Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز یکشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۹ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۴ پرونده بررسی شد.

خبرگزاری میزان - در روز یکشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۹ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۴ پرونده بررسی شد.

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی در این زمینه گفت: پرونده اول مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بود که پس از تشکیل دادگاه وکیل شاکی رضایت خود را به ریاست دادگاه اعلام کرد و پرونده مختومه اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده دوم، پرونده مدیرمسئول پایگاه انتخاب خبر به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و پخش شایعات بود که هیات منصفه باتفاق آرا متهم را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و باتفاق آرا وی را در این اتهام مستحق تخفیف ندانست.

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی بیان داشت: پرونده سوم، مربوط به مدیر مسئول پایگاه خبری نفت ما به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با دو شاکی بود که هیات منصفه با اکثریت ارا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهم را مجرم ندانست در مورد شاکی دوم وکیل شاکی رضایت موکل در همه اتهامات از جمله اتهام توهین و افترا به دادگاه اعلام کرد و از نظر دادگاه پذیرفته شد.

وی ادامه داد: پرونده چهارم، پرونده مدیرمسئول روزنامه عطریاس به اتهام نشر اکاذیب بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهم را مجرم دانست با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه مطبوعات جرایم سیاسی و مطبوعاتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه مطبوعات جرایم سیاسی و مطبوعاتی اتهام نشر اکاذیب اتهام نشر هیات منصفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد