Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این موضوع که در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم درصدد صرفه جویی ۶۰ درصدی مسابقات هستیم گفت: ما در صدد هستیم این مسابقات را در فضای مجازی ترویج بدهیم و پیش بینی ما این است که بین ۶ تا ۸ میلیون بازدید کننده در این دوره از مسابقات داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی امروز( ۱۱ اسفندماه) در نشست تشریح برنامه‌های سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم مسابقات برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همچنین چهارمین دوره در  بخش بانوان در رشته حفظ کل قرآن کریم و چهارمین دوره طلاب علوم دینی در رشته‌های قرائت تحقیق و تفسیر، قرائت ترتیل و تفسیر، حفظ کلو تفسیر و خطابه و تفسیر تخصصی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این مطلب که در این دوره از مسابقات دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم و همایش کتابت قرآن برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تکریم منزلت قرآن به عنوان کتاب اندیشه و عمل و کتابی برای زندگی است همچنین تکریم منزلت قاریان و حافظان نیز از دیگر اموری است که در این مسابقات به دنبال آن هستیم درصددیم با غیرحضوری شدن مسابقات کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌ها را داشته باشیم.

خاموشی عنوان کرد: این غیر حضوری شدن مسابقات فرصتی است که می‌توانیم این کتاب ارزشمند را بیشتر از گذشته در فضای مجازی رشد بدهیم مسابقات سراسری قرآن کریم که اخیرا برگزار شد در حدود دو و نیم میلیون بازدید کننده در فضای مجازی داشت همچنین مسابقات بین‌المللی نیز بین ۶ تا ۸ میلیون بازدید کننده داشت.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ریسمان‌هایی که امت اسلامی می‌توانند به آن چنگ بزنند قرآن کریم است برگزاری این مسابقات در ایام شیوع ویروس کرونا می‌تواند نشان بدهد که اسلام و قرآن هنوز زنده است برخی از کشورها در این ایام مسابقات قرآنی خود را تعطیل کردند ایران تنها کشوری است که مسابقات را متوقف نکرد و به صورت استودیویی مسابقات را برگزار کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اهتمام جمهوری اسلامی ایران این است که با ایجاد این موج قرآنی وحدت را بیشتر از گذشته در سطح جهان نشان بدهیم هم زمان با این دوره از مسابقات دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم برگزار و نفرات برتر در اختتامیه معرفی می‌شود و در دومین همایش کتابت قرآن کریم نیز از نفرات برتر تقدیر خواهیم کرد.

در ادامه، مجیدی مهر معاون مسابقات مرکز امور قرآنی اوقاف، با بیان توضیحاتی درباره برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خاطرنشان کرد:در این دوره از مسابقات توانستیم از بستر فضای مجازی بهره ببریم و خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد. در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری نیز در مرحله مقدماتی که در دی ماه سال ۹۸ برگزار شد و قبل از شیوع ویروس کرونا بود در این مرحله ۴۱۱ شرکت کننده از ۶۷ کشور شرکت کردند. از این تعداد ۱۲۲ نفر به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند. بنا داشتیم این مسابقات را به صورت حضوری برگزار کنیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مرحله نیمه نهایی هم به صورت غیرحضوری برگزار شد و شرکت کنندگان فایل‌های صوتی خود را ضبط و ارسال کردند و مورد بررسی داوران قرار گرفت. این مرحله، از تاریخ ۳۰ دی تا دوم بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد.  از این مرحله ۵۷ نفر از ۲۶ کشور جهان به مرحله نهایی راه پیدا کردند که رقابت این مرحله نیز طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود که این مسابقات از طریق شبکه و رادیو قرآن و همچنین فضای مجازی پخش خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: در این دوره از مسابقات هزینه‌ها کاهش یافته است و سعی کردیم جوایز را افزایش دهیم تا شرکت کنندگان بیشتری در این مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف وامور خیریه سی و هفتمین دوره مسابقات دوره از مسابقات مسابقات بین المللی کتابت قرآن فضای مجازی قرآن کریم برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در این دوره از مسابقات که تعداد ۹۶ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه از سراسر استان با نیاز‌های ویژه حضور داشتند.
در رشته‌های انشای نماز، قرائت قرآن، احکام و اذان و نهج‌البلاغه بصورت کتبی و عملی در دو بخش خواهران و برادران با یکدیگر به رقابت پرداختند که برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری در مرداد ماه برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد