سلسیوس پایین می‌رود.

پارک‌های ملی کانادا از برخی کشور‌های دنیا بزرگ‌تر هستند

یکی از حیرت‌آورترین واقعیت‌ها در مورد کانادا وسعت بسیار زیاد آن است. این کشور آن قدر وسیع است که حتی بعضی از پارک‌های ملی آن از برخی کشور‌ها در دیگر مناطق دنیا بزرگتر هستند. حفاظتگاه پارک ملی ناهانی در قلمرو‌های شمال غربی، مساحت جالب توجه ۳۰ هزار کیلومتر مربع را در کنار دیگر ویژگی‌های شگفت‌انگیزش مانند آبشار‌های غول‌آسا دارد. پارک ملی وود بوفالو در استان آلبرتا و قلمرو‌های شمال غربی با داشتن حدودا ۴۵ هزار کیلومتر مربع مساحت حتی بزرگتر از پارک قبلی است؛ که یعنی این پارک از کشور‌های دانمارک و سوئیس هم پهناورتر است.

کانادا قوی‌ترین امواج در آمریکای شمالی را دارد

این واقعیت جالب توجه در مورد کانادا برای علاقه‌مندان و عاشقان هیجان و ورزش است. اگر دوست دارید یک شنای حسابی و چالش‌آور داشته باشید (البته با رعایت کامل نکات ایمنی و وقتی که جلیقه نجات خود را به تن دارید)، در تور کانادا خود به منطقه سیمور در استان بریتیش کلمبیا بروید. این منطقه برخی از قوی‌ترین امواج ثبت شده در تمام جهان را دارد. در این محل سرعت امواج گاهی تا ۱۷ کیلومتر در ساعت هم افزایش پیدا می‌کنند. اگر در حال تهیه لیستی از جاذبه‌های دیدنی کانادا هستید، این یکی را هم باید به آن اضافه کنید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کانادا تور گردشگری تبلیغات ویزای کانادا مورد کانادا هزار کیلومتر درجه سلسیوس جالب توجه واقعیت ها خط ساحلی حیرت آور ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریلیش: هنوز از حرف‌های گواردیولا حیرت می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، جک گریلیش در سال 2021 با قراردادی 6 ساله از استون ویلا به منچسترسیتی پیوست. او سومین فصل حضورش در این باشگاه را سپری می‌کند و معتقد است که پپ گواردیولا دیدگاهش نسبت به فوتبال را تغییر داده است.

جک گریلیش به اسکای اسپورت گفت: "پپ گواردیولا باعث شد که فوتبال را متفاوت ببینم. می‌دانم که مردم در مورد من می‌گویند: «او الان مثل قبل دریبل نمی‌زند، روی مدافعان مانور نمی‌دهد»، اما من مشکلی ندارم. تیمی که من الان در آن هستم با استون ویلا کمی متفاوت است، ما واقعاً در مقابل تیم‌هایی که شاید ضعیف‌تر باشند، بازی نمی‌کنیم."

تفاوت استون ویلا و سیتی؟

ما در سیتی مبتنی بر مالکیت هستیم، توپ و بازی را کنترل می‌کنیم، حتی در مقابل یک تیم شاید ضعیف‌تر، از این طرف به آن طرف می‌رویم، تا جایی که می‌شوید منتظر می‌مانیم، و بعد "بوم" وقت حمله می‌رسد. من تمام دوران حرفه‌‌ای‌ام را در ویلا بودم، تیم واقعاً حول من ساخته شده بود، به خصوص در سه سال پایانی...

پپ گواردیولا؟

گاهی اوقات پیش خودم اینطور فکر می‌کنم که "چطور چنین چیزی به فکر او رسیده است؟" برخی از چیزهایی که به ذهن پپ می‌رسد، غیرقابل باور است. او واقعا باعث شد دیدم نسبت به فوتبال عوض شود.

کایل واکر؟

به نظرم او قطعا بهترین دفاع راست جهان است. روز قبل یک ویدیو دیدم که بسیاری از وینگرها می‌گویند کایل سرسخت‌‌ترین است. وینیسیوس این را گفت، ادن هازارد، نیمار و خیلی‌ها این را گفته‌اند، بنابراین من هم نظرم را اضافه می‌کنم.

خطاهای زیاد روی خودت؟

واقعا زیاد ناراحت نمی‌شوم. از آنجایی که در منچسترسیتی هستم، آنقدرها مرتکب خطا نمی‌شوم، خودم نمی‌دانم چرا. نمی‌دانم به این دلیل است که برخی از من دلخور هستند و فقط می‌خواهند به من لگد بزنند یا می‌خواهند بازی را به هم بزنند.

دیگر خبرها

  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند
  • تصاویر حیرت‌انگیز از شدت طوفان و باران امروز در اهواز
  • گریلیش: هنوز از حرف‌های گواردیولا حیرت می‌کنم
  • ببینید | تصاویر حیرت‌انگیز از طوفان و باران شدید در اهواز
  • تصاویر حیرت‌انگیز از بارش شدید باران و سیلاب در استان مرکزی + ویدئو
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا