Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@16:28:11 GMT

توزیع ۳۱۰‌ تن مرغ در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۴۰۳۱

توزیع ۳۱۰‌ تن مرغ در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوسانات قیمت در بازار به دلیل شرایط اقتصادی کشور طبیعی است، اظهار کرد: همواره در خصوص تأمین کارهای اساسی و همچنین تعیین نرخ مناسب نوساناتی وجود داشته و این مشکل با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های بین‌المللی بیشتر نمایان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره برگزاری متداوم کارگروه ستا تنظیم بازار گیلان به‌صورت ماهانه گفت: در ماه یک الی دو بار کارگروه ستاد تنظیم بازار برگزار و تصمیمات لازم در کنار رصد دائم بازار انجام و در کنار آن کارگروه فرعی هم در هفته دو بار برگزارشده و اقداماتی در حال انجام است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه در خصوص تنظیم بازار به بهترین نحو سامانه‌های مختلفی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در کشور و استان ۱۰۰ کالای اساسی به‌طور دائم رصد شده و همچنین در راستای تنظیم بازار به شکل صحیح و قابل‌قبول و سامانه‌های مختلفی مثل سامانه جامع تجارت، سامانه انبارداری و سامانه‌های مربوط به کالاهای مختلف تشکیل‌شده است.

دلق‌پوش یکی از اهداف کارگروه تنظیم بازار را بررسی نیازهای کالاهای اساسی  دانست و افزود: در این کارگروه اقلامی مثل آرد، گوشت، مرغ، شکر، نان، نهاده‌های دامی که دچار نوسانات شدید هستند بررسی و تنظیم می‌شود.

وی با تأکید به اینکه، گیلان در حوزه تنظیم بازار متأثر از عوامل خارج از استان است، بیان کرد: کارگروه تنظیم بازار همواره سعی داشته با اتخاذ تصمیمات اجرایی و افزایش نظارت در بازار تأثیر عوامل خارج از استان در بازار گیلان را کاهش داده و بر اساس آمار این استان در تشدید نظارت و بازرسی جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان صمت گیلان نقش گردش پذیر بودن گیلان در تفاوت نرخ کالا به نسبت دیگر استان‌ها را مؤثر دانست و گفت: این استان یکی از گردش‌پذیرترین استان کشور بوده و طبیعتاً نرخ کالا در این استان به نسبت استان‌های دیگر متفاوت بوده و در همین راستا کارگروه تنظیم بازار اقدامات خوبی حوزه تأمین کالاها، ذخیره انبارها و ذخیره کالاها و تشدید نظارت گرفته است.

دلق‌پوش با اشاره به نیاز مصرفی ۲۰۰ تنی مرغ در گیلان افزود: سرانه‌ای تعریف‌شده و بر اساس سرانه کشوری و استانی مثلاً در بحث آرد هشت کیلو و در مرغ ۸۷۰ گرم است که این میزان به‌تناسب جمعیت استانی محاسبه‌شده و مصرف روزانه استان برآورد می‌شود که مثلاً در حوزه مصرف مرغ حدود ۲۰۰ تن در روز است.

وی با ابراز تأسف از نوسانات موجود در بازار مرغ گیلان گفت: در روز گذشته ۳۱۰ تن مرغ گرم و یارانه‌ای در تمامی شهرستان‌های گیلان توزیع‌شده است که ۱۰۰‌ تن بیشتر از نیاز مصرفی استان است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه نرخ مرغ در گیلان به نسبت دیگر استان‌ها پایین‌تر است، تصریح کرد: دلایل مختلفی در خصوص افزایش قیمت مرغ در استان وجود دارد که از خرید مرغ دیگر استان‌ها از گیلان، قطعه‌بندی مرغ و سودجویی برخی افراد وجود دارد که در این حوزه تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی نیز با متخلفان برخورد می‌کنند.

دلق‌پوش با درخواست از رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت تولید و توزیع مرغ در گیلان بیان کرد: وظیفه تولید و توزیع مرغ بر عهده جهاد کشاورزی‌ بوده و چگونگی عرضه و رسیدن آن‌ به دست مردم نیازمند نظارت دقیق همه دستگاه‌ها است، به این‌ منظور استقرار تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و کنترل مبادی خروجی استان که از تأکیدات استاندار است باید به آن توجه شده و تولیدکنندگان اولویت خود را گیلان قرار دهند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان مرغ بازار کالاهای اساسی رئیس سازمان صمت گیلان توزیع مرغ مرغ در گیلان رئیس سازمان تنظیم بازار استان ها دلق پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران

مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» دوندوبای را با تنظیم متفاوت منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» براساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی که شامل دو ویلن، یک ویولا و یک ویلنسل تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافت اثر لطمه‌ای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخش‌هایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما می‌دانیم که آن‌ها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا می‌کنند، رقص‌هایی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و رقص‌ها را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.

مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران می‌دانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاه‌صنم و... که آن‌قدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیت‌های کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویش‌ها هستند، سبک‌های مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حائز اهمیت بوده است.

او اضافه کرد: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده می‌کنید ریشه اکثر موسیقی‌های آن دوره، بر اساس موسیقی‌های فولک یا محلی آن بوده که نمونه‌های آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت و... بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمی‌گردد.

وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقی‌های فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آن‌ها با تنظیم‌های جدید، می‌تواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودی‌ها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا این‌ها در بن مایه ایرانی‌ها بوده و با این قطعات ارتباط می‌گیرند.

رهبرارکستر MSA استانبول در پایان نیز گفت: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده می‌کردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا می‌کرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • مانیتور گیمینگ جدید Skyworth چه مشخصاتی دارد؟
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • پاسخ محسن چاوشی به انتقادات از جهان لاغر
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!