Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نخست وزیر هند روز دوشنبه تصویری از خود در توییتر منتشر کرد که تزریق واکسن کرونا به وی را نشان می‌داد. هند از امروز با آغاز واکسیناسیون جمعیت سالمندان و بیماران، طرح واکسیناسیون جمعیت خود را به اجرا گذاشت. 
شبکه خبری «ایندیا تودی» در این خصوص اعلام کرد: نخست وزیر هند که هفتاد سال سن دارد، طی پیامی در حساب توییتری خود از همه افراد واجد شرایط خواست تا برای خلاص شدن هند از ویروس کرونا، برای زدن واکسن کرونا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
هند که پس از آمریکا دارای بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان است، تاکنون بیش از ۱۲ میلیون نفر از کادر درمان و پرستاران و نیروی پلیس را واکسینه کرده است. 
طرح واکسیناسیون کرونای هند از اواسط ماه ژانویه آغاز شد. اکنون این کشور واکسیناسیون سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای پرخطر را آغاز کرده است. 
افراد بالای ۶۰ سال و بیماران قلبی و عروقی و همچنین دیابت که ابتلا به ویروس کرونا برای آن‌ها می‌تواند خطرناک باشد، از امروز می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت واکسن کرونای خود اقدام کنند. 
نشریه «لایو مینت» در گزارشی دیگر نوشت: واکسن کرونا در بیمارستان‌های دولتی مجانی است و همچنین ۱۰ هزار واکسن دیگر با قیمت ۲۵۰ روپیه یا ۳ دلار و چهل سنت به فروش خواهد رسید. 
دولت هند همچنین اعلام کرده است که متقاضیان واکسن می‌توانند از واکسن کواکسین ساخت داخل و همچنین استرازنکا یکی انتخاب کنند. واکسن استرازنکا نیز توسط موسسه سروم در هند تولید می‌شود و کواکسین ساخت شرکت باهارات بیوتک است. 
هند تاکنون بیش از ۱۱ میلیون مورد ابتلا به کرونا و ۱۵۷ هزار فوتی ناشی از این بیماری را گزارش کرده است. 

خیز دوم ویروس کرونا در هند و کشف چندین ویروس جهش یافته
پس از چند ماه کاهش آمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، گزارش‌ها حاکی از افزایش این موارد در مناطق مختلف هند است. 
 «ایندین اکسپرس» در این خصوص نوشت: دانشمندان هندی انواع جدید و نگران کننده از ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند و نگرانند که ویروس جهش یافته کرونا باعث افزایش موارد ابتلا و همچنین تاثیر منفی بر اثربخشی واکسن‌های ساخته شده خواهد شد. 
اگرچه هند یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان واکسن در جهان است و بزرگ‌ترین طرح واکسیناسیون کرونا در جهان را اجرایی کرده است، اما این طرح بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیش نرفته است. هنوز از میان ۲۰ میلیون نیروی در اولویت مانند پلیس و کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند بیش از ۶ میلیون نفر واکسن کرونای خود را دریافت نکرده‌اند. 
هند قصد دارد تا پایان ماه اوت بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را واکسینه کند. 
ایالت ماهاراشترا واقع در جنوب غربی هند دارای بیشترین موارد جدید ابتلا به کرونا است. در دو هفته گذشته موارد جدید ابتلا به کرونا در ماهاراشترا دو برابر شده است. دولت ایالتی بار دیگر قرنطینه را اجرایی کرده و مقامات اخطار داده‌اند موج جدید کرونا در راه است. در ایالت‌های دیگر از جمله پنجاب، مادیا پرادش، چتیزگر و جامو و کشمیر نیز موارد جدید از ویروس جهش یافته کرونا گزارش شده است. 
دکتر سرینات ردی رییس بنیاد سلامت عمومی هند در این خصوص گفت: چندین بار کاهش موارد ابتلا به کرونا، مردم را از ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی دور کرد. همچنین دولت به این نتیجه رسید که شاید هند از شرایط وخیم عبور کرده است. اما اکنون موارد جهش یافته کرونا در مناطق مختلف گزارش می‌شود و نگرانی‌ها افزایش یافته است. 
هند همچنین یک نرم‌افزار معرفی کرده است که دولت می‌تواند تعداد واکسن زده شده و میزان پیشرفت واکسیناسیون را ردیابی کند. 
دولت هند تصمیم دارد واکسیناسیون جامعه را با چهار واکسن انجام دهد. علاوه بر کوواکسین و آسترازنیکا، یک واکسن تولید داخل دیگر به نام «زی کوو-دی» ساخت شرکت "زیدوس کادیلا" در کنار واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه که آن هم قرار است در هند تولید شود، استفاده می‌شود. 
 

برچسب‌ها کرونا هند دانشگاه آکسفورد واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هند دانشگاه آکسفورد کرونا هند دانشگاه آکسفورد واکسن کرونا اخبار کنکور ابتلا به کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا موارد جدید جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!